Když se řekne obrněný automobil, většina z nás si představí buď armádní monstra křižující nehostinné cesty třetího světa, nebo mohutná SUV a velké sedany, ve kterých cestují významní státníci, finančníci a další VIP. Ostatně není se čemu divit, neboť mezi sportovními vozy příliš mnoho pancéřovaných zástupců nenajdeme - přidaná váha by totiž ničila jejich sofistikované podvozky a naprosto zničila jízdní vlastnosti. V případě tohoto speciálního Aston Martinu DB11 však k ničemu podobnému nedošlo.
Pokud žijete v méně bezpečných částech světa, pravděpodobně svou bezpečnost svěříte do rukou odborníků, kteří vás budou vozit ve vlastní technice, kterou dobře znají a jsou s ní sžití. Pokud byste ale chtěli cestovat se stylem a stále si udržovat jistou úroveň, můžete investovat do nového Aston Martinu DB11, který prošel úpravou od společnosti Trasco.
Německá společnost Trasco, která sídli v Brémách, se zaměřuje na speciální úpravy vozidel, která se díky nim pomalu mění v trezory. A stejně tak je tomu i v případě tohoto Aston Martinu, který reprezentuje A-Kip (Anti-Kidnapping) lehký pancéřovaný koncept. Vůz by tedy měl ochránit posádku před útoky ručními zbraněmi, únosy, přepadením a dalšími nebezpečími na cestách.
U podobných úprav ovšem často nastává problém s váhou, která rychle roste a vyžaduje si úpravu řady komponent vozidla. V tomto případě se však nárůst hmotnosti podařilo udržet pod cifrou 150 kilogramů, aniž by se musely dělat velké ústupky. Karoserie nabízí pancéřování na stupni ochrany 4, čehož bylo docíleno použitím balistické oceli kombinované s kompozitními materiály uvnitř dveří a certifikovaných skel s úrovní ochrany 4.
Společnost uvádí, že maximální váha vozidla nebyla nijak ovlivněna, takže nedochází k žádným kompromisům co se týče výkonu nebo komfortu. A tomu se docela snadno věří, neboť úbytek výkonu z motoru V12 pod kapotou, který disponuje stádem 608 koní a 700 Nm, bude těžké postřehnout.
Společnost Trasco navíc poznamenala, že tento koncept lehkého pancéřování může být aplikován téměř na jakýkoliv automobil. Výhodou je kromě nízké váhy i fakt, že úpravy nejsou na první pohled vidět a tak se může vůz snadněji ztratit v provozu. Tedy alespoň v rámci možností, neboť Aston Martin DB11 nesplyne s okolím asi nikdy.
Jak ukazují fotky z James Edition, kde je vůz v současnosti nabízen, jedinou zvláštností, která prozradí zvláštní schopnosti vozu, jsou zesílená boční skla, která jsou vidět po otevření dveří.
Na kolik vyjde samotná úprava A-Kip, nebo celý Aston Martin již s aplikovanou ochranou, bohužel netušíme. Je nám ale tak trochu jasné, že pokud si někdo může dovolit Aston Martin DB11, nějaký ten milionový příplatek za zvýšení osobní ochrany ho jistě mrzet nebude.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?