Nedávno představené Bugatti Divo mělo být vozem stvořeným pro zatáčky. Jeho vylepšená aerodynamika, snížená váha a upravený podvozek mu měly dát schopnosti, jakých se řidiči u modelů Veyron ani Chiron nedočkali. Rozdíl je tak markantní, že slavný okruh Nardo zvládlo Divo dokonce o 8 sekund rychleji, než Chiron. Znamená to snad ale, že Chiron na zakroucené silnice nepatří? To se rozhodli prozkoumat angličtí kolegové.
Bugatti Chiron okouzluje veřejnost především svým zrychlením a úchvatnou maximální rychlostí, kterou však vždy předvádí jen na dostatečně dlouhých rovných úsecích. I díky jeho váze, která atakuje dvě tuny, si tak mnoho řidičů může myslet, že vyrazit s tímhle kolosem na zakroucené silnice může být utrpení. Jaká je ale pravda?
Odpověď se rozhodl nalézt Henry Catchpole z britského motoristického magazínu Carfection, který vzal Bugatti Chiron o výkonu 1500 koní na zakroucené silnice ve francouzské oblasti Molsheim, kousek od sídla automobilky. Shodou okolností se ale dostal i na místo, kde v roce 1959 během testování modelu Type 57C zahynul Jean Bugatti, ředitel automobilky a jeden z nejdůležitějších lidí její historie.
Zakroucená silnice táhnoucí se lesem samozřejmě není okruh Nardo, přesto dokáže vůz celkem slušně prověřit a odhalit jeho agilitu a další schopnosti, které během držení plného plynu na rovné silnici zkrátka neodhalíte. A výsledek? „S plynem musíte být trpělivý," pronesl průvodce videem. „Musíte dostat předek do zatáčky.. a pak na to můžete šlápnout."
Zážitky zpoza volantu nejde stoprocentně zprostředkovat, ze záběrů se však zdá, že Chiron dokázal v zatáčkách příjemně překvapit. Jeho váha se přitom dá srovnat rovnou se dvěma Mazdami Mx-5, neboť jeden tento agilní japonský sporťák, který byl pro zatáčky skutečně tvořen, váží okolo 1060 kilogramů. Chiron tedy sebou vláčí pořádnou nadváhu, přesto dokáže okouzlit.
A zatímco Veyron byl údajně v zatáčkách nezáživný - neposkytoval řidiči dostatečnou zpětnou vazbu a nevyzýval ho k ostřejší jízdě, s Chironem je to údajně úplně jiné. Jeho řízení je komunikativní, auto s řidičem komunikuje, dopřává mu radost z každé zatáčky a nabízí skutečně záživné svezení.
Díky tomu, co dokáže v zatáčkách ukázat Chiron, by nás ale ještě víc zajímalo, jaké zážitky nabídne Divo. Jeho váha je totiž nižší, v zatáčkách dokáže vygenerovat větší přetížení a díky upravené aerodynamice vozu ho k zemi tlačí přítlak o hodnotě 453 kilogramů. A i když je jeho maximální rychlost nižší, akcelerace je rychlejší.
Kvůli omezené výrobní sérii pouhých 40 kusů si však nejspíš budeme muset nějakou chvíli počkat, než se k nám dostanou zážitky z jízdy s tímto monstrem.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.