Když se řekne obrněný automobil, většina z nás si představí buď armádní monstra křižující nehostinné cesty třetího světa, nebo mohutná SUV a velké sedany, ve kterých cestují významní státníci, finančníci a další VIP. Ostatně není se čemu divit, neboť mezi sportovními vozy příliš mnoho pancéřovaných zástupců nenajdeme - přidaná váha by totiž ničila jejich sofistikované podvozky a naprosto zničila jízdní vlastnosti. V případě tohoto speciálního Aston Martinu DB11 však k ničemu podobnému nedošlo.
Pokud žijete v méně bezpečných částech světa, pravděpodobně svou bezpečnost svěříte do rukou odborníků, kteří vás budou vozit ve vlastní technice, kterou dobře znají a jsou s ní sžití. Pokud byste ale chtěli cestovat se stylem a stále si udržovat jistou úroveň, můžete investovat do nového Aston Martinu DB11, který prošel úpravou od společnosti Trasco.
Německá společnost Trasco, která sídli v Brémách, se zaměřuje na speciální úpravy vozidel, která se díky nim pomalu mění v trezory. A stejně tak je tomu i v případě tohoto Aston Martinu, který reprezentuje A-Kip (Anti-Kidnapping) lehký pancéřovaný koncept. Vůz by tedy měl ochránit posádku před útoky ručními zbraněmi, únosy, přepadením a dalšími nebezpečími na cestách.
U podobných úprav ovšem často nastává problém s váhou, která rychle roste a vyžaduje si úpravu řady komponent vozidla. V tomto případě se však nárůst hmotnosti podařilo udržet pod cifrou 150 kilogramů, aniž by se musely dělat velké ústupky. Karoserie nabízí pancéřování na stupni ochrany 4, čehož bylo docíleno použitím balistické oceli kombinované s kompozitními materiály uvnitř dveří a certifikovaných skel s úrovní ochrany 4.
Společnost uvádí, že maximální váha vozidla nebyla nijak ovlivněna, takže nedochází k žádným kompromisům co se týče výkonu nebo komfortu. A tomu se docela snadno věří, neboť úbytek výkonu z motoru V12 pod kapotou, který disponuje stádem 608 koní a 700 Nm, bude těžké postřehnout.
Společnost Trasco navíc poznamenala, že tento koncept lehkého pancéřování může být aplikován téměř na jakýkoliv automobil. Výhodou je kromě nízké váhy i fakt, že úpravy nejsou na první pohled vidět a tak se může vůz snadněji ztratit v provozu. Tedy alespoň v rámci možností, neboť Aston Martin DB11 nesplyne s okolím asi nikdy.
Jak ukazují fotky z James Edition, kde je vůz v současnosti nabízen, jedinou zvláštností, která prozradí zvláštní schopnosti vozu, jsou zesílená boční skla, která jsou vidět po otevření dveří.
Na kolik vyjde samotná úprava A-Kip, nebo celý Aston Martin již s aplikovanou ochranou, bohužel netušíme. Je nám ale tak trochu jasné, že pokud si někdo může dovolit Aston Martin DB11, nějaký ten milionový příplatek za zvýšení osobní ochrany ho jistě mrzet nebude.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?