Řada dospělých i dětí si během dlouhé cesty autem ráda odkládá nohy na palubní desku - cestovat v takovéto poloze je pro ně totiž mnohdy pohodlnější a snesitelnější. A co si budeme nalhávat, pokud má spolujezdkyně hezké nohy, nám řidičům to také jistě nevadí. Tento způsob cestování je však velice nebezpečný a může se stát nepříjemně rychlou cestou k doživotním následkům. O tom se na vlastní kůži přesvědčila i Audra Tatum z USA.
V srpnu minulého roku obletěla média zpověď Američanky Audry Tatum, která by se však měla pravidelně připomínat. A to zejména během letních prázdnin, kdy se riziko podobných nehod podstatně zvyšuje. Nyní se ale pojďme vrátit 3 roky zpět do historie a připomenout si, co se vlastně stalo.
Před třemi roky, přesněji 2. srpna 2015, totiž Audra Tatum cestovala z Walker County v americké Georgii, přičemž ona seděla na místě spolujezdce, zatím co její manžel seděl za volantem. Ačkoliv věděla, že by to dělat neměla, měla zkřížené nohy, chodidlo položené na palubní desce a dokonce ani nebyla připoutaná. Její manžel ji před tímto chováním pravidelně varoval, jak se svěřila, ona ovšem jeho rady ignorovala a odbývala s tím, že nohu by včas sundala.
Cestu Audry a jejího manžela však znenadání zkřížilo jiné auto, do kterého z boku narazili. Přesněji řečeno, přední část jejich automobilu prudce narazila do boku vozidla, které jim zřejmě nedalo přednost. Všichni účastníci nehody byli schopni odejít od nehody po svých, tedy kromě Audry.
Během nehody totiž došlo k nafouknutí airbagů, včetně toho před spolujezdcem. To Audry doslova vymrštilo nohu přímo do jejího obličeje a ta ji zlomila nos, jak uvedla ve své zpovědi pro CBS News. Situace však byla podstatně horší, neboť během nárazu došlo ještě ke zlomeninám kotníku, stehenní kosti a ruky. „Prakticky celá má pravá část byla zlomená a to jen díky mé ignoraci," uvedla.
Po nehodě následovalo několik operací a týdny rehabilitací. Trvalo více než měsíc, než se Tatum mohla znovu postavit na nohy a chodit. Ani po dvou letech se jí však nepodařilo překonat všechny následky. „Nemohu pokračovat ve své kariéře u záchranné služby. Neuzvednu totiž pacienty," vysvětluje Tatum. „Nevydržím stát déle než 4 hodiny v kuse. A jakmile jsem na hranici 4 hodin, hrnou se mi slzy do očí."
Audra Tatum si tak prošla poměrně těžkou životní etapou, o které se nyní snaží mluvit a varovat ostatní, aby nemuseli zažít totéž „Všem říkám, že tohle zažít nechtějí. Nechcete cítit tu bolest a agonii každý den."
V jejím úsilí ji navíc pomáhá i místní oddělení hasičů, které se snaží šířit její příběh mezi lidi. „Airbagy se nafukují rychlosti mezi 160.9 až 354 km/h. Pokud tedy máte při nehodě nohy na palubní desce, airbag vám vystřelí kolena přímo proti hlavě," uvádí ve svém facebookovém příspěvku oddělení hasičů z Chattanooga Fire Department.
Nemyslete si však, že v autě bez airbagu máte vyhráno. V případě Tatum by totiž mohlo dojít k podstatně horším následkům „Mohlo to dopadnout podstatně hůř. Sice mi to zlomilo nos, ovšem bez airbagu jsem mohla tvrdě narazit hlavou do palubní desky."
S postupným uzdravováním plánuje Tatum šířit svůj příběh mezi další lidi a doufá, že lidé její zprávu pochopí. „Pokud bychom mohla alespoň jednoho člověka zastavit před tímto zlozvykem a uchránit ho těch následků, bylo by to skvělé, uvedla Tatum v závěru rozhovoru pro CBS.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.