Správná koupě ojetého automobilu může řidiči přinést radost v srdci, úsměv na rtech a samozřejmě také ušetří pěkných pár korun v peněžence. Příliš už se ale nemluví o tom, jak jsou na tom ojeté automobily z hlediska čistoty a tzv. zdravotní nezávadnosti. Jak už totiž bylo několikrát zmíněno, některé automobily jsou jako pojízdné Petriho misky. Jak to ale vypadá s automobily, které jsou delší dobu odstaveny na parkovištích bazarů?
Automobil je pro mnoho z nás věcí denní potřeby, což bohužel znamená, že kromě drobků z jídla se ve vozidle hromadí vypadané vlasy, šupinky odumřelé kůže, kousky nehtů a kdo ví co dalšího. Každodenně využívaný automobil se tak během pár let může proměnit v dokonalý archeologický nález.
Tomuto problému se již před lety věnovalo několik odborníků, přičemž univerzita "University of Nottingham" vydala v roce 2015 studii, která zkoumala 15 každodenně využívaných vozidel. V některých z nich se vyskytly stopy bakterie E-coli, která je často spojována s otravami z jídla atd. V dalších vozech se pak našly známky Stafylokoka, což je bakterie, která je spojována s mnoha závažnými onemocněními kůže.
Na toto téma se objevilo ještě několik studií, přičemž některé z nich uvádějí, že interiér vozidla může být v těch nejhorších případech špinavější a nebezpečnější než záchodové prkénko.
Nabízí se tedy teorie, že interiér ojetého automobilu je vlastně jakousi Petriho miskou, která během čekání na parkovišti autobazaru ožívá vlastním životem. Aby se tato teorie ověřila, rozhodli se redaktoři z Car and Driver vyrazit v doprovodu dvou mikro-biologů do obyčejného autobazaru, kde vyzkoušeli pět různých automobilů.
Zdůrazňujeme, že se jednalo o obyčejné bazary, nikoliv o známé společnosti, nebo originální či certifikované prodejce vozů. V každém z pěti náhodně vybraných vozidel pak biologové provedli pět odběrů z předem vybraných míst: sedačky řidiče, volantu, ovládání rádia, řidičova koberečku a kufru. Výsledky pak putovaly do laboratoře a čekalo se na výsledky.
Ty nakonec nebyly zas tak zlé, ale rozhodně si nedělejte iluze. Většina automobilů ukazovala vcelku bohaté množství bakterií, ovšem jednalo se o neškodné druhy, které pokrývají předměty každodenní potřeby. Žádný z vozů ale naštěstí neukrýval nebezpečné bakterie typu Stafylokoka nebo E-Coli.
Doktor Robert Cannon z "University of North Carolina" v Greensboro pak dodal, že nepoužívané automobily na parkovištích autobazarů vlastně nejsou pro bakterie příliš dobrou živnou půdou. „Životnost bakterie totiž závisí na vlhkosti, teplotě a schopnosti najít si potravu a vodu k rozmnožování. Tyto věci sebou přináší do automobilu většinou sami lidé, takže když do vozu nikdo nenasedá, přichází bakterie o zdroj potravy a postupně odumírá. V letních dnech se navíc interiér vozu pořádně rozpaluje a v zimních naopak promrzá, což je pro bakterie extrémní situace," uvedl Cannon.
Automobily použité během studií v Nottinghamu nebo Salfordu byly využívány každý den, takže bakterie byly pravidelně živeny. Bez přísunu potravy se počet bakterií prudce snižuje.
Během experimentu, který prováděli redaktoři webu Car and Driver ve spolupráci s vědci z univerzity "University of North Carolina", byly vzorky sejmuté z vozidel umístěny do Petriho misek se třemi typy růstového média. V nárůstu nečistot se jednotlivá místa umístila následovně: volant, rádio, zavazadlový prostor, sedačka řidiče, koberečky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?