Plánujete dovoz ojetiny z Německa? Věci, na které je potřeba dát si pozor

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. července 2018 10:00 | akt. 29. července 2018 12:01
Sdílej:

Ojeté automobily přivezené z Německy byly dlouho považovány za symbol kvality. Všichni přeci víme, že v Německu mají kvalitnější silnice, přísnější zákony vztahující se k podvodům, o věci se lépe starají a díky vyšším platům přeci nešetří ani na údržbě. S postupem let se ale všechno mění, což bohužel platí i pro německé ojetiny.

Pravdou je, že v Německu je stáčení tachometrů trestné. Zákon zde platí již dvanáct let a tak se automobilový klub ADAC rozhodl prověřit, zda tento zákon manipulaci s najetými kilometry opravdu pomohl. Výsledky průzkumu jsou ale šokující - Každé třetí ojeté auto prodané v Německu má stočené kilometry. Celkové škody způsobené falešnými kilometry dosahují ročně výše 6-ti miliard €!

"Podle policejních statistik je v Německu takto stočené každé třetí prodané auto. Stočení počtu najetých kilometrů takto ilegálním způsobem v průměru zvýší hodnotu vozu o 3000 €.  To znamená, že v samotném Německu se jedná o roční ztrátu ve výši téměř šest miliard €. Nejvíce na to doplácejí lidé, kteří kupují ojetý vůz od soukromého inzerenta," uvádí ADAC. 

"Stočení trvá obvykle jen několik vteřin, a i když je ze zákona zakázáno, nabízí jej mnoho "poskytovatelů služeb". Ceny začínají na zhruba 50 € za vůz. Cílem je zvýšit hodnotu ojetého automobilu při prodeji nebo se vyhnout penalizacím v rámci leasingu," dodává největší německý autoklub.  

K celé situaci se vyjádřil i provozní ředitel AAA Auto, Petr Vaněček: "Často nám lidé říkají, že si z obav před manipulacemi s tachometry na tuzemském trhu chtějí raději dovézt auto z Německa. Mají pocit, že když tam je přetáčení trestné, nedochází k němu. Naše zkušenosti však hovoří jinak a nyní to potvrdil i německý ADAC. Většina stočenek se z Německa exportuje směrem na východ a podle našich odhadů jich je mezi importy do České republiky až devadesát procent." 

Jak ale opravdu účinně tomuto jevu zabránit? Podle německého ADACu i AAA Auto je jediným řešením technická bariéra, kterou by měli vytvořit výrobci aut. Ti však v této věci nedělají dost a někteří dokonce vůbec nic. ADAC navíc považuje jakékoliv databáze za neúčinné - auto mohlo být zmanipulováno předtím, než ho jakákoliv databáze zachytila. Pokud takovým majitelům hrozí záznam stočených kilometrů v databází, budou s těmito čísly manipulovat před každou kontrolou. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.