Automobilka Volvo bývá právem považována za jednu za výrobce jedněch z nejbezpečnějších automobilů na světě, což ukazují crash-testy, statistiky i očitá svědectví. Jedno z nich by mohl dodat například tento řidič Volva XC70, který během jízdy najel do trasy kamionu a jeho Volvo mu evidentně zachránilo život. Ve většině případů totiž podobné nehody končí s tragickými následky.
V posledních letech se zejména americký úřad Insurance Institute for Highway Safety, častěji známý pod zkratkou IIHS, zaměřil na testování bezpečnosti automobilů v momentě, kdy nejde k úplné čelní srážce, ale jen k nárazu v krajní části karoserie. U mnoha automobilek byla v tomto případě nalezena pochybení, ovšem Volvo se zaskočit nedalo. A pokud byste snad pochybovali o významu testů nárazů jen na menší část přední karoserie, pak vás toto video jistě přesvědčí, že to smysl má.
Záznam kamery za čelním sklem vozidla jedoucího zřejmě za starším typem Volva XC70 ukazuje, jak řidič Volva pomalu vyjíždí ze svého pruhu, kde se čelně střetává s protijedoucím žlutým tahačem. Proč řidič vybočil je záhadou - nabízí se únava, nepozornost nebo mobilní telefon. Jasné však je, že náraz přišel v rychlosti cca 60 km/h a protijedoucí kamion také nejel zrovna pomalu.
Po nárazu bylo Volvo doslova odhozeno a částečně otočeno v krajnici svého pruhu, což řidiče ve vozidle s kamerou přinutilo k prudkému zabrzdění těsně před zdemolovaným předkem Volva. Kamera však ukazuje, že řidič nabouraného Volva, jehož levý přední roh se téměř vypařil, byl v pořádku.
Podle videa, které se objevilo na webech Reddit a následně i Motor1.com, měl řidič od nehody dokonce odejít po svých a nezraněn, což zní téměř jako zázrak. Současně to ukazuje, jak bytelné a odolné jsou konstrukce této automobilky a to dokonce i u starších modelů. Dveře se po nárazu zřejmě zasekly, ovšem to je problém většiny automobilů po takovýchto nárazech.
Jen pro zajímavost, americký úřad National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) zavedl povinnost testovat nárazy s "malým přesahem" teprve v roce 2012 a jejich cílem je napodobit právě tento druh nárazu, kdy o sebe automobily zavadí jen menší částí. Energie nárazu je pak totiž rozložena na podstatně menší plochu a může mít výrazně devastující následky, než v případě úplného čelního nárazu.
V případě Volva se však díváme na jasný důkaz potvrzující jeho reputaci krále bezpečí na silnicích. Navíc je evidentní, že se tento statut netýká jen nových vozidel s desítkami asistenčních systémů, ale i starších modelů, které spoléhají jen na bytelnou a dobře navrženou konstrukci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?