Není to tak dlouho, co společnost Lego představila úchvatnou stavebnici Bugatti Chiron, která vznikala za dozoru odborníků přímo z automobilky. 3 599 součástek nabízelo dokonalý náhled do fungování stroje i jeho zajímavých detailů, tvůrců z Lega to však evidentně pořád přišlo málo. Proto se pustili do vývoje Lego Chironu v životní velikosti, který dnes prezentovali.
Společnost Lego nám již nabídla několik fascinujících stavebnic, ze kterých nám padala brada na zem. Posledním přírůstkem byl Aston Martin DB5 z bodnovky Goldfinger, kterému nechyběly funkční doplňky jako vystřelovací sedadlo či vyjíždějící neprůstřelný štít.
Ještě předtím však Lego Technic představilo i modely vozů Prosche 911 GT3 RS a Bugatti Chiron, které se mohly pochlubit neuvěřitelnou věrohodností - tedy alespoň co se mechanických částí týče. Modely totiž dostaly řadu pohyblivých částí a nechyběla ani funkční převodovka.
Lidem z oddělení Lego Technic to však stále přišlo málo a tak se rozhodli postavit funkční repliku Bugatti Chiron v životní velikosti, na kterou padlo okolo milionu dílů. Karoserii tvoří propojené trojúhelníkové segmenty, díky kterým si vůz uchovává své charakteristické rysy. V interiéru pak nechybí palubní deska, sedadla ani volant.
Technici se pokusili vystihnout každý detail, takže zde nechybí výsuvný zadní spoiler, tachometr, přední a zadní světla ani pedál brzdy a plynu. Nelze se pak divit, že vývoj a stavba tohoto modelu trvaly 13 438 hodin.
Lego však nesloužilo jen k vytvoření interiéru a exteriéru, ale také k postavení pohonné jednotky. Tu tvoří celkem 2304 elektrických lego-motorů, 4032 převodových koleček a 2016 lego křížových os. Výsledkem je výkon cca 5.3 koně a točivý moment okolo 92 Nm. Není to moc, přesto se díky tomu dokáže 1.5 tuny vážící lego Chiron rozjet až na 20 km/h.
Lego Technic Bugatti Chiron je vůbec prvním vozem svého typu na světě. Je to vůbec poprvé, kdy někdo vytvořil funkční automobil z Lega, s pohonným systémem z Lega a to všechno bez kapky lepidla, jak dodává výrobce. Aby však vůz dostal ty správné detaily, osadili ho konstruktéři pravými koly z Bugatti Chiron a pravým logem automobilky.
Prvním, kdo usedl za volant Lego Technic Bugatti Chiron, se stal Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, který se osobně podílel i na vývoji skutečného Chiron. „Ze vzdálenosti zhruba 20 metrů byste nepoznali, že se díváte na auto z lega," dodal.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.