Britský magazín What Car? se přímo specializuje na poradenství v oblasti výběru nového auta. Jeho pravidelné žebříčky spolehlivosti proto bývají respektovaným přehledem pro odborníky i laickou veřejnost. Zaměřuje se totiž nejen na testování novinek, ale i ojetých vozů. Nyní vydal výsledky průzkumu spolehlivosti maximálně čtyři roky starých aut.
Tento žebříček byl sestaven na základě více než 18 tisíc uživatelských recenzí, které hodnotily téměř 160 různých modelů. Výsledky v deseti kategoriích ovlivnila nejen samotná poruchovost vozů, ale i četnost poruch, a také náročnost, doba či cena opravy.
Japonci na prvních místechŽebříček s přehledem ovládly japonské automobilky. Vůbec nejspolehlivější značkou se stala Suzuki, na druhém místě za ní skončil Lexus, na třetím pak Toyota. Ta uspěla i v kategorii malých aut - Britové totiž označili model Yaris s benzínovým pohonem za nejspolehlivější vůz na trhu.
Druhé a třetí místo mezi malými vozy obsadily dva poslední modely Honda Jazz. Naopak nejhorší hodnocení dostal Peugeot 208, u něhož podle jeho majitelů často zlobí palubní elektronika a infotainment, ale také brzdy či samotný motor.
Úspěchy pro malý Yaris i velkou RAV4Yaris, respektive jeho verze s hybridním pohonem, získal také druhé místo v kategorii elektromobilů a hybridů. Před ním se umístil Nissan Leaf, na třetím místě pak Mitsubishi Outlander PHEV. Naopak stížnosti se snesly na model Tesla S, u něhož se prý nedá spolehnout na elektroniku a karoserii. Opravy přitom nejsou zcela jednoduché, ani levné.
V segmentu velkých a luxusních SUV obsadila první místo Toyota RAV4. Jen u čtyř procent těchto vozů se objevila nějaká porucha, nejčastěji v elektronice motoru, což si vyžaduje velmi snadnou a rychlou opravu. Na druhém místě je BMW X5, na třetím Audi Q5. Naopak nejhorší recenze v této kategorii získal Range Rover, nejčastěji kvůli problémům s palubní elektronikou a s podvozkem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.