Není to tak dlouho, co společnost Lego představila úchvatnou stavebnici Bugatti Chiron, která vznikala za dozoru odborníků přímo z automobilky. 3 599 součástek nabízelo dokonalý náhled do fungování stroje i jeho zajímavých detailů, tvůrců z Lega to však evidentně pořád přišlo málo. Proto se pustili do vývoje Lego Chironu v životní velikosti, který dnes prezentovali.
Společnost Lego nám již nabídla několik fascinujících stavebnic, ze kterých nám padala brada na zem. Posledním přírůstkem byl Aston Martin DB5 z bodnovky Goldfinger, kterému nechyběly funkční doplňky jako vystřelovací sedadlo či vyjíždějící neprůstřelný štít.
Ještě předtím však Lego Technic představilo i modely vozů Prosche 911 GT3 RS a Bugatti Chiron, které se mohly pochlubit neuvěřitelnou věrohodností - tedy alespoň co se mechanických částí týče. Modely totiž dostaly řadu pohyblivých částí a nechyběla ani funkční převodovka.
Lidem z oddělení Lego Technic to však stále přišlo málo a tak se rozhodli postavit funkční repliku Bugatti Chiron v životní velikosti, na kterou padlo okolo milionu dílů. Karoserii tvoří propojené trojúhelníkové segmenty, díky kterým si vůz uchovává své charakteristické rysy. V interiéru pak nechybí palubní deska, sedadla ani volant.
Technici se pokusili vystihnout každý detail, takže zde nechybí výsuvný zadní spoiler, tachometr, přední a zadní světla ani pedál brzdy a plynu. Nelze se pak divit, že vývoj a stavba tohoto modelu trvaly 13 438 hodin.
Lego však nesloužilo jen k vytvoření interiéru a exteriéru, ale také k postavení pohonné jednotky. Tu tvoří celkem 2304 elektrických lego-motorů, 4032 převodových koleček a 2016 lego křížových os. Výsledkem je výkon cca 5.3 koně a točivý moment okolo 92 Nm. Není to moc, přesto se díky tomu dokáže 1.5 tuny vážící lego Chiron rozjet až na 20 km/h.
Lego Technic Bugatti Chiron je vůbec prvním vozem svého typu na světě. Je to vůbec poprvé, kdy někdo vytvořil funkční automobil z Lega, s pohonným systémem z Lega a to všechno bez kapky lepidla, jak dodává výrobce. Aby však vůz dostal ty správné detaily, osadili ho konstruktéři pravými koly z Bugatti Chiron a pravým logem automobilky.
Prvním, kdo usedl za volant Lego Technic Bugatti Chiron, se stal Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, který se osobně podílel i na vývoji skutečného Chiron. „Ze vzdálenosti zhruba 20 metrů byste nepoznali, že se díváte na auto z lega," dodal.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.