Čínská kopie Bugatti Chiron? Sražený supersport pohání titěrný elektromotor

Shandong Qilu Fengde P8
Shandong Qilu Fengde P8, foto: CarNewsChina
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. května 2018 11:36
Sdílej:

Čínský automobilový trh se řadí k těm největším a nejdůležitějším na světě, ovšem vzhledem k velice špatném životnímu prostředí se na něj také zaměřuje řada státních omezení a daní. To sice nahrává rychlému rozvoji hybridů a elektromobilů, ovšem kdo chce pořádně výkonný supersport, musí sáhnout hodně hluboko do kapsy.

Například Bugatti Chiron je sice úchvatným a nadupaným supersportem s výkonem okolo 1500 koní, ovšem čínští zbohatlíci si ho moc neužijí. Kvůli špatnému stavu ovzduší se totiž na Chiron vztahují "emisní daně," které by jeho cenu vyšroubovaly neskutečně vysoko. Automobilka tak od oficiálního dovozu raději ustoupila. Tím však otevřela cestu čínským podnikavcům, kteří nabízejí lacinější kopii Chironu. A ještě k tomu elektrickou.

Tahle malá „věc na kolech" se oficiálně jmenuje P8 a vyrábí ji společnost Shandong Qilu Fengde, která sídlí v čínské provincii Shandong. P8 však není klasickým automobilem / elektromobilem, ale tzv. LSEV (Low-Speed Electric Vehicle), což jsou pomalé elektromobily, k jejichž řízení mimo jiné není potřeba řidičské oprávnění.

Design vozu se snaží kopírovat Chiron ze všech sil, což je vidět zejména při čelním pohledu na masku a bočním pohledu na klasické C. Podvrh však pozná na první pohled každý a to i na velkou vzdálenost. Rozměry stroje jsou totiž skutečně velmi vzdálené originálu, stejně jako zpracování, ceny či výkon.

Začněme tedy u cen. Pravý Chiron se do Číny nedováží, ovšem web CarNewsChina, který s novinkou mezi LSEV přišel, oslovil znalého odborníka, které po započtení všech daní a nákladů na dopravu odhadl cenu na cca 9 milionů dolarů, tedy cca 191.8 milionu korun. Oproti tomu ceny P8 začínají od částky 31 999 yuanů, což je zhruba 107 600 Kč. Docela podstatný rozdíl, že?

Stejné rozdíl bychom však našli i ve výkonu. Zapomeňte na šestnáct válců, čtyři turbodmychadla a osm litrů objemu. Pod kapotou P8 se ukrývá elektromotor o výkonu 3.35 koně, který je spojen s 72V olověným akumulátorem - v dnešní době tedy žádná sláva. Maximální rychlost vozidel třídy LSEV je navíc ze zákona omezena na 50 km/h, ovšem společnost vyrábějící P8 slibuje možnost odvázat se až na rychlost 65 km/h. Dojezd se pohybuje okolo 150 kilometrů a jedno nabití z 220V zásuvky trvá 10 hodin.

Interiér vypadá až překvapivě dobře na vozidlo této kategorie. Za sportovně stylizovaným volantem se zřejmě ukrývá digitální přístrojový štít, ve středovém panelu je 7 palcový infotainment panel, nechybí pár dekorativních imitací chromu, červený koberec a decentně vyhlížející sedadla.

Překvapení však nastává v momentě kdy zjistíte, že P8 dokonce nabízí něco, na co se v Bugatti nemyslelo. Za předními sedadly se totiž nachází velice spartánská lavice, díky které je vůz klasifikovaný jako čtyřmístný. V zadní části se pak nachází docela slušný kufr.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.