Konkurence na trhu s automobily je obrovská a tak není žádným tajemstvím, že automobilky často kupují vozy své konkurence, rozebírají je a studují. V některých případech, kdy koupě není možná, se ale automobilky uchylují i k jiným praktikách. Díky moderní technologii a GPS modulům se však tento postup může snadno změnit v pořádnou ostudu.
Za celosvětově nejprodávanější elektromobil bývá označován Nissan Leaf, u našich německých sousedů však mají poněkud jiný vkus. Absolutně nejprodávanějším elektromobilem se tu totiž často stává dodávka StreetScooter, jejímž výrobcem je sama německá pošta Deutsche Post-DLH (DP-DHL).
StreetScooter ovládl červencové prodeje elektromobilů v Německu s celkem 473 prodanými vozy, jak uvádí web InsideEVs. Za sebou tak nechal i ostřílené automobilky jako Kia s modelem Soul EV (423 ks), BMW s čistě elektrickou i3 (422 ks) nebo Smart s elektrickým ForTwo (387 kusů). Prvenství si přitom StreetScooter připsal i v měsíci předchozím.
Takové úspěchy nečekal od elektromobilu vyvinutého německou poštou zřejmě nikdo, což v automobilovém průmyslu vyvolává vcelku pochopitelnou závist a žárlivost. Jeden z největších hráčů na trhu se proto rozhodl zjistit, v čem je vlastně úspěšnost StreetScooteru ukryta. K jeho smůle ho však výrobce načapal při činu.
Jak uvádí web InsideEV's s odkazem na článek v německých novinách Der Spiegel, zástupci automobilky Daimler/Mercedes se vydali na prezentaci vozítek StreetScooter pro potenciální zájemce. Zde se ale skryli za jméno falešné společnosti a s elektromobilem se vypravili mimo testovací areál.
Lidé z Mercedesu si však neuvědomili, že všechny StreetScootery jsou vybaveny sledovacím GPS zařízením. Zástupci Deutsche Posl DHL tak velice brzy zjistil, že jeden z jejich vozů je na cestě do testovacího centra Mercedes ve Stuttgartu a okamžitě si tam pro něj zajeli.
„Během minulého jara byl Daimler/Mercedes, jeden z největších světových výrobců nákladních automobilů, nachytán při činu společností Deutsche Post DHL," uvádí článek. „Během testovacích dnů organizovaných DP-DHL byl jeden z elektrických náklaďáků StreetScooter vyvezen jedním z potenciálních zájemců z testovacího areálu a jeho GPS pak ukázala, že je na cestě do Stuttgartu."
Článek má dále uvádět, že automobilka se údajně ani neomluvila, neboť se prý jedná o "běžnou proceduru." Mnohým to tak může připomínat osud prvních dvou Tesel Model 3 na evropském kontinentu, které si opět nechala dovézt jedna z německých automobilek ke zkoumání.
Samotný Mercedes pak měl máslo na hlavě i kvůli vypůjčení Tesly Model X, se kterou měl najet ohromné množství kilometrů, zkoušet ji na testovacím okruhu a nakonec zřejmě i několikrát rozebrat a složit. Vůz si přitom automobilka vypůjčila od soukromníků, kteří ho půjčovali v rámci sdílení vozidel jako drobný přivýdělek.
Nyní se tak nabízí otázka, zda Elon Musk nepřidá do prvních prodaných tahačů Tesla Semi také nějaké to sledovací zařízení. Jak se totiž ukazuje, v tomto odvětví automobilového průmyslu si nikdo nemůže být ničím jistý.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.