Němci chtěli tajně zkoumat elektromobil konkurence. Proč mají teď z ostudy kabát?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. srpna 2018, 12:35 Google+

Konkurence na trhu s automobily je obrovská a tak není žádným tajemstvím, že automobilky často kupují vozy své konkurence, rozebírají je a studují. V některých případech, kdy koupě není možná, se ale automobilky uchylují i k jiným praktikách. Díky moderní technologii a GPS modulům se však tento postup může snadno změnit v pořádnou ostudu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nový elektromobil StreetScooter

Nový elektromobil StreetScooter | foto: Streetscooter

Sdílejte článek

Za celosvětově nejprodávanější elektromobil bývá označován Nissan Leaf, u našich německých sousedů však mají poněkud jiný vkus. Absolutně nejprodávanějším elektromobilem se tu totiž často stává dodávka StreetScooter, jejímž výrobcem je sama německá pošta Deutsche Post-DLH (DP-DHL).

StreetScooter ovládl červencové prodeje elektromobilů v Německu s celkem 473 prodanými vozy, jak uvádí web InsideEVs. Za sebou tak nechal i ostřílené automobilky jako Kia s modelem Soul EV (423 ks), BMW s čistě elektrickou i3 (422 ks) nebo Smart s elektrickým ForTwo (387 kusů). Prvenství si přitom StreetScooter připsal i v měsíci předchozím.

Takové úspěchy nečekal od elektromobilu vyvinutého německou poštou zřejmě nikdo, což v automobilovém průmyslu vyvolává vcelku pochopitelnou závist a žárlivost. Jeden z největších hráčů na trhu se proto rozhodl zjistit, v čem je vlastně úspěšnost StreetScooteru ukryta. K jeho smůle ho však výrobce načapal při činu.

Jak uvádí web InsideEV's s odkazem na článek v německých novinách Der Spiegel, zástupci automobilky Daimler/Mercedes se vydali na prezentaci vozítek StreetScooter pro potenciální zájemce. Zde se ale skryli za jméno falešné společnosti a s elektromobilem se vypravili mimo testovací areál.

Lidé z Mercedesu si však neuvědomili, že všechny StreetScootery jsou vybaveny sledovacím GPS zařízením. Zástupci Deutsche Posl DHL tak velice brzy zjistil, že jeden z jejich vozů je na cestě do testovacího centra Mercedes ve Stuttgartu a okamžitě si tam pro něj zajeli.

„Během minulého jara byl Daimler/Mercedes, jeden z největších světových výrobců nákladních automobilů, nachytán při činu společností Deutsche Post DHL," uvádí článek. „Během testovacích dnů organizovaných DP-DHL byl jeden z elektrických náklaďáků StreetScooter vyvezen jedním z potenciálních zájemců z testovacího areálu a jeho GPS pak ukázala, že je na cestě do Stuttgartu."

Deutsche Post a její unikátní elektromobil StreetScooter | zdroj: youtube.com

Článek má dále uvádět, že automobilka se údajně ani neomluvila, neboť se prý jedná o "běžnou proceduru." Mnohým to tak může připomínat osud prvních dvou Tesel Model 3 na evropském kontinentu, které si opět nechala dovézt jedna z německých automobilek ke zkoumání.

Samotný Mercedes pak měl máslo na hlavě i kvůli vypůjčení Tesly Model X, se kterou měl najet ohromné množství kilometrů, zkoušet ji na testovacím okruhu a nakonec zřejmě i několikrát rozebrat a složit. Vůz si přitom automobilka vypůjčila od soukromníků, kteří ho půjčovali v rámci sdílení vozidel jako drobný přivýdělek.

img-responsive

Tesla Semi má být prvním využitelným elektrickým tahačem | foto: Tesla Motors

Nyní se tak nabízí otázka, zda Elon Musk nepřidá do prvních prodaných tahačů Tesla Semi také nějaké to sledovací zařízení. Jak se totiž ukazuje, v tomto odvětví automobilového průmyslu si nikdo nemůže být ničím jistý.

Vytisknout

Diskuze: Němci chtěli tajně zkoumat elektromobil konkurence. Proč mají teď z ostudy kabát?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Největší prodejna značky L&K/Škoda sídlila na Náměstí Republiky v Praze.

Autoservis v Senátu a prodej aut na Náměstí Republiky? Takto vznikala prodejní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud