Nové taktické obranné vozidlo 4x4 s názvem Gerlach z dílny společnosti Zetor Engineering Slovakia je mezi osmicí uchazečů o tendr slovenské armády. Projekt nabízí novou úroveň obrany, modularity, mobility a komfortu pro nejrůznější typy nasazení.
Návrh nového vojenského vozidla pochází z dílny Zetor Engineering Slovakia, jež je součástí skupiny HTC Investments. S novým vozidlem se aktuálně uchází o tendr slovenské armády na více než čtyři sta víceúčelových vozidel 4x4. Testování osmice kandidátů, včetně vozidla Gerlach, probíhá od konce června ve VTSÚ Záhorie.
Společnost dnes svůj nejnovější projekt představila i prostřednictvím oficiálního videa. Jeho autorem je produkční filmová společnost Pixels Production. Informace o vozidle v něm doplňují reálné záběry z testování. To probíhalo v minulých týdnech a na terénním okruhu se při něm ověřovalo, zda Gerlach dostojí teoretickým předpokladům.
Testovány byly jak rychlost a vlastnosti vozidla při pohybu terénem, tak i další parametry, jako například schopnost překonávat vertikální i horizontální překážky – v tomto případě zákop o šířce jednoho metru a schod o výšce půl metru – či stoupavost vozidla. I v tomto ohledu Gerlach splnil očekávání konstruktérů.
Projekt, který cílí nejen na slovenský trh, ale i další země, jež budou v nejbližších letech realizovat nákup obdobné bojové techniky, je připravený i na vysokou volitelnou balistickou a protiminovou ochranou až na STANAG 4569 volume 3 proti improvizovaným výbušným zařízením. Kabina vozidla je dimenzována tak, aby se do ní pohodlně vešlo až šest členů posádky o váze do 120 kg a výšce až 190 centimetrů. Prostor pro náklad pojme až 1 500 kg zátěže, v případě nouze pak i další posádku.
Potenciální zákazníci mají možnost konfigurovat prostor pro posádku na 2+2, 2+3, a dokonce i 2+4 členy, přizpůsobit však lze též samotné využití vozidla. Rodina vozidel Gerlach již nyní počítá s variantami pickup, ambulantní vozidlo, RCWS (vozidlo s dálkově ovládanou zbraňovou stanicí), vozidlo s manuálně ovládanou zbraňovou stanicí a také HWS (Heavy Weapon System). V případě zájmu lze tento výčet rozšířit také o variantu RDV, tedy vozidlo rychlého nasazení.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?