Pokuty, která nás za telefonování za volantem čekají v Evropě, neustále rostou. Je to zcela logické, protože podle specialistů ÚAMK by se vymýcením tohoto nešvaru dokázalo zachránit na Starém kontinentě až 2 000 lidských životů ročně. Zatím posledním příkladem tvrdšího postupu je Švédsko.
V této severské zemi byla doposud platná velmi neurčitá formulace, která stanovila, že mobilní telefony ani jiná komunikační zařízení nemohou být použity, jestliže mají negativní vliv na jízdní výkon řidiče. Jistě budete souhlasit, že takovéto znění připouští řadu různých interpretací. Proto se švédští zákonodárci rozhodli pro jednoznačnou formulaci.
Od 1. února 2018 tedy v této severské zemi platí jednoznačná formulace, že nelze při řízení telefonovat, psát zprávy nebo jinak používat elektronické komunikační zařízení pod hrozbou pokuty 160 eur (4000 Kč). Takovýto striktní a jednoznačný zákaz používání mobilního telefonu je pro řidiče ve Švédsku zcela nový, přirozeně ale platí i pro zahraniční motoristy na území tohoto státu.
Na stránkách www.uamk.cz se pak lze dočíst, že v letošním roce v tomto směru přitvrdili v Německu (až 200 euro / cca 5000 Kč ), Itálii (až 646 euro / 16 400 Kč ) a dalších zemích. Ani tyto vysoké částky ale nejsou těmi „nej“ v Evropě. Například ve Velké Británii za telefonování s následky hrozí pokuta až 1 100 euro / 28 000 Kč. Vysoké pokuty jsou i v Estonsku (400 euro / 10 100 Kč) a ani 230 euro / 5800 Kč postihu v Nizozemsku anebo 200 euro / 5000 Kč ve Španělsku nejsou nízké částky.
Odborníci ÚAMK také znovu připomínají, že ve Francii nemůže řidič použít mobil ani když stojí v odstaveném vozidle na krajnici s vypnutým motorem. Jediná možnost, kdy je povoleno mobil ve voze použít, jsou nouzové situace, kdy je potřeba zavolat například záchranné složky. Na to by měli pamatovat i čeští řidiči vyrážející do těchto zemí, neboť pokuty si je mohou najít i v ČR.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?