Konkurence na trhu s automobily je obrovská a tak není žádným tajemstvím, že automobilky často kupují vozy své konkurence, rozebírají je a studují. V některých případech, kdy koupě není možná, se ale automobilky uchylují i k jiným praktikách. Díky moderní technologii a GPS modulům se však tento postup může snadno změnit v pořádnou ostudu.
Za celosvětově nejprodávanější elektromobil bývá označován Nissan Leaf, u našich německých sousedů však mají poněkud jiný vkus. Absolutně nejprodávanějším elektromobilem se tu totiž často stává dodávka StreetScooter, jejímž výrobcem je sama německá pošta Deutsche Post-DLH (DP-DHL).
StreetScooter ovládl červencové prodeje elektromobilů v Německu s celkem 473 prodanými vozy, jak uvádí web InsideEVs. Za sebou tak nechal i ostřílené automobilky jako Kia s modelem Soul EV (423 ks), BMW s čistě elektrickou i3 (422 ks) nebo Smart s elektrickým ForTwo (387 kusů). Prvenství si přitom StreetScooter připsal i v měsíci předchozím.
Takové úspěchy nečekal od elektromobilu vyvinutého německou poštou zřejmě nikdo, což v automobilovém průmyslu vyvolává vcelku pochopitelnou závist a žárlivost. Jeden z největších hráčů na trhu se proto rozhodl zjistit, v čem je vlastně úspěšnost StreetScooteru ukryta. K jeho smůle ho však výrobce načapal při činu.
Jak uvádí web InsideEV's s odkazem na článek v německých novinách Der Spiegel, zástupci automobilky Daimler/Mercedes se vydali na prezentaci vozítek StreetScooter pro potenciální zájemce. Zde se ale skryli za jméno falešné společnosti a s elektromobilem se vypravili mimo testovací areál.
Lidé z Mercedesu si však neuvědomili, že všechny StreetScootery jsou vybaveny sledovacím GPS zařízením. Zástupci Deutsche Posl DHL tak velice brzy zjistil, že jeden z jejich vozů je na cestě do testovacího centra Mercedes ve Stuttgartu a okamžitě si tam pro něj zajeli.
„Během minulého jara byl Daimler/Mercedes, jeden z největších světových výrobců nákladních automobilů, nachytán při činu společností Deutsche Post DHL," uvádí článek. „Během testovacích dnů organizovaných DP-DHL byl jeden z elektrických náklaďáků StreetScooter vyvezen jedním z potenciálních zájemců z testovacího areálu a jeho GPS pak ukázala, že je na cestě do Stuttgartu."
Článek má dále uvádět, že automobilka se údajně ani neomluvila, neboť se prý jedná o "běžnou proceduru." Mnohým to tak může připomínat osud prvních dvou Tesel Model 3 na evropském kontinentu, které si opět nechala dovézt jedna z německých automobilek ke zkoumání.
Samotný Mercedes pak měl máslo na hlavě i kvůli vypůjčení Tesly Model X, se kterou měl najet ohromné množství kilometrů, zkoušet ji na testovacím okruhu a nakonec zřejmě i několikrát rozebrat a složit. Vůz si přitom automobilka vypůjčila od soukromníků, kteří ho půjčovali v rámci sdílení vozidel jako drobný přivýdělek.
Nyní se tak nabízí otázka, zda Elon Musk nepřidá do prvních prodaných tahačů Tesla Semi také nějaké to sledovací zařízení. Jak se totiž ukazuje, v tomto odvětví automobilového průmyslu si nikdo nemůže být ničím jistý.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.