Automobilka Volvo bývá právem považována za jednu za výrobce jedněch z nejbezpečnějších automobilů na světě, což ukazují crash-testy, statistiky i očitá svědectví. Jedno z nich by mohl dodat například tento řidič Volva XC70, který během jízdy najel do trasy kamionu a jeho Volvo mu evidentně zachránilo život. Ve většině případů totiž podobné nehody končí s tragickými následky.
V posledních letech se zejména americký úřad Insurance Institute for Highway Safety, častěji známý pod zkratkou IIHS, zaměřil na testování bezpečnosti automobilů v momentě, kdy nejde k úplné čelní srážce, ale jen k nárazu v krajní části karoserie. U mnoha automobilek byla v tomto případě nalezena pochybení, ovšem Volvo se zaskočit nedalo. A pokud byste snad pochybovali o významu testů nárazů jen na menší část přední karoserie, pak vás toto video jistě přesvědčí, že to smysl má.
Záznam kamery za čelním sklem vozidla jedoucího zřejmě za starším typem Volva XC70 ukazuje, jak řidič Volva pomalu vyjíždí ze svého pruhu, kde se čelně střetává s protijedoucím žlutým tahačem. Proč řidič vybočil je záhadou - nabízí se únava, nepozornost nebo mobilní telefon. Jasné však je, že náraz přišel v rychlosti cca 60 km/h a protijedoucí kamion také nejel zrovna pomalu.
Po nárazu bylo Volvo doslova odhozeno a částečně otočeno v krajnici svého pruhu, což řidiče ve vozidle s kamerou přinutilo k prudkému zabrzdění těsně před zdemolovaným předkem Volva. Kamera však ukazuje, že řidič nabouraného Volva, jehož levý přední roh se téměř vypařil, byl v pořádku.
Podle videa, které se objevilo na webech Reddit a následně i Motor1.com, měl řidič od nehody dokonce odejít po svých a nezraněn, což zní téměř jako zázrak. Současně to ukazuje, jak bytelné a odolné jsou konstrukce této automobilky a to dokonce i u starších modelů. Dveře se po nárazu zřejmě zasekly, ovšem to je problém většiny automobilů po takovýchto nárazech.
Jen pro zajímavost, americký úřad National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) zavedl povinnost testovat nárazy s "malým přesahem" teprve v roce 2012 a jejich cílem je napodobit právě tento druh nárazu, kdy o sebe automobily zavadí jen menší částí. Energie nárazu je pak totiž rozložena na podstatně menší plochu a může mít výrazně devastující následky, než v případě úplného čelního nárazu.
V případě Volva se však díváme na jasný důkaz potvrzující jeho reputaci krále bezpečí na silnicích. Navíc je evidentní, že se tento statut netýká jen nových vozidel s desítkami asistenčních systémů, ale i starších modelů, které spoléhají jen na bytelnou a dobře navrženou konstrukci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.