Oba automobily sice mají výkon přes 500 koní, nicméně Shelby Mustang GT350 a Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio už by nemohli být více rozdílnými. Zatím co Mustang je svalnatým hrubiánem americké pracující třídy, Alfra se chlubí praktičností, elegancí a sofistikovaností. Jak ale dopadne jejich srovnání po stránce výkonu?
Shelby Mustang GT350 má pod kapotou ukryt atmosferický 5.2 litrový motor V8, který dokáže vygenerovat výkon až 526 koní. V tomto případě však máme tu čest s lehce modifikovaným vozem, který přišel o katalyzátory a jeho motor byl upraven pro spalování E85, díky čemuž se výkon zvedl někam k hranici 600 koní.
Na druhé straně dráhy stojí Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, která ze svého 2.9 litrového twin-turbo motoru V6, na jehož vývoji se podíleli i technici z Ferrari, dokáže vymáčknout cca 505 koní. I s nižším výkonem by však mezi sériovými vozy měla být rychlejší Giulia, která pokoří 100 km/h během 3.9 sekundy.
V neprospěch Alfy však v tomto případě hrají hned dvě věci. Tou první je již zmíněná úprava Shelby Mustangu na palivo E85, díky kterému získal Mustang pár koní navíc a brutálnější záběr ve vyšších otáčkách. Navíc závod nestartuje z místa, ale z plynulé jízdy - a to je další benefit pro Mustang.
Kdo byl ve výsledku rychlejší snad ani nepotřebuje komentář. Upřímně ale litujeme, že jsme nemohli pozorovat závod dvou sériových vozidel. Ze začátku je totiž každý závod poměrně vyrovnaný, načež otěže převezme Mustang a už se jich nepustí.
Za zmínku však stojí ten úžasně hrubiánský zvuk, který vyluzuje Mustang zbavený katalyzátorů. Celý den bychom to na dálnici poslouchat nechtěli, nicméně během závodu to dává vozu neskutečné charisma. Vůz Alfy je samozřejmě také působivý, ale ať se na závod podíváte z jakéhokoliv úhlu, řev Mustangu decentní Alfu vždy přehluší.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.