Kořeny užitkových vozů UAZ se datují již ke konci padesátých let. Postupně se na trhu objevily typy 450, 451 a 452, přičemž poslední jmenovaný se ve výrobním programu automobilky z Uljanovska drží již od roku 1966. V průběhu života prodělal vůz několik modernizací, naposledy se tak stalo jen před několik málo dny. Podobně jako u typu Hunter se však nejedná o nic dramatického.
Buchanka neboli bochníček, jak se modelu kvůli jeho charakteristickému tvaru karosérie přezdívá, je dnes prodávána jako UAZ Classic. Pro modelový rok 2016 se dočkala nového tvaru předních sedadel s podélným nastavováním a příplatkovým vyhříváním (+ 5000 rublů = cca 1584 korun). Tlačítko pro aktivaci výhřevu leží na upravené palubní desce, která dále obsahuje rychloměr s LCD displejem, jednoduchý audiosystém, 12V zásuvku a odkládací schránku. Řidič má k dispozici přepracovaný volant.
Pokud je UAZ vybaven dalšími řadami sedadel, má pro ně připraven samostatný ohřívač vzduchu s vlastními výdechy, čímž bude jednodušší udržovat stálou „pokojovou“ teplotu. Bez ohledu na zvolenou verzi je motorový prostor lépe odhlučněn. Rám, na němž je umístěna karosérie se zvýšenou tuhostí, má nyní odolnější konstrukci.
Pod kapotou všech verzí pracuje 2.7litrový zážehový motor o výkonu 112 koní při 4250 ot./min s točivým momentem 198 Nm při 2500 ot./min. Na všechna čtyři kola transferuje sílu pětistupňová manuální převodovka, které pomáhá dvoustupňová redukce. Řada Classic je dostupná hned v několika verzích. Základem jsou podvozek, klasický fugon, kombi se sedmi místy k sezení a minibus s devíti až deseti místy v celkem čtyřech řadách. Valník s jednoduchou nebo dvojitou kabinou má nákladový prostor kryt plachtou, stejné velikosti kabiny nabízí také varianty s pevnou nástavbou.
Na zakázku navíc dokáží Rusové upravit vybrané karosářské varianty na policejní nebo sanitní vůz. Ceny aktuální začínají na akčních 389 990 rubelch (cca 124 000 korun) za valník s jednoduchou kabinou, nejdražší je s cenou 439 990 rublů (cca 139 000 korun) valník s dvojitou kabinou. Dodávka je prodávána za 404 990 rublů (cca 128 000 korun), kombi a minibus startují na 419 990 rublech (cca 133 000 korun).
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.