Automobily značky Volvo jsou dlouhodobě považovány za to nejbezpečnější na silnicích, nicméně statistiky, kterých v Británii dosáhlo největší SUV automobilky XC90, jsou téměř k neuvěření. Od roku 2002, kdy tento model vstoupil na trh, totiž za jeho volantem ani v jeho kabině nezemřel na britských silnicích jediný člověk.
Volvo XC90 vždy platilo za prostorné, spolehlivé a bezpečné SUV, nicméně statistiky, které zveřejnila britská společnost Thatcham Research, vyrazily dech snad všem. Od roku 2002, kdy model XC90 vstoupil na britský trh, se totiž tomuto modelu vyhýbají tragické nehody. Není tak divu, že XC90 bylo jednoznačně zvoleno nejbezpečnějším automobilem na britských silnicích.
Samotná automobilka bývá často označována za synonymum bezpečnosti, za což mnohdy vděčí svému progresivnímu přístupu v otázkách bezpečnostních technologií - vzpomeňme si na tříbodové bezpečnostní pásy. U modelu XC90 pak podle listu The Telegraph bylo přelomovým bodem instalování systému automatického nouzového brzdění.
V dnešní době se systémy AEB (Autonomous Emergency Braking) začínají stávat standardem, nicméně v době uvedení modelu XC90 na trh se jednalo o novinku. Společnost Thatcham Research však zdůrazňuje, že zavedení tohoto bezpečnostního prvku je pravděpodobně druhým největším průlomem v bezpečnosti automobilů - hned za bezpečnostními pásy.
Přesné statistiky počtu nehod Volva XC90 bohužel nemáme, nicméně nemyslete si, že za nulový počet tragických nehod může jen malý podíl na silnicích. Od roku 2002 se na britském trhu prodalo přes 50 000 modelů XC90. A to včetně druhé generace, která vstoupila na trh v roce 2015.
BBC News - 'The most significant development since the safety belt' https://t.co/ZyyJfo8wY5 #AEB #AutonomousEmergencyBraking
— Thatcham Research (@ThatchamRsrch) 15. dubna 2018
Když automobilka v roce 2008 prohlašovala, že po roce 2020 nezemře v jejich automobilech jediný člověk, brali jsme to jako odvážné a možná až přeceňující tvrzení. S ohledem na britské statistiky však začínáme věřit, že právě Volvu by se to skutečně mohlo podařit.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.