Nové taktické obranné vozidlo 4x4 s názvem Gerlach z dílny společnosti Zetor Engineering Slovakia je mezi osmicí uchazečů o tendr slovenské armády. Projekt nabízí novou úroveň obrany, modularity, mobility a komfortu pro nejrůznější typy nasazení.
Návrh nového vojenského vozidla pochází z dílny Zetor Engineering Slovakia, jež je součástí skupiny HTC Investments. S novým vozidlem se aktuálně uchází o tendr slovenské armády na více než čtyři sta víceúčelových vozidel 4x4. Testování osmice kandidátů, včetně vozidla Gerlach, probíhá od konce června ve VTSÚ Záhorie.
Společnost dnes svůj nejnovější projekt představila i prostřednictvím oficiálního videa. Jeho autorem je produkční filmová společnost Pixels Production. Informace o vozidle v něm doplňují reálné záběry z testování. To probíhalo v minulých týdnech a na terénním okruhu se při něm ověřovalo, zda Gerlach dostojí teoretickým předpokladům.
Testovány byly jak rychlost a vlastnosti vozidla při pohybu terénem, tak i další parametry, jako například schopnost překonávat vertikální i horizontální překážky – v tomto případě zákop o šířce jednoho metru a schod o výšce půl metru – či stoupavost vozidla. I v tomto ohledu Gerlach splnil očekávání konstruktérů.
Projekt, který cílí nejen na slovenský trh, ale i další země, jež budou v nejbližších letech realizovat nákup obdobné bojové techniky, je připravený i na vysokou volitelnou balistickou a protiminovou ochranou až na STANAG 4569 volume 3 proti improvizovaným výbušným zařízením. Kabina vozidla je dimenzována tak, aby se do ní pohodlně vešlo až šest členů posádky o váze do 120 kg a výšce až 190 centimetrů. Prostor pro náklad pojme až 1 500 kg zátěže, v případě nouze pak i další posádku.
Potenciální zákazníci mají možnost konfigurovat prostor pro posádku na 2+2, 2+3, a dokonce i 2+4 členy, přizpůsobit však lze též samotné využití vozidla. Rodina vozidel Gerlach již nyní počítá s variantami pickup, ambulantní vozidlo, RCWS (vozidlo s dálkově ovládanou zbraňovou stanicí), vozidlo s manuálně ovládanou zbraňovou stanicí a také HWS (Heavy Weapon System). V případě zájmu lze tento výčet rozšířit také o variantu RDV, tedy vozidlo rychlého nasazení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?