Kiičiro Toyoda, zakladatel společnosti Toyota Motor Corporation a její někdejší prezident, uznávaný pro své mimořádné vize a podnikavého ducha, byl v Detroitu uveden do Automobilové síně slávy.
Kiičiro Toyoda byl jedním z pěti odvětvových leaderů, kteří byli letos do Automobilové síně slávy jmenováni. Je oceňován za rozvoj úspěšné textilní společnosti Toyoda Automatic Loom Works, kterou vybudoval společně se svým otcem Sakičim Toyodou a v roce 1933 posunul i do automobilového světa. Kiičiro Toyoda v letech 1941 až 1950 působil jako prezident společnosti Toyota Motor Corporation.
Jeho technický um a vůdcovské schopnosti napomohly položit základy firmy, která postupně vyrostla v jednu z nejuznávanějších společností světa.
„Kiičiro Toyoda dokázal předvídat a inovovat jako málo lidí v historii, což ukazuje jeho významný přínos pro celý automobilový průmysl. Je nám ctí, že jej můžeme uvést do Automobilové síně slávy vedle členů přijatých v roce 2018,“ komentoval Ramzi Hermiz, prezident a generální ředitel Shiloh Industries a současně předseda výboru Automobilové síně slávy.
Uvedení do Automobilové síně slávy spojeného se slavnostním udílení cen se zúčastnil tým vedoucích pracovníků Toyota Motor Corporation, v čele s předsedou správní rady Takešim Učijamadou.
„Amerika měla pro Kiičiru zvláštní význam. Ohromil jej počet automobilů, které bylo možné koncem 20. let minulého století v amerických městech spatřit, což také vyvolalo jeho odhodlání vybudovat automobilový průmysl i v jeho mateřské zemi. Jako jeho následník a vnuk jsem velmi vděčný a hrdý na to, že Kiičiro byl v Americe uveden do Automobilové síně slávy,“ komentoval Akio Toyoda, prezident Toyota Motor Corporation.
„Kiičiro výrazně změnil obchodní model Toyoty od automatických tkalcovských stavů k automobilům, aniž by se nechal omezovat předchozími úspěchy. Jelikož toto uvedení přichází v době, kdy naše odvětví čelí zásadním proměnám, tak by nám dnes asi řekl, abychom svojí pilnou prací pomohli celému odvětví revolučním způsobem změnit budoucí mobilitu, i kdyby se v nejbližší době nedostavily úspěchy. Uvedení mého dědečka a našeho zakladatele do Automobilové síně slávy si hluboce cením,“ doplnil.
Slavnostní akci oživila prezentace repliky vozu Toyoda AA z roku 1936, zapůjčeného od Petersenova automobilového muzea v Los Angeles. Model Toyoda AA byl navržen a poté vyráběn pod vedením Kiičira Toyody. AA byl prvním sériově vyráběným automobilem značky, který Kiičirovi Toyodovi zároveň umožnil poprvé experimentovat s bezodpadovými výrobními metodami se zaměřením na efektivitu produkce, včetně proslulé koncepce „just-in-time“. Uvedené vozidlo napomohlo prošlapat cestu k proslulému systému TPS (systém výroby Toyota).
O Automobilové síni slávy
Automobilová síň slávy vypráví příběhy těch, kteří se významným způsobem zapsali do rozvoje automobilového průmyslu. Doposud udělilo své vyznamenání bezmála 800 mužům a ženám z celého světa. Automobilová síň slávy na adrese 21400 Oakwood Blvd. v Dearbornu (stát Michigan) je volně přístupná veřejnosti. Automobilovou síň slávy můžete navštívit online na stránkách Automotive Hall of Fame nebo na Facebooku a Instagramu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.