Dny volných jízd na okruzích sice v Česku nejsou tak časté jako v zahraničí, přesto se čas od času nějaké ty termíny objeví. Základem pro každého řidiče by měla být helma a bezchybný stav vozidla, kromě toho se ale hodí nezapomenout ještě na jednu věc, která vám může ušetřit pořádné starosti a někdy i výdaje.
Pokud se chystáte vyrazit si na okruh, pravděpodobně hledáte zábavu za volantem, nebo bezpečný prostor k prověření vašich řidičských schopností, nebo limitů vašeho vozu. V některých případech se však z výletů na okruh může stát lapálie, která člověka ještě dlouho mrzí.
Na vlastní kůži se o tom přesvědčil i majitel tohoto bílého BMW trojkové řady generace e36, který nechal v kufru pohozený olej WD-40. Tento všemi milovaný pomocník každého kutila si tak dlouho lítal kufrem, až se mu podařilo narazit na odhalené kontakty baterie.
V ten moment plechovka explodovala a prostor kufru rychle zachvátily plameny. Řidič vozu zastavil mimo trať a posádka vůz opustila. V autě však chyběl hasicí přístroj, nikdo z ostatních závodníků nezastavil a pracovníci okruhu byli poměrně daleko.
Do jejich příjezdu se tak plameny rozšířily na celý kufr poškodily i pravý zadní bok. Ačkoliv se dá předpokládat, že plameny napáchaly pořádnou neplechu, blinkry zůstaly stále funkční. Jsme si ale jistí, že i tak napáchal požár pořádnou neplechu.
Celé situaci se přitom dalo zabránit hned několika způsoby. Jak poznamenal jeden z komentujících na webu Jalopnik, který na video upozornil mezi prvními, pozitivní kontakt baterie by měl být vždy zakrytý. Před výletem na okruh by ale k samozřejmostem mělo patřit i vystěhování všeho nepotřebného z vozu, nebo alespoň zajištění veškerého nákladu.
Poslední zarážející skutečností je pak fakt, že člověk mířící se svým vozem na okruh s sebou nevozí hasicí přístroj. Česká legislativa ho sice nevyžaduje, v řadě zemí však patří k povinné výbavě a odborníci doporučují jeho vlastnictví i českým řidičům.
Při pořízení hasicího přístroje ale dobře zvažte jeho umístění. Ačkoliv vám v kufru zabere nejméně místa, v této situaci by nebyl řidiči nic platný. Ideálně by měl být hasicí přístroj umístěný v dosahu řidiče tak, aby bylo možné na něj dosáhnout i v případě zaseknutých bezpečnostních pásů.
Před umístěním hasicího přístroje ale myslete i na jeho bezpečné a dostatečně pevné ukotvení. Stále se totiž jedná o poměrně těžkou věc, která by v případě uvolnění po silném nárazu mohla napáchat více škody než užitku. I proto některé automobilky umisťují hasicí přístroj pod nebo vedle sedačky řidiče / spolujezdce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.