Od tkalcovských stavů k největší automobilce světa? Zakladatel Toyoty byl uveden do síně slávy

mao / AutoRoad.cz, 23. července 2018, 12:15 Google+

Kiičiro Toyoda, zakladatel společnosti Toyota Motor Corporation a její někdejší prezident, uznávaný pro své mimořádné vize a podnikavého ducha, byl v Detroitu uveden do Automobilové síně slávy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zakladatel Toyota Motor Corporation Kiičiro Toyoda byl uveden do automobilové síně slávy

Zakladatel Toyota Motor Corporation Kiičiro Toyoda byl uveden do automobilové síně slávy | foto: Toyota

Sdílejte článek

Kiičiro Toyoda byl jedním z pěti odvětvových leaderů, kteří byli letos do Automobilové síně slávy jmenováni. Je oceňován za rozvoj úspěšné textilní společnosti Toyoda Automatic Loom Works, kterou vybudoval společně se svým otcem Sakičim Toyodou a v roce 1933 posunul i do automobilového světa. Kiičiro Toyoda v letech 1941 až 1950 působil jako prezident společnosti Toyota Motor Corporation.

Jeho technický um a vůdcovské schopnosti napomohly položit základy firmy, která postupně vyrostla v jednu z nejuznávanějších společností světa.

„Kiičiro Toyoda dokázal předvídat a inovovat jako málo lidí v historii, což ukazuje jeho významný přínos pro celý automobilový průmysl. Je nám ctí, že jej můžeme uvést do Automobilové síně slávy vedle členů přijatých v roce 2018,“ komentoval Ramzi Hermiz, prezident a generální ředitel Shiloh Industries a současně předseda výboru Automobilové síně slávy.

Uvedení do Automobilové síně slávy spojeného se slavnostním udílení cen se zúčastnil tým vedoucích pracovníků Toyota Motor Corporation, v čele s předsedou správní rady Takešim Učijamadou.

„Amerika měla pro Kiičiru zvláštní význam. Ohromil jej počet automobilů, které bylo možné koncem 20. let minulého století v amerických městech spatřit, což také vyvolalo jeho odhodlání vybudovat automobilový průmysl i v jeho mateřské zemi. Jako jeho následník a vnuk jsem velmi vděčný a hrdý na to, že Kiičiro byl v Americe uveden do Automobilové síně slávy,“ komentoval Akio Toyoda, prezident Toyota Motor Corporation.

„Kiičiro výrazně změnil obchodní model Toyoty od automatických tkalcovských stavů k automobilům, aniž by se nechal omezovat předchozími úspěchy. Jelikož toto uvedení přichází v době, kdy naše odvětví čelí zásadním proměnám, tak by nám dnes asi řekl, abychom svojí pilnou prací pomohli celému odvětví revolučním způsobem změnit budoucí mobilitu, i kdyby se v nejbližší době nedostavily úspěchy. Uvedení mého dědečka a našeho zakladatele do Automobilové síně slávy si hluboce cením,“ doplnil.

Slavnostní akci oživila prezentace repliky vozu Toyoda AA z roku 1936, zapůjčeného od Petersenova automobilového muzea v Los Angeles. Model Toyoda AA byl navržen a poté vyráběn pod vedením Kiičira Toyody. AA byl prvním sériově vyráběným automobilem značky, který Kiičirovi Toyodovi zároveň umožnil poprvé experimentovat s bezodpadovými výrobními metodami se zaměřením na efektivitu produkce, včetně proslulé koncepce „just-in-time“. Uvedené vozidlo napomohlo prošlapat cestu k proslulému systému TPS (systém výroby Toyota).

O Automobilové síni slávy

Automobilová síň slávy vypráví příběhy těch, kteří se významným způsobem zapsali do rozvoje automobilového průmyslu. Doposud udělilo své vyznamenání bezmála 800 mužům a ženám z celého světa. Automobilová síň slávy na adrese 21400 Oakwood Blvd. v Dearbornu (stát Michigan) je volně přístupná veřejnosti. Automobilovou síň slávy můžete navštívit online na stránkách Automotive Hall of Fame nebo na Facebooku a Instagramu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Od tkalcovských stavů k největší automobilce světa? Zakladatel Toyoty byl uveden do síně slávy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Koncepční vozy Volkswagen ID., ID. CROZZ a ID. BUZZ1

Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Alkohol

Nadejcháš - neřídíš! Auto-lock systém by mohl zachránit až 5000 životů ročně

Avia A30 valník

Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

Elektrokolo

Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

Roewe Vision R

Žasnete nad absurdními názvy čínských automobilek? Neděláte dobře

Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130

TEST: Peugeot Rifter GT Line 1.5 BlueHDi 130 - Mistr v praktičnosti, který se neztratí ani na dálnici

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Nejčastější chyby při používání klimatizace? Možná se jich dopouštíte i vy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  5. Největší bojové vozidlo historie? Ruskou 60-tunovou tříkolku poháněly motory ze vzducholodě

  6. ARO 16 - Rumunskému crossoveru nepřála doba a manželka diktátora

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud