Plánujete dovoz ojetiny z Německa? Věci, na které je potřeba dát si pozor

mao / AutoRoad.cz, 29. července 2018, 10:00 Aktualizováno 29.7.2018, 12:01 Google+

Ojeté automobily přivezené z Německy byly dlouho považovány za symbol kvality. Všichni přeci víme, že v Německu mají kvalitnější silnice, přísnější zákony vztahující se k podvodům, o věci se lépe starají a díky vyšším platům přeci nešetří ani na údržbě. S postupem let se ale všechno mění, což bohužel platí i pro německé ojetiny.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 01.08. 20:38) Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Pravdou je, že v Německu je stáčení tachometrů trestné. Zákon zde platí již dvanáct let a tak se automobilový klub ADAC rozhodl prověřit, zda tento zákon manipulaci s najetými kilometry opravdu pomohl. Výsledky průzkumu jsou ale šokující - Každé třetí ojeté auto prodané v Německu má stočené kilometry. Celkové škody způsobené falešnými kilometry dosahují ročně výše 6-ti miliard €!

"Podle policejních statistik je v Německu takto stočené každé třetí prodané auto. Stočení počtu najetých kilometrů takto ilegálním způsobem v průměru zvýší hodnotu vozu o 3000 €.  To znamená, že v samotném Německu se jedná o roční ztrátu ve výši téměř šest miliard €. Nejvíce na to doplácejí lidé, kteří kupují ojetý vůz od soukromého inzerenta," uvádí ADAC. 

"Stočení trvá obvykle jen několik vteřin, a i když je ze zákona zakázáno, nabízí jej mnoho "poskytovatelů služeb". Ceny začínají na zhruba 50 € za vůz. Cílem je zvýšit hodnotu ojetého automobilu při prodeji nebo se vyhnout penalizacím v rámci leasingu," dodává největší německý autoklub.  

K celé situaci se vyjádřil i provozní ředitel AAA Auto, Petr Vaněček: "Často nám lidé říkají, že si z obav před manipulacemi s tachometry na tuzemském trhu chtějí raději dovézt auto z Německa. Mají pocit, že když tam je přetáčení trestné, nedochází k němu. Naše zkušenosti však hovoří jinak a nyní to potvrdil i německý ADAC. Většina stočenek se z Německa exportuje směrem na východ a podle našich odhadů jich je mezi importy do České republiky až devadesát procent." 

Jak ale opravdu účinně tomuto jevu zabránit? Podle německého ADACu i AAA Auto je jediným řešením technická bariéra, kterou by měli vytvořit výrobci aut. Ti však v této věci nedělají dost a někteří dokonce vůbec nic. ADAC navíc považuje jakékoliv databáze za neúčinné - auto mohlo být zmanipulováno předtím, než ho jakákoliv databáze zachytila. Pokud takovým majitelům hrozí záznam stočených kilometrů v databází, budou s těmito čísly manipulovat před každou kontrolou. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Plánujete dovoz ojetiny z Německa? Věci, na které je potřeba dát si pozor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 01.08.2018 20:38 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lada Peter Turbo

Pět působivých konceptů Lada, které mohly ohromit svět. Nikdy však nedostaly šanci

Nissan Leaf

Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

Hyundai Kona

Američtí odborníci vybírali nejlepší SUV, cenu si odvezl crossover Hyundai Kona

ARO 16

ARO 16 - Rumunskému crossoveru nepřála doba a manželka diktátora

YouTuber se rozhodl vyzkoušet jízdu s povolenými šrouby u kol

Co se stane, pokud špatně dotáhnete šrouby na kole? Známý YouTuber to vyzkoušel v praxi

Takeši Učijamada, tvůrce historicky prvního hybridního vozu, Toyoty Prius.

Jaké automobily si Američané nechávají déle než 15 let? Mezi 15 vozy je 10 stejné značky

reklama
reklama

Doporučujeme

Vyprošťovací tank VT-72

Tank s jeřábem místo kanónu? VT-72 zastane práci v armádě i u hasičů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota omylem odhalila novou Supru, vypadá i zní naprosto famózně!

  2. Populární rapper Post Malone se pochlubil novou hračkou, má šest kol a 600 koní

  3. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  4. Pioneer přišel s elegantním způsobem, jak proměnit mobil v nadupaný infotainment systém

  5. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  6. Pohon 4x4 na sněhu: Může vám pomoci i s brzděním?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud