Malé Suzuki pokořilo luxusní Range Rover. Stojí přitom méně, než jeho příplatková výbava

Staré Suzuki Jimny v terénu porazilo legendární Range Rover
Staré Suzuki Jimny v terénu porazilo legendární Range Rover, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. února 2018 11:41
Sdílej:

Range Rover se během uplynulých desetiletí změnil ze symbolu nezdolného off-roadu na symbol luxusu. Jeho zhýčkaní majitelé však stále disponují řadou propracovaných technologií, díky kterým by ve svém luxusním mnohatunovém tanku měli překonat téměř jakoukoliv překážku. Jak ovšem vyjde Range Rover ze srovnání s malou a letitou Suzuki, která se do terénu narodila?

Redaktoři z britského Autocaru se vypravili na svou oblíbenou off-roadovou trať ve dvou vozidlech, které jsou si na jednu stranu neuvěřitelně blízká, ovšem v detailech se neskutečně rozchází. Oba vozy totiž mají dlouhou historii plnou překonávání toho nejtěžšího terénu, ovšem zatím co Range Rover se během desetiletí vydal cestou luxusu, Suzuki se s modelem Jimny soustředila převážně na zachování jízdních vlastností.

Výsledný rozdíl je patrný hned na první pohled. Zatím co Range Rover, zda v provedení SVAutobiography, září dvoubarevným lakem a v podbězích nabízí elegantní ráfky, jednoduchá karoserie Suzuki Jimny, která se vyrábí již od roku 1998, je svým designem maximálně přizpůsobena maximální prostupnosti terénem.

Stejné rozdíly se nabízí i při pohledu do karoserie a na technické vybavení. V Range Roveru je řidiči k dispozici výškově nastavitelný podvozek a propracovaný elektronický systém, který za něj vyřeší 90 % situací na silnicích i mimo ně. V interiéru ho pak hýčká propracovaný multimediální systém, prémiové čalounění, luxusní dekorace, atd.

Naproti tomu Suzuki, která prošla několika omlazovacími kůrami, disponuje poněkud stísněnějším a čistě účelovým interiérem. Pohon všech kol se ovládá pomocí tří tlačítek, podvozek si drží stále stejnou výšku a v terénu auto spoléhá hlavně na muší váhu, nízké převisy a výkon 1.3 litrového motoru, který nabídne necelých 90 koní.

Suzuki je tedy jednoduchý a účelový automobil, který v Británii seženete okolo 15 000 liber (430 000 Kč) a k jeho řízení budete potřebovat alespoň trochu znalostí a zkušeností. Naproti tomu Range Rover, jehož cena začíná u 120 000 liber (3,4 milionu) nabídne tolik technologií, že i nejtěžší terén by v něm měl pokořit i naprostý začátečník.

Během testu se pak ukazuje, že oba vozy si vedou více než srovnatelně. V Range Roveru přitom sedí off-road amatér, zatím co do Suzuki usedl již zkušenější řidič. Technika však pomáhá luxusnímu tanku přejet téměř všechno, navzdory značně nepraktickým pneumatikám. Ani Suzuki však nemá nazuty žádné výrazné drapáky a vede si více než obstojně.

Rozhodujícím faktory se tak nakonec stane bláto a fyzika. Těžký Range Rover, navzdory všem technickým vymoženostem, si totiž ani nadvakrát nedokáže poradit s masivně zabláceným stoupáním, kterým Suzuki na druhý pokus úspěšně projede.

Jednoduchá ale účelná konstrukce tak prokáže své kvality, ovšem na druhou stranu vzato, na silnicích by bylo cestování s Range Roverem jistě o mnoho příjemnější a do univerzálnosti by nejspíše vyhrál. Suzuki se však v tomto případě může pochlubit cenou, kterou by řidič aristokratického off-roadu zaplatil jen za příplatkovou výbavu.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.