Automobily značky Volvo jsou dlouhodobě považovány za to nejbezpečnější na silnicích, nicméně statistiky, kterých v Británii dosáhlo největší SUV automobilky XC90, jsou téměř k neuvěření. Od roku 2002, kdy tento model vstoupil na trh, totiž za jeho volantem ani v jeho kabině nezemřel na britských silnicích jediný člověk.
Volvo XC90 vždy platilo za prostorné, spolehlivé a bezpečné SUV, nicméně statistiky, které zveřejnila britská společnost Thatcham Research, vyrazily dech snad všem. Od roku 2002, kdy model XC90 vstoupil na britský trh, se totiž tomuto modelu vyhýbají tragické nehody. Není tak divu, že XC90 bylo jednoznačně zvoleno nejbezpečnějším automobilem na britských silnicích.
Samotná automobilka bývá často označována za synonymum bezpečnosti, za což mnohdy vděčí svému progresivnímu přístupu v otázkách bezpečnostních technologií - vzpomeňme si na tříbodové bezpečnostní pásy. U modelu XC90 pak podle listu The Telegraph bylo přelomovým bodem instalování systému automatického nouzového brzdění.
V dnešní době se systémy AEB (Autonomous Emergency Braking) začínají stávat standardem, nicméně v době uvedení modelu XC90 na trh se jednalo o novinku. Společnost Thatcham Research však zdůrazňuje, že zavedení tohoto bezpečnostního prvku je pravděpodobně druhým největším průlomem v bezpečnosti automobilů - hned za bezpečnostními pásy.
Přesné statistiky počtu nehod Volva XC90 bohužel nemáme, nicméně nemyslete si, že za nulový počet tragických nehod může jen malý podíl na silnicích. Od roku 2002 se na britském trhu prodalo přes 50 000 modelů XC90. A to včetně druhé generace, která vstoupila na trh v roce 2015.
BBC News - 'The most significant development since the safety belt' https://t.co/ZyyJfo8wY5 #AEB #AutonomousEmergencyBraking
— Thatcham Research (@ThatchamRsrch) 15. dubna 2018
Když automobilka v roce 2008 prohlašovala, že po roce 2020 nezemře v jejich automobilech jediný člověk, brali jsme to jako odvážné a možná až přeceňující tvrzení. S ohledem na britské statistiky však začínáme věřit, že právě Volvu by se to skutečně mohlo podařit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.