Automobilka Volvo bývá právem považována za jednu za výrobce jedněch z nejbezpečnějších automobilů na světě, což ukazují crash-testy, statistiky i očitá svědectví. Jedno z nich by mohl dodat například tento řidič Volva XC70, který během jízdy najel do trasy kamionu a jeho Volvo mu evidentně zachránilo život. Ve většině případů totiž podobné nehody končí s tragickými následky.
V posledních letech se zejména americký úřad Insurance Institute for Highway Safety, častěji známý pod zkratkou IIHS, zaměřil na testování bezpečnosti automobilů v momentě, kdy nejde k úplné čelní srážce, ale jen k nárazu v krajní části karoserie. U mnoha automobilek byla v tomto případě nalezena pochybení, ovšem Volvo se zaskočit nedalo. A pokud byste snad pochybovali o významu testů nárazů jen na menší část přední karoserie, pak vás toto video jistě přesvědčí, že to smysl má.
Záznam kamery za čelním sklem vozidla jedoucího zřejmě za starším typem Volva XC70 ukazuje, jak řidič Volva pomalu vyjíždí ze svého pruhu, kde se čelně střetává s protijedoucím žlutým tahačem. Proč řidič vybočil je záhadou - nabízí se únava, nepozornost nebo mobilní telefon. Jasné však je, že náraz přišel v rychlosti cca 60 km/h a protijedoucí kamion také nejel zrovna pomalu.
Po nárazu bylo Volvo doslova odhozeno a částečně otočeno v krajnici svého pruhu, což řidiče ve vozidle s kamerou přinutilo k prudkému zabrzdění těsně před zdemolovaným předkem Volva. Kamera však ukazuje, že řidič nabouraného Volva, jehož levý přední roh se téměř vypařil, byl v pořádku.
Podle videa, které se objevilo na webech Reddit a následně i Motor1.com, měl řidič od nehody dokonce odejít po svých a nezraněn, což zní téměř jako zázrak. Současně to ukazuje, jak bytelné a odolné jsou konstrukce této automobilky a to dokonce i u starších modelů. Dveře se po nárazu zřejmě zasekly, ovšem to je problém většiny automobilů po takovýchto nárazech.
Jen pro zajímavost, americký úřad National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) zavedl povinnost testovat nárazy s "malým přesahem" teprve v roce 2012 a jejich cílem je napodobit právě tento druh nárazu, kdy o sebe automobily zavadí jen menší částí. Energie nárazu je pak totiž rozložena na podstatně menší plochu a může mít výrazně devastující následky, než v případě úplného čelního nárazu.
V případě Volva se však díváme na jasný důkaz potvrzující jeho reputaci krále bezpečí na silnicích. Navíc je evidentní, že se tento statut netýká jen nových vozidel s desítkami asistenčních systémů, ale i starších modelů, které spoléhají jen na bytelnou a dobře navrženou konstrukci.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.