Oba automobily sice mají výkon přes 500 koní, nicméně Shelby Mustang GT350 a Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio už by nemohli být více rozdílnými. Zatím co Mustang je svalnatým hrubiánem americké pracující třídy, Alfra se chlubí praktičností, elegancí a sofistikovaností. Jak ale dopadne jejich srovnání po stránce výkonu?
Shelby Mustang GT350 má pod kapotou ukryt atmosferický 5.2 litrový motor V8, který dokáže vygenerovat výkon až 526 koní. V tomto případě však máme tu čest s lehce modifikovaným vozem, který přišel o katalyzátory a jeho motor byl upraven pro spalování E85, díky čemuž se výkon zvedl někam k hranici 600 koní.
Na druhé straně dráhy stojí Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, která ze svého 2.9 litrového twin-turbo motoru V6, na jehož vývoji se podíleli i technici z Ferrari, dokáže vymáčknout cca 505 koní. I s nižším výkonem by však mezi sériovými vozy měla být rychlejší Giulia, která pokoří 100 km/h během 3.9 sekundy.
V neprospěch Alfy však v tomto případě hrají hned dvě věci. Tou první je již zmíněná úprava Shelby Mustangu na palivo E85, díky kterému získal Mustang pár koní navíc a brutálnější záběr ve vyšších otáčkách. Navíc závod nestartuje z místa, ale z plynulé jízdy - a to je další benefit pro Mustang.
Kdo byl ve výsledku rychlejší snad ani nepotřebuje komentář. Upřímně ale litujeme, že jsme nemohli pozorovat závod dvou sériových vozidel. Ze začátku je totiž každý závod poměrně vyrovnaný, načež otěže převezme Mustang a už se jich nepustí.
Za zmínku však stojí ten úžasně hrubiánský zvuk, který vyluzuje Mustang zbavený katalyzátorů. Celý den bychom to na dálnici poslouchat nechtěli, nicméně během závodu to dává vozu neskutečné charisma. Vůz Alfy je samozřejmě také působivý, ale ať se na závod podíváte z jakéhokoliv úhlu, řev Mustangu decentní Alfu vždy přehluší.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.