Automobily značky Volvo jsou dlouhodobě považovány za to nejbezpečnější na silnicích, nicméně statistiky, kterých v Británii dosáhlo největší SUV automobilky XC90, jsou téměř k neuvěření. Od roku 2002, kdy tento model vstoupil na trh, totiž za jeho volantem ani v jeho kabině nezemřel na britských silnicích jediný člověk.
Volvo XC90 vždy platilo za prostorné, spolehlivé a bezpečné SUV, nicméně statistiky, které zveřejnila britská společnost Thatcham Research, vyrazily dech snad všem. Od roku 2002, kdy model XC90 vstoupil na britský trh, se totiž tomuto modelu vyhýbají tragické nehody. Není tak divu, že XC90 bylo jednoznačně zvoleno nejbezpečnějším automobilem na britských silnicích.
Samotná automobilka bývá často označována za synonymum bezpečnosti, za což mnohdy vděčí svému progresivnímu přístupu v otázkách bezpečnostních technologií - vzpomeňme si na tříbodové bezpečnostní pásy. U modelu XC90 pak podle listu The Telegraph bylo přelomovým bodem instalování systému automatického nouzového brzdění.
V dnešní době se systémy AEB (Autonomous Emergency Braking) začínají stávat standardem, nicméně v době uvedení modelu XC90 na trh se jednalo o novinku. Společnost Thatcham Research však zdůrazňuje, že zavedení tohoto bezpečnostního prvku je pravděpodobně druhým největším průlomem v bezpečnosti automobilů - hned za bezpečnostními pásy.
Přesné statistiky počtu nehod Volva XC90 bohužel nemáme, nicméně nemyslete si, že za nulový počet tragických nehod může jen malý podíl na silnicích. Od roku 2002 se na britském trhu prodalo přes 50 000 modelů XC90. A to včetně druhé generace, která vstoupila na trh v roce 2015.
BBC News - 'The most significant development since the safety belt' https://t.co/ZyyJfo8wY5 #AEB #AutonomousEmergencyBraking
— Thatcham Research (@ThatchamRsrch) 15. dubna 2018
Když automobilka v roce 2008 prohlašovala, že po roce 2020 nezemře v jejich automobilech jediný člověk, brali jsme to jako odvážné a možná až přeceňující tvrzení. S ohledem na britské statistiky však začínáme věřit, že právě Volvu by se to skutečně mohlo podařit.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.