Pokuty, která nás za telefonování za volantem čekají v Evropě, neustále rostou. Je to zcela logické, protože podle specialistů ÚAMK by se vymýcením tohoto nešvaru dokázalo zachránit na Starém kontinentě až 2 000 lidských životů ročně. Zatím posledním příkladem tvrdšího postupu je Švédsko.
V této severské zemi byla doposud platná velmi neurčitá formulace, která stanovila, že mobilní telefony ani jiná komunikační zařízení nemohou být použity, jestliže mají negativní vliv na jízdní výkon řidiče. Jistě budete souhlasit, že takovéto znění připouští řadu různých interpretací. Proto se švédští zákonodárci rozhodli pro jednoznačnou formulaci.
Od 1. února 2018 tedy v této severské zemi platí jednoznačná formulace, že nelze při řízení telefonovat, psát zprávy nebo jinak používat elektronické komunikační zařízení pod hrozbou pokuty 160 eur (4000 Kč). Takovýto striktní a jednoznačný zákaz používání mobilního telefonu je pro řidiče ve Švédsku zcela nový, přirozeně ale platí i pro zahraniční motoristy na území tohoto státu.
Na stránkách www.uamk.cz se pak lze dočíst, že v letošním roce v tomto směru přitvrdili v Německu (až 200 euro / cca 5000 Kč ), Itálii (až 646 euro / 16 400 Kč ) a dalších zemích. Ani tyto vysoké částky ale nejsou těmi „nej“ v Evropě. Například ve Velké Británii za telefonování s následky hrozí pokuta až 1 100 euro / 28 000 Kč. Vysoké pokuty jsou i v Estonsku (400 euro / 10 100 Kč) a ani 230 euro / 5800 Kč postihu v Nizozemsku anebo 200 euro / 5000 Kč ve Španělsku nejsou nízké částky.
Odborníci ÚAMK také znovu připomínají, že ve Francii nemůže řidič použít mobil ani když stojí v odstaveném vozidle na krajnici s vypnutým motorem. Jediná možnost, kdy je povoleno mobil ve voze použít, jsou nouzové situace, kdy je potřeba zavolat například záchranné složky. Na to by měli pamatovat i čeští řidiči vyrážející do těchto zemí, neboť pokuty si je mohou najít i v ČR.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?