Když se řekne obrněný automobil, většina z nás si představí buď armádní monstra křižující nehostinné cesty třetího světa, nebo mohutná SUV a velké sedany, ve kterých cestují významní státníci, finančníci a další VIP. Ostatně není se čemu divit, neboť mezi sportovními vozy příliš mnoho pancéřovaných zástupců nenajdeme - přidaná váha by totiž ničila jejich sofistikované podvozky a naprosto zničila jízdní vlastnosti. V případě tohoto speciálního Aston Martinu DB11 však k ničemu podobnému nedošlo.
Pokud žijete v méně bezpečných částech světa, pravděpodobně svou bezpečnost svěříte do rukou odborníků, kteří vás budou vozit ve vlastní technice, kterou dobře znají a jsou s ní sžití. Pokud byste ale chtěli cestovat se stylem a stále si udržovat jistou úroveň, můžete investovat do nového Aston Martinu DB11, který prošel úpravou od společnosti Trasco.
Německá společnost Trasco, která sídli v Brémách, se zaměřuje na speciální úpravy vozidel, která se díky nim pomalu mění v trezory. A stejně tak je tomu i v případě tohoto Aston Martinu, který reprezentuje A-Kip (Anti-Kidnapping) lehký pancéřovaný koncept. Vůz by tedy měl ochránit posádku před útoky ručními zbraněmi, únosy, přepadením a dalšími nebezpečími na cestách.
U podobných úprav ovšem často nastává problém s váhou, která rychle roste a vyžaduje si úpravu řady komponent vozidla. V tomto případě se však nárůst hmotnosti podařilo udržet pod cifrou 150 kilogramů, aniž by se musely dělat velké ústupky. Karoserie nabízí pancéřování na stupni ochrany 4, čehož bylo docíleno použitím balistické oceli kombinované s kompozitními materiály uvnitř dveří a certifikovaných skel s úrovní ochrany 4.
Společnost uvádí, že maximální váha vozidla nebyla nijak ovlivněna, takže nedochází k žádným kompromisům co se týče výkonu nebo komfortu. A tomu se docela snadno věří, neboť úbytek výkonu z motoru V12 pod kapotou, který disponuje stádem 608 koní a 700 Nm, bude těžké postřehnout.
Společnost Trasco navíc poznamenala, že tento koncept lehkého pancéřování může být aplikován téměř na jakýkoliv automobil. Výhodou je kromě nízké váhy i fakt, že úpravy nejsou na první pohled vidět a tak se může vůz snadněji ztratit v provozu. Tedy alespoň v rámci možností, neboť Aston Martin DB11 nesplyne s okolím asi nikdy.
Jak ukazují fotky z James Edition, kde je vůz v současnosti nabízen, jedinou zvláštností, která prozradí zvláštní schopnosti vozu, jsou zesílená boční skla, která jsou vidět po otevření dveří.
Na kolik vyjde samotná úprava A-Kip, nebo celý Aston Martin již s aplikovanou ochranou, bohužel netušíme. Je nám ale tak trochu jasné, že pokud si někdo může dovolit Aston Martin DB11, nějaký ten milionový příplatek za zvýšení osobní ochrany ho jistě mrzet nebude.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.