Plánujete dovoz ojetiny z Německa? Věci, na které je potřeba dát si pozor

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. července 2018 10:00 | akt. 29. července 2018 12:01
Sdílej:

Ojeté automobily přivezené z Německy byly dlouho považovány za symbol kvality. Všichni přeci víme, že v Německu mají kvalitnější silnice, přísnější zákony vztahující se k podvodům, o věci se lépe starají a díky vyšším platům přeci nešetří ani na údržbě. S postupem let se ale všechno mění, což bohužel platí i pro německé ojetiny.

Pravdou je, že v Německu je stáčení tachometrů trestné. Zákon zde platí již dvanáct let a tak se automobilový klub ADAC rozhodl prověřit, zda tento zákon manipulaci s najetými kilometry opravdu pomohl. Výsledky průzkumu jsou ale šokující - Každé třetí ojeté auto prodané v Německu má stočené kilometry. Celkové škody způsobené falešnými kilometry dosahují ročně výše 6-ti miliard €!

"Podle policejních statistik je v Německu takto stočené každé třetí prodané auto. Stočení počtu najetých kilometrů takto ilegálním způsobem v průměru zvýší hodnotu vozu o 3000 €.  To znamená, že v samotném Německu se jedná o roční ztrátu ve výši téměř šest miliard €. Nejvíce na to doplácejí lidé, kteří kupují ojetý vůz od soukromého inzerenta," uvádí ADAC. 

"Stočení trvá obvykle jen několik vteřin, a i když je ze zákona zakázáno, nabízí jej mnoho "poskytovatelů služeb". Ceny začínají na zhruba 50 € za vůz. Cílem je zvýšit hodnotu ojetého automobilu při prodeji nebo se vyhnout penalizacím v rámci leasingu," dodává největší německý autoklub.  

K celé situaci se vyjádřil i provozní ředitel AAA Auto, Petr Vaněček: "Často nám lidé říkají, že si z obav před manipulacemi s tachometry na tuzemském trhu chtějí raději dovézt auto z Německa. Mají pocit, že když tam je přetáčení trestné, nedochází k němu. Naše zkušenosti však hovoří jinak a nyní to potvrdil i německý ADAC. Většina stočenek se z Německa exportuje směrem na východ a podle našich odhadů jich je mezi importy do České republiky až devadesát procent." 

Jak ale opravdu účinně tomuto jevu zabránit? Podle německého ADACu i AAA Auto je jediným řešením technická bariéra, kterou by měli vytvořit výrobci aut. Ti však v této věci nedělají dost a někteří dokonce vůbec nic. ADAC navíc považuje jakékoliv databáze za neúčinné - auto mohlo být zmanipulováno předtím, než ho jakákoliv databáze zachytila. Pokud takovým majitelům hrozí záznam stočených kilometrů v databází, budou s těmito čísly manipulovat před každou kontrolou. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.