Nedávno představené Bugatti Divo mělo být vozem stvořeným pro zatáčky. Jeho vylepšená aerodynamika, snížená váha a upravený podvozek mu měly dát schopnosti, jakých se řidiči u modelů Veyron ani Chiron nedočkali. Rozdíl je tak markantní, že slavný okruh Nardo zvládlo Divo dokonce o 8 sekund rychleji, než Chiron. Znamená to snad ale, že Chiron na zakroucené silnice nepatří? To se rozhodli prozkoumat angličtí kolegové.
Bugatti Chiron okouzluje veřejnost především svým zrychlením a úchvatnou maximální rychlostí, kterou však vždy předvádí jen na dostatečně dlouhých rovných úsecích. I díky jeho váze, která atakuje dvě tuny, si tak mnoho řidičů může myslet, že vyrazit s tímhle kolosem na zakroucené silnice může být utrpení. Jaká je ale pravda?
Odpověď se rozhodl nalézt Henry Catchpole z britského motoristického magazínu Carfection, který vzal Bugatti Chiron o výkonu 1500 koní na zakroucené silnice ve francouzské oblasti Molsheim, kousek od sídla automobilky. Shodou okolností se ale dostal i na místo, kde v roce 1959 během testování modelu Type 57C zahynul Jean Bugatti, ředitel automobilky a jeden z nejdůležitějších lidí její historie.
Zakroucená silnice táhnoucí se lesem samozřejmě není okruh Nardo, přesto dokáže vůz celkem slušně prověřit a odhalit jeho agilitu a další schopnosti, které během držení plného plynu na rovné silnici zkrátka neodhalíte. A výsledek? „S plynem musíte být trpělivý," pronesl průvodce videem. „Musíte dostat předek do zatáčky.. a pak na to můžete šlápnout."
Zážitky zpoza volantu nejde stoprocentně zprostředkovat, ze záběrů se však zdá, že Chiron dokázal v zatáčkách příjemně překvapit. Jeho váha se přitom dá srovnat rovnou se dvěma Mazdami Mx-5, neboť jeden tento agilní japonský sporťák, který byl pro zatáčky skutečně tvořen, váží okolo 1060 kilogramů. Chiron tedy sebou vláčí pořádnou nadváhu, přesto dokáže okouzlit.
A zatímco Veyron byl údajně v zatáčkách nezáživný - neposkytoval řidiči dostatečnou zpětnou vazbu a nevyzýval ho k ostřejší jízdě, s Chironem je to údajně úplně jiné. Jeho řízení je komunikativní, auto s řidičem komunikuje, dopřává mu radost z každé zatáčky a nabízí skutečně záživné svezení.
Díky tomu, co dokáže v zatáčkách ukázat Chiron, by nás ale ještě víc zajímalo, jaké zážitky nabídne Divo. Jeho váha je totiž nižší, v zatáčkách dokáže vygenerovat větší přetížení a díky upravené aerodynamice vozu ho k zemi tlačí přítlak o hodnotě 453 kilogramů. A i když je jeho maximální rychlost nižší, akcelerace je rychlejší.
Kvůli omezené výrobní sérii pouhých 40 kusů si však nejspíš budeme muset nějakou chvíli počkat, než se k nám dostanou zážitky z jízdy s tímto monstrem.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.