Legendární Borgward se opět prodává v Německu! Milovníky značky však čeká velké zklamání

AutoRoad.cz, 26. června 2018, 16:30 Google+

Poté, co byla v roce 1961 německá automobilka Borgward jejími věřiteli donucena k likvidaci, už to nevypadalo, že by se ještě někdy mohla vrátit na světlo světa. A přesto dnes, 57 let po ukončení výroby, Borgward oznámil oficiální začátek prodeje na německém trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Borgward BX7 přichází na německý trh

Borgward BX7 přichází na německý trh | foto: Borgward

Sdílejte článek

O znovuzrození Borgwardu se svět dozvěděl v roce 2015, kdy Christian Borgward, vnuk zakladatele původní firmy, oznámil představení nového vozu na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu. První model novodobé historie značky, SUV BX7, tam byl prezentován jako prémiový vůz, kvalita vystaveného kusu tomu však rozhodně neodpovídala. Nepříliš nápaditý design jak exteriéru tak interiéru, a obecně nízká úroveň zpracování německou prémiovost příliš nepřipomínala.

I přes tvrzení Christiana Borgwarda a značky samotné, že jde o německou firmu pouze zaštítěnou čínským kapitálem, vyšlo pravda brzy najevo. Znovuzrozený Borgward je totiž ve 100% vlastnictví čínské automobilky Foton, která se doposud věnovala výrobě nákladních vozů a autobusů. Foton samotný pak patří pod státní kolos BAIC a práva ta značku Borgward odkoupil v roce 2014. To ostatně dokazoval i samotný vůz vystavený ve Frankfurtu, pod kapotou na motoru totiž nesl právě nápis Foton.

Ačkoliv na designu vozu pracoval bývalý designer Saabu Einar Hareide, jeho ruce byly podstatně svázány. BX7 totiž není nový vůz, ale jen upravený model, který se v Číně v tu dobu už prodával pod dvěma značkami, jako Huansu S6 a Senova X65.

Tato taktika se však BAIC vyplatila, Borgwardu, na čínském trhu známý pod jménem Baowo, se podařilo uchytit. S pomocí velmi rozsáhlé marketingové kampaně po celém území Číny, kde byl nový vůz prezentován jako čistě německý výtvor, se značka dostala do povědomí a do žebříčků prodejů. Doposud se podařilo prodat více než 100 tisíc kusů nového vozu a značka se už začala exportovat na vybrané trhy Asie, Jižní Ameriky a středního východu.

img-responsive

Dealer Borgwardu v Číně | foto: Michal Dokoupil

Dneškem by měl být v Číně vyrobený model BX7 oficiálně dostupný ke koupi v Německu a to pouze online. Firma v prohlášení uvedla, že bude budovat „digitální distribuční síť“, místo fyzických prodejních míst. Pokud však bude potenciální zájemce chtít vidět vůz na vlastní oči, bude mít možnost v Brand Centru ve Stuttgartu a v sérii prezentací v ostatních německých městech. Limitovaná edice BX7 se zpočátku bude nabízet za sníženou cenu 44200 EUR, neboli 1.14 milionu korun.

img-responsive

Borgward BX5 | foto: Michal Dokoupil

Ještě tento rok je v plánu dostat do prodeje i další modely značky, menši SUV BX5, Coupé SUV BX5 a v následujícím roce i elektrickou verzi BX7. Do budoucna se počítá i s výstavbou nové továrny přímo v Německu, nedaleko Bremenu, kde původně firma sídlila.

Vytisknout

Diskuze: Legendární Borgward se opět prodává v Německu! Milovníky značky však čeká velké zklamání

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Parní automobil White Motor Company

Nejzásadnější inovace automobilového průmyslu? Tyto vynálezy změnily vše

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud