Dny volných jízd na okruzích sice v Česku nejsou tak časté jako v zahraničí, přesto se čas od času nějaké ty termíny objeví. Základem pro každého řidiče by měla být helma a bezchybný stav vozidla, kromě toho se ale hodí nezapomenout ještě na jednu věc, která vám může ušetřit pořádné starosti a někdy i výdaje.
Pokud se chystáte vyrazit si na okruh, pravděpodobně hledáte zábavu za volantem, nebo bezpečný prostor k prověření vašich řidičských schopností, nebo limitů vašeho vozu. V některých případech se však z výletů na okruh může stát lapálie, která člověka ještě dlouho mrzí.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčil i majitel tohoto bílého BMW trojkové řady generace e36, který nechal v kufru pohozený olej WD-40. Tento všemi milovaný pomocník každého kutila si tak dlouho lítal kufrem, až se mu podařilo narazit na odhalené kontakty baterie.
V ten moment plechovka explodovala a prostor kufru rychle zachvátily plameny. Řidič vozu zastavil mimo trať a posádka vůz opustila. V autě však chyběl hasicí přístroj, nikdo z ostatních závodníků nezastavil a pracovníci okruhu byli poměrně daleko.
Do jejich příjezdu se tak plameny rozšířily na celý kufr poškodily i pravý zadní bok. Ačkoliv se dá předpokládat, že plameny napáchaly pořádnou neplechu, blinkry zůstaly stále funkční. Jsme si ale jistí, že i tak napáchal požár pořádnou neplechu.
Celé situaci se přitom dalo zabránit hned několika způsoby. Jak poznamenal jeden z komentujících na webu Jalopnik, který na video upozornil mezi prvními, pozitivní kontakt baterie by měl být vždy zakrytý. Před výletem na okruh by ale k samozřejmostem mělo patřit i vystěhování všeho nepotřebného z vozu, nebo alespoň zajištění veškerého nákladu.
Poslední zarážející skutečností je pak fakt, že člověk mířící se svým vozem na okruh s sebou nevozí hasicí přístroj. Česká legislativa ho sice nevyžaduje, v řadě zemí však patří k povinné výbavě a odborníci doporučují jeho vlastnictví i českým řidičům.
Při pořízení hasicího přístroje ale dobře zvažte jeho umístění. Ačkoliv vám v kufru zabere nejméně místa, v této situaci by nebyl řidiči nic platný. Ideálně by měl být hasicí přístroj umístěný v dosahu řidiče tak, aby bylo možné na něj dosáhnout i v případě zaseknutých bezpečnostních pásů.
Před umístěním hasicího přístroje ale myslete i na jeho bezpečné a dostatečně pevné ukotvení. Stále se totiž jedná o poměrně těžkou věc, která by v případě uvolnění po silném nárazu mohla napáchat více škody než užitku. I proto některé automobilky umisťují hasicí přístroj pod nebo vedle sedačky řidiče / spolujezdce.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.