Série oblíbených přednášek o zajímavých momentech z historie značky Škoda Auto pokračuje ve Škoda Muzeu třemi setkáními. Posluchačům zprostředkují nejen atmosféru mladého Československa, od jehož vzniku si připomínáme 100 let.
25. září, od 17:30 h v sále L & K Fórum
Automobily první republikyPodzimní sérii cyklu Neobyčejné příběhy z historie automobilky zahájí přednáška motoristického publicisty Jana Tučka, věnovaná automobilům první republiky (1918-1938). Vývoj československého motorismu představí v širších souvislostech, včetně konkurenčního boje širokého spektra domácích automobilek, z něhož vyšla značka Škoda vítězně. Přednášející se bude podrobněji věnovat legendárním modelům Popular a Rapid, pádné odpovědi společnosti Škoda na světovou hospodářskou krizi. Posluchače jistě zaujmou také informace o prototypech s motorem vzadu, připomínka úspěchů vozů Škoda v závodech a soutěžích atd.
23. října, od 17:30 hod. v sále L & K Fórum
Všechny prezidentovy vozyPo dobu výkonu své funkce (1918-1935) používal „President Osvoboditel“ Tomáš Garrigue Masaryk řadu automobilů výhradně československých značek. Nejdéle ze všech měl k dispozici progresivně řešený, zároveň luxusní a elegantní model Škoda Hispano-Suiza. O tomto rychlém šestiválcovém voze objemu 6,6 litru a výkonu 100 koní (73,6 kW), ale i o dalších automobilech ve službách kanceláře prezidenta republiky Masaryka, promluví Lukáš Nachtmann, odborný koordinátor Archivu společnosti Škoda Auto.
13. listopadu, od 17:30 hod. v sále Hieronimus II.
Historie a vývoj čerpacích stanicJiří Křížek, ředitel Severočeského muzea v Liberci, fundovaně přiblíží prapočátky prodeje pohonných hmot pro motocykly a automobily. Na přelomu 19. a 20. století byl totiž benzin dostupný prakticky jen v lékárnách a drogeriích. Původní zaletovaná plechová balení a skleněné demižony teprve po letech ustoupily výdejním stojanům s ručním či elektrickým přečerpáváním a cejchovanou nádobou, z níž se palivo samospádem přepouštělo do nádrže vozidla.
Vstup na všechny uvedené přednášky je zdarma. V příslušných sálech Škoda Muzea (třída Václava Klementa 294, Mladá Boleslav) s dostatečnou kapacitou začínají ve výše uvedených termínech, vždy v úterý v 17:30 hodin.
Obliba Škoda Muzea v Mladé Boleslavi mezi českými i zahraničními hosty setrvale roste, v roce 2017 si připsalo návštěvnický rekord: přivítalo 254 143 osob. V moderní expozici a nově zrekonstruovaném depozitáři je poutavě prezentována historie značky Škoda , velké oblibě se těší také tematické výstavy i kulturní akce včetně koncertů populárních hudebních skupin. Po předchozí rezervaci lze návštěvu Škoda Muzea spojit s prohlídkou výrobního závodu Škoda Auto, případně partnerského Leteckého muzea Metoděje Vlacha, situovaného na letišti v Mladé Boleslavi, či areálu Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích. Pro všechna zde uvedená muzea je možné získat zvýhodněné kombinované vstupné.
Více informací naleznete na http://museum.skoda-auto.cz/.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?