Čelní srážka s kamionem? Volvo opět ukázalo, jak neuvěřitelně bezpečná auta umí postavit

Čelní srážka staršího Volva s kamionem opět ukázala, jak jsou tyto automobily bezpečné
Čelní srážka staršího Volva s kamionem opět ukázala, jak jsou tyto automobily bezpečné, foto: Reddit.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 15. června 2018 08:51
Sdílej:

Automobilka Volvo bývá právem považována za jednu za výrobce jedněch z nejbezpečnějších automobilů na světě, což ukazují crash-testy, statistiky i očitá svědectví. Jedno z nich by mohl dodat například tento řidič Volva XC70, který během jízdy najel do trasy kamionu a jeho Volvo mu evidentně zachránilo život. Ve většině případů totiž podobné nehody končí s tragickými následky.

V posledních letech se zejména americký úřad Insurance Institute for Highway Safety, častěji známý pod zkratkou IIHS, zaměřil na testování bezpečnosti automobilů v momentě, kdy nejde k úplné čelní srážce, ale jen k nárazu v krajní části karoserie. U mnoha automobilek byla v tomto případě nalezena pochybení, ovšem Volvo se zaskočit nedalo. A pokud byste snad pochybovali o významu testů nárazů jen na menší část přední karoserie, pak vás toto video jistě přesvědčí, že to smysl má.

Záznam kamery za čelním sklem vozidla jedoucího zřejmě za starším typem Volva XC70 ukazuje, jak řidič Volva pomalu vyjíždí ze svého pruhu, kde se čelně střetává s protijedoucím žlutým tahačem. Proč řidič vybočil je záhadou - nabízí se únava, nepozornost nebo mobilní telefon. Jasné však je, že náraz přišel v rychlosti cca 60 km/h a protijedoucí kamion také nejel zrovna pomalu.

Po nárazu bylo Volvo doslova odhozeno a částečně otočeno v krajnici svého pruhu, což řidiče ve vozidle s kamerou přinutilo k prudkému zabrzdění těsně před zdemolovaným předkem Volva. Kamera však ukazuje, že řidič nabouraného Volva, jehož levý přední roh se téměř vypařil, byl v pořádku.

Podle videa, které se objevilo na webech Reddit a následně i Motor1.com, měl řidič od nehody dokonce odejít po svých a nezraněn, což zní téměř jako zázrak. Současně to ukazuje, jak bytelné a odolné jsou konstrukce této automobilky a to dokonce i u starších modelů. Dveře se po nárazu zřejmě zasekly, ovšem to je problém většiny automobilů po takovýchto nárazech.

Jen pro zajímavost, americký úřad National Highway Traffic Safety Administration  (NHTSA) zavedl povinnost testovat nárazy s "malým přesahem" teprve v roce 2012 a jejich cílem je napodobit právě tento druh nárazu, kdy o sebe automobily zavadí jen menší částí. Energie nárazu je pak totiž rozložena na podstatně menší plochu a může mít výrazně devastující následky, než v případě úplného čelního nárazu. 

V případě Volva se však díváme na jasný důkaz potvrzující jeho reputaci krále bezpečí na silnicích. Navíc je evidentní, že se tento statut netýká jen nových vozidel s desítkami asistenčních systémů, ale i starších modelů, které spoléhají jen na bytelnou a dobře navrženou konstrukci.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.