Není to tak dlouho, co společnost Lego představila úchvatnou stavebnici Bugatti Chiron, která vznikala za dozoru odborníků přímo z automobilky. 3 599 součástek nabízelo dokonalý náhled do fungování stroje i jeho zajímavých detailů, tvůrců z Lega to však evidentně pořád přišlo málo. Proto se pustili do vývoje Lego Chironu v životní velikosti, který dnes prezentovali.
Společnost Lego nám již nabídla několik fascinujících stavebnic, ze kterých nám padala brada na zem. Posledním přírůstkem byl Aston Martin DB5 z bodnovky Goldfinger, kterému nechyběly funkční doplňky jako vystřelovací sedadlo či vyjíždějící neprůstřelný štít.
Ještě předtím však Lego Technic představilo i modely vozů Prosche 911 GT3 RS a Bugatti Chiron, které se mohly pochlubit neuvěřitelnou věrohodností - tedy alespoň co se mechanických částí týče. Modely totiž dostaly řadu pohyblivých částí a nechyběla ani funkční převodovka.
Lidem z oddělení Lego Technic to však stále přišlo málo a tak se rozhodli postavit funkční repliku Bugatti Chiron v životní velikosti, na kterou padlo okolo milionu dílů. Karoserii tvoří propojené trojúhelníkové segmenty, díky kterým si vůz uchovává své charakteristické rysy. V interiéru pak nechybí palubní deska, sedadla ani volant.
Technici se pokusili vystihnout každý detail, takže zde nechybí výsuvný zadní spoiler, tachometr, přední a zadní světla ani pedál brzdy a plynu. Nelze se pak divit, že vývoj a stavba tohoto modelu trvaly 13 438 hodin.
Lego však nesloužilo jen k vytvoření interiéru a exteriéru, ale také k postavení pohonné jednotky. Tu tvoří celkem 2304 elektrických lego-motorů, 4032 převodových koleček a 2016 lego křížových os. Výsledkem je výkon cca 5.3 koně a točivý moment okolo 92 Nm. Není to moc, přesto se díky tomu dokáže 1.5 tuny vážící lego Chiron rozjet až na 20 km/h.
Lego Technic Bugatti Chiron je vůbec prvním vozem svého typu na světě. Je to vůbec poprvé, kdy někdo vytvořil funkční automobil z Lega, s pohonným systémem z Lega a to všechno bez kapky lepidla, jak dodává výrobce. Aby však vůz dostal ty správné detaily, osadili ho konstruktéři pravými koly z Bugatti Chiron a pravým logem automobilky.
Prvním, kdo usedl za volant Lego Technic Bugatti Chiron, se stal Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, který se osobně podílel i na vývoji skutečného Chiron. „Ze vzdálenosti zhruba 20 metrů byste nepoznali, že se díváte na auto z lega," dodal.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?