Oba automobily sice mají výkon přes 500 koní, nicméně Shelby Mustang GT350 a Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio už by nemohli být více rozdílnými. Zatím co Mustang je svalnatým hrubiánem americké pracující třídy, Alfra se chlubí praktičností, elegancí a sofistikovaností. Jak ale dopadne jejich srovnání po stránce výkonu?
Shelby Mustang GT350 má pod kapotou ukryt atmosferický 5.2 litrový motor V8, který dokáže vygenerovat výkon až 526 koní. V tomto případě však máme tu čest s lehce modifikovaným vozem, který přišel o katalyzátory a jeho motor byl upraven pro spalování E85, díky čemuž se výkon zvedl někam k hranici 600 koní.
Na druhé straně dráhy stojí Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, která ze svého 2.9 litrového twin-turbo motoru V6, na jehož vývoji se podíleli i technici z Ferrari, dokáže vymáčknout cca 505 koní. I s nižším výkonem by však mezi sériovými vozy měla být rychlejší Giulia, která pokoří 100 km/h během 3.9 sekundy.
V neprospěch Alfy však v tomto případě hrají hned dvě věci. Tou první je již zmíněná úprava Shelby Mustangu na palivo E85, díky kterému získal Mustang pár koní navíc a brutálnější záběr ve vyšších otáčkách. Navíc závod nestartuje z místa, ale z plynulé jízdy - a to je další benefit pro Mustang.
Kdo byl ve výsledku rychlejší snad ani nepotřebuje komentář. Upřímně ale litujeme, že jsme nemohli pozorovat závod dvou sériových vozidel. Ze začátku je totiž každý závod poměrně vyrovnaný, načež otěže převezme Mustang a už se jich nepustí.
Za zmínku však stojí ten úžasně hrubiánský zvuk, který vyluzuje Mustang zbavený katalyzátorů. Celý den bychom to na dálnici poslouchat nechtěli, nicméně během závodu to dává vozu neskutečné charisma. Vůz Alfy je samozřejmě také působivý, ale ať se na závod podíváte z jakéhokoliv úhlu, řev Mustangu decentní Alfu vždy přehluší.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?