Čínská kopie Bugatti Chiron? Sražený supersport pohání titěrný elektromotor

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 14. května 2018, 11:36 Google+

Čínský automobilový trh se řadí k těm největším a nejdůležitějším na světě, ovšem vzhledem k velice špatném životnímu prostředí se na něj také zaměřuje řada státních omezení a daní. To sice nahrává rychlému rozvoji hybridů a elektromobilů, ovšem kdo chce pořádně výkonný supersport, musí sáhnout hodně hluboko do kapsy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Shandong Qilu Fengde P8

Shandong Qilu Fengde P8 | foto: CarNewsChina

Sdílejte článek

Například Bugatti Chiron je sice úchvatným a nadupaným supersportem s výkonem okolo 1500 koní, ovšem čínští zbohatlíci si ho moc neužijí. Kvůli špatnému stavu ovzduší se totiž na Chiron vztahují "emisní daně," které by jeho cenu vyšroubovaly neskutečně vysoko. Automobilka tak od oficiálního dovozu raději ustoupila. Tím však otevřela cestu čínským podnikavcům, kteří nabízejí lacinější kopii Chironu. A ještě k tomu elektrickou.

Tahle malá „věc na kolech" se oficiálně jmenuje P8 a vyrábí ji společnost Shandong Qilu Fengde, která sídlí v čínské provincii Shandong. P8 však není klasickým automobilem / elektromobilem, ale tzv. LSEV (Low-Speed Electric Vehicle), což jsou pomalé elektromobily, k jejichž řízení mimo jiné není potřeba řidičské oprávnění.

Design vozu se snaží kopírovat Chiron ze všech sil, což je vidět zejména při čelním pohledu na masku a bočním pohledu na klasické C. Podvrh však pozná na první pohled každý a to i na velkou vzdálenost. Rozměry stroje jsou totiž skutečně velmi vzdálené originálu, stejně jako zpracování, ceny či výkon.

Začněme tedy u cen. Pravý Chiron se do Číny nedováží, ovšem web CarNewsChina, který s novinkou mezi LSEV přišel, oslovil znalého odborníka, které po započtení všech daní a nákladů na dopravu odhadl cenu na cca 9 milionů dolarů, tedy cca 191.8 milionu korun. Oproti tomu ceny P8 začínají od částky 31 999 yuanů, což je zhruba 107 600 Kč. Docela podstatný rozdíl, že?

Stejné rozdíl bychom však našli i ve výkonu. Zapomeňte na šestnáct válců, čtyři turbodmychadla a osm litrů objemu. Pod kapotou P8 se ukrývá elektromotor o výkonu 3.35 koně, který je spojen s 72V olověným akumulátorem - v dnešní době tedy žádná sláva. Maximální rychlost vozidel třídy LSEV je navíc ze zákona omezena na 50 km/h, ovšem společnost vyrábějící P8 slibuje možnost odvázat se až na rychlost 65 km/h. Dojezd se pohybuje okolo 150 kilometrů a jedno nabití z 220V zásuvky trvá 10 hodin.

Interiér vypadá až překvapivě dobře na vozidlo této kategorie. Za sportovně stylizovaným volantem se zřejmě ukrývá digitální přístrojový štít, ve středovém panelu je 7 palcový infotainment panel, nechybí pár dekorativních imitací chromu, červený koberec a decentně vyhlížející sedadla.

Překvapení však nastává v momentě kdy zjistíte, že P8 dokonce nabízí něco, na co se v Bugatti nemyslelo. Za předními sedadly se totiž nachází velice spartánská lavice, díky které je vůz klasifikovaný jako čtyřmístný. V zadní části se pak nachází docela slušný kufr.

Vytisknout

Diskuze: Čínská kopie Bugatti Chiron? Sražený supersport pohání titěrný elektromotor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

reklama

Doporučujeme

Ruský mechanik opět předvedl pořádně bláznivou show

Chcete mít auto s jedinečným zvukem? Ruský kutil nabízí hned dvě možnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud