Řada dospělých i dětí si během dlouhé cesty autem ráda odkládá nohy na palubní desku - cestovat v takovéto poloze je pro ně totiž mnohdy pohodlnější a snesitelnější. A co si budeme nalhávat, pokud má spolujezdkyně hezké nohy, nám řidičům to také jistě nevadí. Tento způsob cestování je však velice nebezpečný a může se stát nepříjemně rychlou cestou k doživotním následkům. O tom se na vlastní kůži přesvědčila i Audra Tatum z USA.
V srpnu minulého roku obletěla média zpověď Američanky Audry Tatum, která by se však měla pravidelně připomínat. A to zejména během letních prázdnin, kdy se riziko podobných nehod podstatně zvyšuje. Nyní se ale pojďme vrátit 3 roky zpět do historie a připomenout si, co se vlastně stalo.
Před třemi roky, přesněji 2. srpna 2015, totiž Audra Tatum cestovala z Walker County v americké Georgii, přičemž ona seděla na místě spolujezdce, zatím co její manžel seděl za volantem. Ačkoliv věděla, že by to dělat neměla, měla zkřížené nohy, chodidlo položené na palubní desce a dokonce ani nebyla připoutaná. Její manžel ji před tímto chováním pravidelně varoval, jak se svěřila, ona ovšem jeho rady ignorovala a odbývala s tím, že nohu by včas sundala.
Cestu Audry a jejího manžela však znenadání zkřížilo jiné auto, do kterého z boku narazili. Přesněji řečeno, přední část jejich automobilu prudce narazila do boku vozidla, které jim zřejmě nedalo přednost. Všichni účastníci nehody byli schopni odejít od nehody po svých, tedy kromě Audry.
Během nehody totiž došlo k nafouknutí airbagů, včetně toho před spolujezdcem. To Audry doslova vymrštilo nohu přímo do jejího obličeje a ta ji zlomila nos, jak uvedla ve své zpovědi pro CBS News. Situace však byla podstatně horší, neboť během nárazu došlo ještě ke zlomeninám kotníku, stehenní kosti a ruky. „Prakticky celá má pravá část byla zlomená a to jen díky mé ignoraci," uvedla.
Po nehodě následovalo několik operací a týdny rehabilitací. Trvalo více než měsíc, než se Tatum mohla znovu postavit na nohy a chodit. Ani po dvou letech se jí však nepodařilo překonat všechny následky. „Nemohu pokračovat ve své kariéře u záchranné služby. Neuzvednu totiž pacienty," vysvětluje Tatum. „Nevydržím stát déle než 4 hodiny v kuse. A jakmile jsem na hranici 4 hodin, hrnou se mi slzy do očí."
Audra Tatum si tak prošla poměrně těžkou životní etapou, o které se nyní snaží mluvit a varovat ostatní, aby nemuseli zažít totéž „Všem říkám, že tohle zažít nechtějí. Nechcete cítit tu bolest a agonii každý den."
V jejím úsilí ji navíc pomáhá i místní oddělení hasičů, které se snaží šířit její příběh mezi lidi. „Airbagy se nafukují rychlosti mezi 160.9 až 354 km/h. Pokud tedy máte při nehodě nohy na palubní desce, airbag vám vystřelí kolena přímo proti hlavě," uvádí ve svém facebookovém příspěvku oddělení hasičů z Chattanooga Fire Department.
Nemyslete si však, že v autě bez airbagu máte vyhráno. V případě Tatum by totiž mohlo dojít k podstatně horším následkům „Mohlo to dopadnout podstatně hůř. Sice mi to zlomilo nos, ovšem bez airbagu jsem mohla tvrdě narazit hlavou do palubní desky."
S postupným uzdravováním plánuje Tatum šířit svůj příběh mezi další lidi a doufá, že lidé její zprávu pochopí. „Pokud bychom mohla alespoň jednoho člověka zastavit před tímto zlozvykem a uchránit ho těch následků, bylo by to skvělé, uvedla Tatum v závěru rozhovoru pro CBS.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.