Už za pár dnů skončí škola a vypuknou letní prázdniny, které vyženou na silnice tisíce motoristů. Kromě rozkopaných a ucpaných silnic, rostoucích cen benzínu a řady specifických předpisů jednotlivých evropských zemí však na motoristy čeká ještě jedno nebezpečí: zahraniční policisté, kteří si jistě nenechají ujít možnost zaslat vám pokutu až domů.
Během uplynulých let se toho na silnicích v zahraničích příliš nezměnilo, přesto je potřeba dbát zvýšené pozornosti i na drobnosti. Pokud si chcete užít dovolenou bez zbytečných komplikací, rozhodně se vyplatí sundat nohu z plynu a bedlivě dodržovat předpisy i značení.
Pokud vás policisté přistihnout při činu, pravděpodobně nebude příliš o čem diskutovat. Od roku 2015 však platí evropská norma, díky které si na vás po spáchání některého z osmi provinění mohou policisté došlápnout i v Česku. A právě na to řada řidičů zapomíná.
Obálku s výzvou k uhrazení pokuty můžete očekávat za překračování maximální povolené rychlosti, jízdu pod vlivem alkoholu či drog, jízdu na červenou, jízdu bez zapnutých bezpečnostních pásů, telefonování za jízdy či za jízdu v odstaveném pruhu. Motorkářům může přijít pokuta i za jízdu bez helmy.
V případě, kdy vám pokuta dorazí, se pak příliš nedoporučuje hrát si na mrtvého brouka. Díky provázanosti států EU totiž není vyloučeno, že by proti vám mohla země, ve které jste přestupky spáchali, podniknout právní kroky. Riziko může představovat byť jen vyhýbání se úhradě pokuty za parkování. Pokud byste se totiž do státu znovu vypravili a policisté by vás zadrželi, zřejmě by vás celá situace vyšla podstatně dráž.
Velmi nekompromisní postoj zaujala například Francie, která je ve vymáhání pokut velmi vytrvalá. Pokud neuhradíte v daném termínu, přijdou vám další dvě výzvy, ve kterých se bude pokuta pravidelně zvyšovat až na těžko uvěřitelné částky. Francouzi navíc hodně dbají na dodržování rychlosti a bohužel známe i případy, kdy neváhali odeslat pokutu za překročení rychlosti na dálnici o 1 km/h. Navíc to není tak dlouho, co se Francie rozhodla snižovat rychlost na okresních silnicích jakožto způsob boje za vyšší bezpečnost na silnicích.
Jak už jsme navíc výše avizovali, řada evropských států vyžaduje po motoristech dodržování vlastních pravidel. V polovině května jsme například psali o Rakousku, které zakázalo kouření v automobilu, ve kterém jsou osoby mladší 18 let. Stejná nařízení platí i v dalších evropských zemích, včetně Francie, Řecka a Itálie, kde je zakázáno kouření i v automobilech, ve kterých cestují těhotné ženy.
Před každou cestou do zahraničí proto doporučujeme podívat se na web ÚAMK, kde jsou pravidla a požadavky jednotlivých států zpracovány a průběžně aktualizovány. V případě doplňování povinné výbavy pak znovu připomínáme povinnost splňovat požadavky i zemí, kterými pouze projíždíte. Kdo je připraven, není překvapen a nemusí platit pokuty.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?