Oba automobily sice mají výkon přes 500 koní, nicméně Shelby Mustang GT350 a Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio už by nemohli být více rozdílnými. Zatím co Mustang je svalnatým hrubiánem americké pracující třídy, Alfra se chlubí praktičností, elegancí a sofistikovaností. Jak ale dopadne jejich srovnání po stránce výkonu?
Shelby Mustang GT350 má pod kapotou ukryt atmosferický 5.2 litrový motor V8, který dokáže vygenerovat výkon až 526 koní. V tomto případě však máme tu čest s lehce modifikovaným vozem, který přišel o katalyzátory a jeho motor byl upraven pro spalování E85, díky čemuž se výkon zvedl někam k hranici 600 koní.
Na druhé straně dráhy stojí Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, která ze svého 2.9 litrového twin-turbo motoru V6, na jehož vývoji se podíleli i technici z Ferrari, dokáže vymáčknout cca 505 koní. I s nižším výkonem by však mezi sériovými vozy měla být rychlejší Giulia, která pokoří 100 km/h během 3.9 sekundy.
V neprospěch Alfy však v tomto případě hrají hned dvě věci. Tou první je již zmíněná úprava Shelby Mustangu na palivo E85, díky kterému získal Mustang pár koní navíc a brutálnější záběr ve vyšších otáčkách. Navíc závod nestartuje z místa, ale z plynulé jízdy - a to je další benefit pro Mustang.
Kdo byl ve výsledku rychlejší snad ani nepotřebuje komentář. Upřímně ale litujeme, že jsme nemohli pozorovat závod dvou sériových vozidel. Ze začátku je totiž každý závod poměrně vyrovnaný, načež otěže převezme Mustang a už se jich nepustí.
Za zmínku však stojí ten úžasně hrubiánský zvuk, který vyluzuje Mustang zbavený katalyzátorů. Celý den bychom to na dálnici poslouchat nechtěli, nicméně během závodu to dává vozu neskutečné charisma. Vůz Alfy je samozřejmě také působivý, ale ať se na závod podíváte z jakéhokoliv úhlu, řev Mustangu decentní Alfu vždy přehluší.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!