Nové taktické obranné vozidlo 4x4 s názvem Gerlach z dílny společnosti Zetor Engineering Slovakia je mezi osmicí uchazečů o tendr slovenské armády. Projekt nabízí novou úroveň obrany, modularity, mobility a komfortu pro nejrůznější typy nasazení.
Návrh nového vojenského vozidla pochází z dílny Zetor Engineering Slovakia, jež je součástí skupiny HTC Investments. S novým vozidlem se aktuálně uchází o tendr slovenské armády na více než čtyři sta víceúčelových vozidel 4x4. Testování osmice kandidátů, včetně vozidla Gerlach, probíhá od konce června ve VTSÚ Záhorie.
Společnost dnes svůj nejnovější projekt představila i prostřednictvím oficiálního videa. Jeho autorem je produkční filmová společnost Pixels Production. Informace o vozidle v něm doplňují reálné záběry z testování. To probíhalo v minulých týdnech a na terénním okruhu se při něm ověřovalo, zda Gerlach dostojí teoretickým předpokladům.
Testovány byly jak rychlost a vlastnosti vozidla při pohybu terénem, tak i další parametry, jako například schopnost překonávat vertikální i horizontální překážky – v tomto případě zákop o šířce jednoho metru a schod o výšce půl metru – či stoupavost vozidla. I v tomto ohledu Gerlach splnil očekávání konstruktérů.
Projekt, který cílí nejen na slovenský trh, ale i další země, jež budou v nejbližších letech realizovat nákup obdobné bojové techniky, je připravený i na vysokou volitelnou balistickou a protiminovou ochranou až na STANAG 4569 volume 3 proti improvizovaným výbušným zařízením. Kabina vozidla je dimenzována tak, aby se do ní pohodlně vešlo až šest členů posádky o váze do 120 kg a výšce až 190 centimetrů. Prostor pro náklad pojme až 1 500 kg zátěže, v případě nouze pak i další posádku.
Potenciální zákazníci mají možnost konfigurovat prostor pro posádku na 2+2, 2+3, a dokonce i 2+4 členy, přizpůsobit však lze též samotné využití vozidla. Rodina vozidel Gerlach již nyní počítá s variantami pickup, ambulantní vozidlo, RCWS (vozidlo s dálkově ovládanou zbraňovou stanicí), vozidlo s manuálně ovládanou zbraňovou stanicí a také HWS (Heavy Weapon System). V případě zájmu lze tento výčet rozšířit také o variantu RDV, tedy vozidlo rychlého nasazení.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?