Pokud jste toužili po Range Roveru se stahovací střechou, museli jste se dosud spokojit pouze s modelem Evoque. Díky roztržitému řidiči přepravního náklaďáku se však objevil i vůbec první Range Rover Velar kabriolet, který o svou střechu přišel při kuriózní srážce s mostem.
Pokud vám Range Rover Evoque kabriolet z nějakého důvodu nevyhovoval, ale stále jste toužili po otevřeném voze této britské automobilky, máme pro vás dobrou zprávu. V Británii se totiž objevil vůbec první Velar kabriolet, který je podstatně větší a luxusnější než Evoque.
Za jeho existencí však nestojí automobilka, ale poněkud roztržitý řidič přepravního náklaďáku. Ten totiž po nakládce několika automobilů zapomněl spustit rampu s naloženým červeným Velarem a vydal se na dálnici M61 v severozápadní části Anglie.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
One from yesterday - #M61 Motorway, car transporter driver fails to lower top deck and collides with bridge resulting in turning this Range Rover into a none factory build convertible! Driver reported for due care. @NWmwaypolice pic.twitter.com/SqSj0ctfmw
— GMP Traffic (@gmptraffic) 26. dubna 2018
Z fotografií zveřejněných dopravní policií „Greater Manchester" je vcelku dobře patrné, že tato úprava na kabriolet byla poměrně nekonvenční, neboť se až příliš držela onoho hesla „uříznout střechu." Náraz do mostu lehce upravil kapotu a doslova smetl všechno nad ní. Zájemce o tento unikátní kabriolet tak bude muset strávit pár hodin vybíráním rozbitého skla a různých úlomků z interiéru.
Odletující střecha a další části vozu pak poničily i další převážený Range Rover, nicméně nikdo další na dálnici naštěstí zraněn nebyl. Řidič dodávky si ale místo ocenění za nový a neotřelý design vysloužil vyšetřování za nehodu spáchanou nepozorností.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?