Když se řekne obrněný automobil, většina z nás si představí buď armádní monstra křižující nehostinné cesty třetího světa, nebo mohutná SUV a velké sedany, ve kterých cestují významní státníci, finančníci a další VIP. Ostatně není se čemu divit, neboť mezi sportovními vozy příliš mnoho pancéřovaných zástupců nenajdeme - přidaná váha by totiž ničila jejich sofistikované podvozky a naprosto zničila jízdní vlastnosti. V případě tohoto speciálního Aston Martinu DB11 však k ničemu podobnému nedošlo.
Pokud žijete v méně bezpečných částech světa, pravděpodobně svou bezpečnost svěříte do rukou odborníků, kteří vás budou vozit ve vlastní technice, kterou dobře znají a jsou s ní sžití. Pokud byste ale chtěli cestovat se stylem a stále si udržovat jistou úroveň, můžete investovat do nového Aston Martinu DB11, který prošel úpravou od společnosti Trasco.
Německá společnost Trasco, která sídli v Brémách, se zaměřuje na speciální úpravy vozidel, která se díky nim pomalu mění v trezory. A stejně tak je tomu i v případě tohoto Aston Martinu, který reprezentuje A-Kip (Anti-Kidnapping) lehký pancéřovaný koncept. Vůz by tedy měl ochránit posádku před útoky ručními zbraněmi, únosy, přepadením a dalšími nebezpečími na cestách.
U podobných úprav ovšem často nastává problém s váhou, která rychle roste a vyžaduje si úpravu řady komponent vozidla. V tomto případě se však nárůst hmotnosti podařilo udržet pod cifrou 150 kilogramů, aniž by se musely dělat velké ústupky. Karoserie nabízí pancéřování na stupni ochrany 4, čehož bylo docíleno použitím balistické oceli kombinované s kompozitními materiály uvnitř dveří a certifikovaných skel s úrovní ochrany 4.
Společnost uvádí, že maximální váha vozidla nebyla nijak ovlivněna, takže nedochází k žádným kompromisům co se týče výkonu nebo komfortu. A tomu se docela snadno věří, neboť úbytek výkonu z motoru V12 pod kapotou, který disponuje stádem 608 koní a 700 Nm, bude těžké postřehnout.
Společnost Trasco navíc poznamenala, že tento koncept lehkého pancéřování může být aplikován téměř na jakýkoliv automobil. Výhodou je kromě nízké váhy i fakt, že úpravy nejsou na první pohled vidět a tak se může vůz snadněji ztratit v provozu. Tedy alespoň v rámci možností, neboť Aston Martin DB11 nesplyne s okolím asi nikdy.
Jak ukazují fotky z James Edition, kde je vůz v současnosti nabízen, jedinou zvláštností, která prozradí zvláštní schopnosti vozu, jsou zesílená boční skla, která jsou vidět po otevření dveří.
Na kolik vyjde samotná úprava A-Kip, nebo celý Aston Martin již s aplikovanou ochranou, bohužel netušíme. Je nám ale tak trochu jasné, že pokud si někdo může dovolit Aston Martin DB11, nějaký ten milionový příplatek za zvýšení osobní ochrany ho jistě mrzet nebude.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.