Poté, co byla v roce 1961 německá automobilka Borgward jejími věřiteli donucena k likvidaci, už to nevypadalo, že by se ještě někdy mohla vrátit na světlo světa. A přesto dnes, 57 let po ukončení výroby, Borgward oznámil oficiální začátek prodeje na německém trhu.
O znovuzrození Borgwardu se svět dozvěděl v roce 2015, kdy Christian Borgward, vnuk zakladatele původní firmy, oznámil představení nového vozu na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu. První model novodobé historie značky, SUV BX7, tam byl prezentován jako prémiový vůz, kvalita vystaveného kusu tomu však rozhodně neodpovídala. Nepříliš nápaditý design jak exteriéru tak interiéru, a obecně nízká úroveň zpracování německou prémiovost příliš nepřipomínala.
I přes tvrzení Christiana Borgwarda a značky samotné, že jde o německou firmu pouze zaštítěnou čínským kapitálem, vyšlo pravda brzy najevo. Znovuzrozený Borgward je totiž ve 100% vlastnictví čínské automobilky Foton, která se doposud věnovala výrobě nákladních vozů a autobusů. Foton samotný pak patří pod státní kolos BAIC a práva ta značku Borgward odkoupil v roce 2014. To ostatně dokazoval i samotný vůz vystavený ve Frankfurtu, pod kapotou na motoru totiž nesl právě nápis Foton.
Ačkoliv na designu vozu pracoval bývalý designer Saabu Einar Hareide, jeho ruce byly podstatně svázány. BX7 totiž není nový vůz, ale jen upravený model, který se v Číně v tu dobu už prodával pod dvěma značkami, jako Huansu S6 a Senova X65.
Tato taktika se však BAIC vyplatila, Borgwardu, na čínském trhu známý pod jménem Baowo, se podařilo uchytit. S pomocí velmi rozsáhlé marketingové kampaně po celém území Číny, kde byl nový vůz prezentován jako čistě německý výtvor, se značka dostala do povědomí a do žebříčků prodejů. Doposud se podařilo prodat více než 100 tisíc kusů nového vozu a značka se už začala exportovat na vybrané trhy Asie, Jižní Ameriky a středního východu.
Dneškem by měl být v Číně vyrobený model BX7 oficiálně dostupný ke koupi v Německu a to pouze online. Firma v prohlášení uvedla, že bude budovat „digitální distribuční síť“, místo fyzických prodejních míst. Pokud však bude potenciální zájemce chtít vidět vůz na vlastní oči, bude mít možnost v Brand Centru ve Stuttgartu a v sérii prezentací v ostatních německých městech. Limitovaná edice BX7 se zpočátku bude nabízet za sníženou cenu 44200 EUR, neboli 1.14 milionu korun.
Ještě tento rok je v plánu dostat do prodeje i další modely značky, menši SUV BX5, Coupé SUV BX5 a v následujícím roce i elektrickou verzi BX7. Do budoucna se počítá i s výstavbou nové továrny přímo v Německu, nedaleko Bremenu, kde původně firma sídlila.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.