Máte rádi nohy na palubní desce?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. července 2018, 09:48 Aktualizováno 20.7.2018, 09:50 Google+

Řada dospělých i dětí si během dlouhé cesty autem ráda odkládá nohy na palubní desku - cestovat v takovéto poloze je pro ně totiž mnohdy pohodlnější a snesitelnější. A co si budeme nalhávat, pokud má spolujezdkyně hezké nohy, nám řidičům to také jistě nevadí. Tento způsob cestování je však velice nebezpečný a může se stát nepříjemně rychlou cestou k doživotním následkům. O tom se na vlastní kůži přesvědčila i Audra Tatum z USA.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nohy na palubní desce mohou být rychlou cestou k doživotním následkům

Nohy na palubní desce mohou být rychlou cestou k doživotním následkům | foto: youtube.com

Sdílejte článek

V srpnu minulého roku obletěla média zpověď Američanky Audry Tatum, která by se však měla pravidelně připomínat. A to zejména během letních prázdnin, kdy se riziko podobných nehod podstatně zvyšuje. Nyní se ale pojďme vrátit 3 roky zpět do historie a připomenout si, co se vlastně stalo.

Před třemi roky, přesněji 2. srpna 2015, totiž Audra Tatum cestovala z Walker County v americké Georgii, přičemž ona seděla na místě spolujezdce, zatím co její manžel seděl za volantem. Ačkoliv věděla, že by to dělat neměla, měla zkřížené nohy, chodidlo položené na palubní desce a dokonce ani nebyla připoutaná. Její manžel ji před tímto chováním pravidelně varoval, jak se svěřila, ona ovšem jeho rady ignorovala a odbývala s tím, že nohu by včas sundala.

Cestu Audry a jejího manžela však znenadání zkřížilo jiné auto, do kterého z boku narazili. Přesněji řečeno, přední část jejich automobilu prudce narazila do boku vozidla, které jim zřejmě nedalo přednost. Všichni účastníci nehody byli schopni odejít od nehody po svých, tedy kromě Audry.

Během nehody totiž došlo k nafouknutí airbagů, včetně toho před spolujezdcem. To Audry doslova vymrštilo nohu přímo do jejího obličeje a ta ji zlomila nos, jak uvedla ve své zpovědi pro CBS News. Situace však byla podstatně horší, neboť během nárazu došlo ještě ke zlomeninám kotníku, stehenní kosti a ruky. „Prakticky celá má pravá část byla zlomená a to jen díky mé ignoraci," uvedla.

Po nehodě následovalo několik operací a týdny rehabilitací. Trvalo více než měsíc, než se Tatum mohla znovu postavit na nohy a chodit. Ani po dvou letech se jí však nepodařilo překonat všechny následky. „Nemohu pokračovat ve své kariéře u záchranné služby. Neuzvednu totiž pacienty," vysvětluje Tatum. „Nevydržím stát déle než 4 hodiny v kuse. A jakmile jsem na hranici 4 hodin, hrnou se mi slzy do očí."

Praktická ukázka rizik cestování s nohami na palubní desce | zdroj: youtube.com

Audra Tatum si tak prošla poměrně těžkou životní etapou, o které se nyní snaží mluvit a varovat ostatní, aby nemuseli zažít totéž „Všem říkám, že tohle zažít nechtějí. Nechcete cítit tu bolest a agonii každý den."

V jejím úsilí ji navíc pomáhá i místní oddělení hasičů, které se snaží šířit její příběh mezi lidi. „Airbagy se nafukují rychlosti mezi 160.9 až 354 km/h. Pokud tedy máte při nehodě nohy na palubní desce, airbag vám vystřelí kolena přímo proti hlavě," uvádí ve svém facebookovém příspěvku oddělení hasičů z Chattanooga Fire Department.

Nemyslete si však, že v autě bez airbagu máte vyhráno. V případě Tatum by totiž mohlo dojít k podstatně horším následkům „Mohlo to dopadnout podstatně hůř. Sice mi to zlomilo nos, ovšem bez airbagu jsem mohla tvrdě narazit hlavou do palubní desky."

Audra Tatum a její zpověď | zdroj: youtube.com

S postupným uzdravováním plánuje Tatum šířit svůj příběh mezi další lidi a doufá, že lidé její zprávu pochopí. „Pokud bychom mohla alespoň jednoho člověka zastavit před tímto zlozvykem a uchránit ho těch následků, bylo by to skvělé, uvedla Tatum v závěru rozhovoru pro CBS.

Vytisknout

Diskuze: Máte rádi nohy na palubní desce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vincent Black Lightning

Nejdražší motocykl na světě? Black Lightning uháněl 241 km/h už v roce 1948

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud