Není to tak dlouho, co společnost Lego představila úchvatnou stavebnici Bugatti Chiron, která vznikala za dozoru odborníků přímo z automobilky. 3 599 součástek nabízelo dokonalý náhled do fungování stroje i jeho zajímavých detailů, tvůrců z Lega to však evidentně pořád přišlo málo. Proto se pustili do vývoje Lego Chironu v životní velikosti, který dnes prezentovali.
Společnost Lego nám již nabídla několik fascinujících stavebnic, ze kterých nám padala brada na zem. Posledním přírůstkem byl Aston Martin DB5 z bodnovky Goldfinger, kterému nechyběly funkční doplňky jako vystřelovací sedadlo či vyjíždějící neprůstřelný štít.
Ještě předtím však Lego Technic představilo i modely vozů Prosche 911 GT3 RS a Bugatti Chiron, které se mohly pochlubit neuvěřitelnou věrohodností - tedy alespoň co se mechanických částí týče. Modely totiž dostaly řadu pohyblivých částí a nechyběla ani funkční převodovka.
Lidem z oddělení Lego Technic to však stále přišlo málo a tak se rozhodli postavit funkční repliku Bugatti Chiron v životní velikosti, na kterou padlo okolo milionu dílů. Karoserii tvoří propojené trojúhelníkové segmenty, díky kterým si vůz uchovává své charakteristické rysy. V interiéru pak nechybí palubní deska, sedadla ani volant.
Technici se pokusili vystihnout každý detail, takže zde nechybí výsuvný zadní spoiler, tachometr, přední a zadní světla ani pedál brzdy a plynu. Nelze se pak divit, že vývoj a stavba tohoto modelu trvaly 13 438 hodin.
Lego však nesloužilo jen k vytvoření interiéru a exteriéru, ale také k postavení pohonné jednotky. Tu tvoří celkem 2304 elektrických lego-motorů, 4032 převodových koleček a 2016 lego křížových os. Výsledkem je výkon cca 5.3 koně a točivý moment okolo 92 Nm. Není to moc, přesto se díky tomu dokáže 1.5 tuny vážící lego Chiron rozjet až na 20 km/h.
Lego Technic Bugatti Chiron je vůbec prvním vozem svého typu na světě. Je to vůbec poprvé, kdy někdo vytvořil funkční automobil z Lega, s pohonným systémem z Lega a to všechno bez kapky lepidla, jak dodává výrobce. Aby však vůz dostal ty správné detaily, osadili ho konstruktéři pravými koly z Bugatti Chiron a pravým logem automobilky.
Prvním, kdo usedl za volant Lego Technic Bugatti Chiron, se stal Andy Wallace, testovací jezdec Bugatti, který se osobně podílel i na vývoji skutečného Chiron. „Ze vzdálenosti zhruba 20 metrů byste nepoznali, že se díváte na auto z lega," dodal.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?