Range Rover se během uplynulých desetiletí změnil ze symbolu nezdolného off-roadu na symbol luxusu. Jeho zhýčkaní majitelé však stále disponují řadou propracovaných technologií, díky kterým by ve svém luxusním mnohatunovém tanku měli překonat téměř jakoukoliv překážku. Jak ovšem vyjde Range Rover ze srovnání s malou a letitou Suzuki, která se do terénu narodila?
Redaktoři z britského Autocaru se vypravili na svou oblíbenou off-roadovou trať ve dvou vozidlech, které jsou si na jednu stranu neuvěřitelně blízká, ovšem v detailech se neskutečně rozchází. Oba vozy totiž mají dlouhou historii plnou překonávání toho nejtěžšího terénu, ovšem zatím co Range Rover se během desetiletí vydal cestou luxusu, Suzuki se s modelem Jimny soustředila převážně na zachování jízdních vlastností.
Výsledný rozdíl je patrný hned na první pohled. Zatím co Range Rover, zda v provedení SVAutobiography, září dvoubarevným lakem a v podbězích nabízí elegantní ráfky, jednoduchá karoserie Suzuki Jimny, která se vyrábí již od roku 1998, je svým designem maximálně přizpůsobena maximální prostupnosti terénem.
Stejné rozdíly se nabízí i při pohledu do karoserie a na technické vybavení. V Range Roveru je řidiči k dispozici výškově nastavitelný podvozek a propracovaný elektronický systém, který za něj vyřeší 90 % situací na silnicích i mimo ně. V interiéru ho pak hýčká propracovaný multimediální systém, prémiové čalounění, luxusní dekorace, atd.
Naproti tomu Suzuki, která prošla několika omlazovacími kůrami, disponuje poněkud stísněnějším a čistě účelovým interiérem. Pohon všech kol se ovládá pomocí tří tlačítek, podvozek si drží stále stejnou výšku a v terénu auto spoléhá hlavně na muší váhu, nízké převisy a výkon 1.3 litrového motoru, který nabídne necelých 90 koní.
Suzuki je tedy jednoduchý a účelový automobil, který v Británii seženete okolo 15 000 liber (430 000 Kč) a k jeho řízení budete potřebovat alespoň trochu znalostí a zkušeností. Naproti tomu Range Rover, jehož cena začíná u 120 000 liber (3,4 milionu) nabídne tolik technologií, že i nejtěžší terén by v něm měl pokořit i naprostý začátečník.
Během testu se pak ukazuje, že oba vozy si vedou více než srovnatelně. V Range Roveru přitom sedí off-road amatér, zatím co do Suzuki usedl již zkušenější řidič. Technika však pomáhá luxusnímu tanku přejet téměř všechno, navzdory značně nepraktickým pneumatikám. Ani Suzuki však nemá nazuty žádné výrazné drapáky a vede si více než obstojně.
Rozhodujícím faktory se tak nakonec stane bláto a fyzika. Těžký Range Rover, navzdory všem technickým vymoženostem, si totiž ani nadvakrát nedokáže poradit s masivně zabláceným stoupáním, kterým Suzuki na druhý pokus úspěšně projede.
Jednoduchá ale účelná konstrukce tak prokáže své kvality, ovšem na druhou stranu vzato, na silnicích by bylo cestování s Range Roverem jistě o mnoho příjemnější a do univerzálnosti by nejspíše vyhrál. Suzuki se však v tomto případě může pochlubit cenou, kterou by řidič aristokratického off-roadu zaplatil jen za příplatkovou výbavu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?