Když se řekne obrněný automobil, většina z nás si představí buď armádní monstra křižující nehostinné cesty třetího světa, nebo mohutná SUV a velké sedany, ve kterých cestují významní státníci, finančníci a další VIP. Ostatně není se čemu divit, neboť mezi sportovními vozy příliš mnoho pancéřovaných zástupců nenajdeme - přidaná váha by totiž ničila jejich sofistikované podvozky a naprosto zničila jízdní vlastnosti. V případě tohoto speciálního Aston Martinu DB11 však k ničemu podobnému nedošlo.
Pokud žijete v méně bezpečných částech světa, pravděpodobně svou bezpečnost svěříte do rukou odborníků, kteří vás budou vozit ve vlastní technice, kterou dobře znají a jsou s ní sžití. Pokud byste ale chtěli cestovat se stylem a stále si udržovat jistou úroveň, můžete investovat do nového Aston Martinu DB11, který prošel úpravou od společnosti Trasco.
Německá společnost Trasco, která sídli v Brémách, se zaměřuje na speciální úpravy vozidel, která se díky nim pomalu mění v trezory. A stejně tak je tomu i v případě tohoto Aston Martinu, který reprezentuje A-Kip (Anti-Kidnapping) lehký pancéřovaný koncept. Vůz by tedy měl ochránit posádku před útoky ručními zbraněmi, únosy, přepadením a dalšími nebezpečími na cestách.
U podobných úprav ovšem často nastává problém s váhou, která rychle roste a vyžaduje si úpravu řady komponent vozidla. V tomto případě se však nárůst hmotnosti podařilo udržet pod cifrou 150 kilogramů, aniž by se musely dělat velké ústupky. Karoserie nabízí pancéřování na stupni ochrany 4, čehož bylo docíleno použitím balistické oceli kombinované s kompozitními materiály uvnitř dveří a certifikovaných skel s úrovní ochrany 4.
Společnost uvádí, že maximální váha vozidla nebyla nijak ovlivněna, takže nedochází k žádným kompromisům co se týče výkonu nebo komfortu. A tomu se docela snadno věří, neboť úbytek výkonu z motoru V12 pod kapotou, který disponuje stádem 608 koní a 700 Nm, bude těžké postřehnout.
Společnost Trasco navíc poznamenala, že tento koncept lehkého pancéřování může být aplikován téměř na jakýkoliv automobil. Výhodou je kromě nízké váhy i fakt, že úpravy nejsou na první pohled vidět a tak se může vůz snadněji ztratit v provozu. Tedy alespoň v rámci možností, neboť Aston Martin DB11 nesplyne s okolím asi nikdy.
Jak ukazují fotky z James Edition, kde je vůz v současnosti nabízen, jedinou zvláštností, která prozradí zvláštní schopnosti vozu, jsou zesílená boční skla, která jsou vidět po otevření dveří.
Na kolik vyjde samotná úprava A-Kip, nebo celý Aston Martin již s aplikovanou ochranou, bohužel netušíme. Je nám ale tak trochu jasné, že pokud si někdo může dovolit Aston Martin DB11, nějaký ten milionový příplatek za zvýšení osobní ochrany ho jistě mrzet nebude.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.