Pokuty, která nás za telefonování za volantem čekají v Evropě, neustále rostou. Je to zcela logické, protože podle specialistů ÚAMK by se vymýcením tohoto nešvaru dokázalo zachránit na Starém kontinentě až 2 000 lidských životů ročně. Zatím posledním příkladem tvrdšího postupu je Švédsko.
V této severské zemi byla doposud platná velmi neurčitá formulace, která stanovila, že mobilní telefony ani jiná komunikační zařízení nemohou být použity, jestliže mají negativní vliv na jízdní výkon řidiče. Jistě budete souhlasit, že takovéto znění připouští řadu různých interpretací. Proto se švédští zákonodárci rozhodli pro jednoznačnou formulaci.
Od 1. února 2018 tedy v této severské zemi platí jednoznačná formulace, že nelze při řízení telefonovat, psát zprávy nebo jinak používat elektronické komunikační zařízení pod hrozbou pokuty 160 eur (4000 Kč). Takovýto striktní a jednoznačný zákaz používání mobilního telefonu je pro řidiče ve Švédsku zcela nový, přirozeně ale platí i pro zahraniční motoristy na území tohoto státu.
Na stránkách www.uamk.cz se pak lze dočíst, že v letošním roce v tomto směru přitvrdili v Německu (až 200 euro / cca 5000 Kč ), Itálii (až 646 euro / 16 400 Kč ) a dalších zemích. Ani tyto vysoké částky ale nejsou těmi „nej“ v Evropě. Například ve Velké Británii za telefonování s následky hrozí pokuta až 1 100 euro / 28 000 Kč. Vysoké pokuty jsou i v Estonsku (400 euro / 10 100 Kč) a ani 230 euro / 5800 Kč postihu v Nizozemsku anebo 200 euro / 5000 Kč ve Španělsku nejsou nízké částky.
Odborníci ÚAMK také znovu připomínají, že ve Francii nemůže řidič použít mobil ani když stojí v odstaveném vozidle na krajnici s vypnutým motorem. Jediná možnost, kdy je povoleno mobil ve voze použít, jsou nouzové situace, kdy je potřeba zavolat například záchranné složky. Na to by měli pamatovat i čeští řidiči vyrážející do těchto zemí, neboť pokuty si je mohou najít i v ČR.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.