Konkurence na trhu s automobily je obrovská a tak není žádným tajemstvím, že automobilky často kupují vozy své konkurence, rozebírají je a studují. V některých případech, kdy koupě není možná, se ale automobilky uchylují i k jiným praktikách. Díky moderní technologii a GPS modulům se však tento postup může snadno změnit v pořádnou ostudu.
Za celosvětově nejprodávanější elektromobil bývá označován Nissan Leaf, u našich německých sousedů však mají poněkud jiný vkus. Absolutně nejprodávanějším elektromobilem se tu totiž často stává dodávka StreetScooter, jejímž výrobcem je sama německá pošta Deutsche Post-DLH (DP-DHL).
StreetScooter ovládl červencové prodeje elektromobilů v Německu s celkem 473 prodanými vozy, jak uvádí web InsideEVs. Za sebou tak nechal i ostřílené automobilky jako Kia s modelem Soul EV (423 ks), BMW s čistě elektrickou i3 (422 ks) nebo Smart s elektrickým ForTwo (387 kusů). Prvenství si přitom StreetScooter připsal i v měsíci předchozím.
Takové úspěchy nečekal od elektromobilu vyvinutého německou poštou zřejmě nikdo, což v automobilovém průmyslu vyvolává vcelku pochopitelnou závist a žárlivost. Jeden z největších hráčů na trhu se proto rozhodl zjistit, v čem je vlastně úspěšnost StreetScooteru ukryta. K jeho smůle ho však výrobce načapal při činu.
Jak uvádí web InsideEV's s odkazem na článek v německých novinách Der Spiegel, zástupci automobilky Daimler/Mercedes se vydali na prezentaci vozítek StreetScooter pro potenciální zájemce. Zde se ale skryli za jméno falešné společnosti a s elektromobilem se vypravili mimo testovací areál.
Lidé z Mercedesu si však neuvědomili, že všechny StreetScootery jsou vybaveny sledovacím GPS zařízením. Zástupci Deutsche Posl DHL tak velice brzy zjistil, že jeden z jejich vozů je na cestě do testovacího centra Mercedes ve Stuttgartu a okamžitě si tam pro něj zajeli.
„Během minulého jara byl Daimler/Mercedes, jeden z největších světových výrobců nákladních automobilů, nachytán při činu společností Deutsche Post DHL," uvádí článek. „Během testovacích dnů organizovaných DP-DHL byl jeden z elektrických náklaďáků StreetScooter vyvezen jedním z potenciálních zájemců z testovacího areálu a jeho GPS pak ukázala, že je na cestě do Stuttgartu."
Článek má dále uvádět, že automobilka se údajně ani neomluvila, neboť se prý jedná o "běžnou proceduru." Mnohým to tak může připomínat osud prvních dvou Tesel Model 3 na evropském kontinentu, které si opět nechala dovézt jedna z německých automobilek ke zkoumání.
Samotný Mercedes pak měl máslo na hlavě i kvůli vypůjčení Tesly Model X, se kterou měl najet ohromné množství kilometrů, zkoušet ji na testovacím okruhu a nakonec zřejmě i několikrát rozebrat a složit. Vůz si přitom automobilka vypůjčila od soukromníků, kteří ho půjčovali v rámci sdílení vozidel jako drobný přivýdělek.
Nyní se tak nabízí otázka, zda Elon Musk nepřidá do prvních prodaných tahačů Tesla Semi také nějaké to sledovací zařízení. Jak se totiž ukazuje, v tomto odvětví automobilového průmyslu si nikdo nemůže být ničím jistý.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?