Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi od úterý 2. října do neděle 14. října exkluzivně vystavuje hliněný model konceptu Škoda Vision RS, prezentovaného právě v těchto dnech na autosalonu v Paříži.
„Návštěvníkům Škoda Muzea připravujeme program, který vedle tradic naší značky nabízí i pohled do budoucnosti,“ říká Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea v Mladé Boleslavi, a dodává: „Nově dostávají unikátní příležitost prohlédnout si hliněný model Vision RS, předobraz stejnojmenného konceptu aktuálně prezentovaného na autosalonu v Paříži.“
Na základě hliněného modelu v reálné velikosti a exkluzivní bílé barvě Xirallic, vystaveného od 2. října do 16. října ve Škoda Muzeu, vznikl koncept Škoda Vision RS. Jde o výsledek práce mezinárodního týmu Škoda Design pod vedením šéfdesignéra Olivera Stefaniho.
Atraktivní vůz je plug-in hybridem, efektivně kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1,5 TSI s elektromotorem o výkonu 75 kW. Systémový výkon 180 kW umožňuje konceptu Vision RS dosáhnout rychlosti až 210 km/h. Studie Škoda Vision RS spojuje karbonová vlákna, veganskou alcantaru použitou k čalounění sedadel, nebo ručně broušený křišťál.
Návštěvníci Škoda Muzea si budou moci hliněný model zblízka prohlédnout do 16. října každý den od 9:00 do 17:00, koncept Vision RS představí také doprovodná projekce čtyř krátkých filmů.
V uplynulém roce 2017 si Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi připsalo absolutní návštěvnický rekord v historii, když přivítalo 254 143 českých i zahraničních hostů. Prezentace historie značky Škoda v moderní expozici a nově zrekonstruovaném depozitáři je doplněna tematickými výstavami i kulturními akcemi včetně koncertů populárních hudebních skupin.
Návštěvu Škoda Muzea lze navíc zkombinovat i s prohlídkou partnerského Leteckého muzea Metoděje Vlacha na letišti v Mladé Boleslavi, svět techniky a velkých konstruktérských počinů pak mohou návštěvníci poznat v areálu Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích. Pro všechna uvedená muzea lze získat zvýhodněné kombinované vstupné.
Více informací najdete na webových stránkách Škoda Muzeum.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?