Automobilka Volvo bývá právem považována za jednu za výrobce jedněch z nejbezpečnějších automobilů na světě, což ukazují crash-testy, statistiky i očitá svědectví. Jedno z nich by mohl dodat například tento řidič Volva XC70, který během jízdy najel do trasy kamionu a jeho Volvo mu evidentně zachránilo život. Ve většině případů totiž podobné nehody končí s tragickými následky.
V posledních letech se zejména americký úřad Insurance Institute for Highway Safety, častěji známý pod zkratkou IIHS, zaměřil na testování bezpečnosti automobilů v momentě, kdy nejde k úplné čelní srážce, ale jen k nárazu v krajní části karoserie. U mnoha automobilek byla v tomto případě nalezena pochybení, ovšem Volvo se zaskočit nedalo. A pokud byste snad pochybovali o významu testů nárazů jen na menší část přední karoserie, pak vás toto video jistě přesvědčí, že to smysl má.
Záznam kamery za čelním sklem vozidla jedoucího zřejmě za starším typem Volva XC70 ukazuje, jak řidič Volva pomalu vyjíždí ze svého pruhu, kde se čelně střetává s protijedoucím žlutým tahačem. Proč řidič vybočil je záhadou - nabízí se únava, nepozornost nebo mobilní telefon. Jasné však je, že náraz přišel v rychlosti cca 60 km/h a protijedoucí kamion také nejel zrovna pomalu.
Po nárazu bylo Volvo doslova odhozeno a částečně otočeno v krajnici svého pruhu, což řidiče ve vozidle s kamerou přinutilo k prudkému zabrzdění těsně před zdemolovaným předkem Volva. Kamera však ukazuje, že řidič nabouraného Volva, jehož levý přední roh se téměř vypařil, byl v pořádku.
Podle videa, které se objevilo na webech Reddit a následně i Motor1.com, měl řidič od nehody dokonce odejít po svých a nezraněn, což zní téměř jako zázrak. Současně to ukazuje, jak bytelné a odolné jsou konstrukce této automobilky a to dokonce i u starších modelů. Dveře se po nárazu zřejmě zasekly, ovšem to je problém většiny automobilů po takovýchto nárazech.
Jen pro zajímavost, americký úřad National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) zavedl povinnost testovat nárazy s "malým přesahem" teprve v roce 2012 a jejich cílem je napodobit právě tento druh nárazu, kdy o sebe automobily zavadí jen menší částí. Energie nárazu je pak totiž rozložena na podstatně menší plochu a může mít výrazně devastující následky, než v případě úplného čelního nárazu.
V případě Volva se však díváme na jasný důkaz potvrzující jeho reputaci krále bezpečí na silnicích. Navíc je evidentní, že se tento statut netýká jen nových vozidel s desítkami asistenčních systémů, ale i starších modelů, které spoléhají jen na bytelnou a dobře navrženou konstrukci.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).