Malé Suzuki pokořilo luxusní Range Rover. Stojí přitom méně, než jeho příplatková výbava

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 22. února 2018, 11:41 Google+

Range Rover se během uplynulých desetiletí změnil ze symbolu nezdolného off-roadu na symbol luxusu. Jeho zhýčkaní majitelé však stále disponují řadou propracovaných technologií, díky kterým by ve svém luxusním mnohatunovém tanku měli překonat téměř jakoukoliv překážku. Jak ovšem vyjde Range Rover ze srovnání s malou a letitou Suzuki, která se do terénu narodila?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Staré Suzuki Jimny v terénu porazilo legendární Range Rover

Staré Suzuki Jimny v terénu porazilo legendární Range Rover | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Redaktoři z britského Autocaru se vypravili na svou oblíbenou off-roadovou trať ve dvou vozidlech, které jsou si na jednu stranu neuvěřitelně blízká, ovšem v detailech se neskutečně rozchází. Oba vozy totiž mají dlouhou historii plnou překonávání toho nejtěžšího terénu, ovšem zatím co Range Rover se během desetiletí vydal cestou luxusu, Suzuki se s modelem Jimny soustředila převážně na zachování jízdních vlastností.

Výsledný rozdíl je patrný hned na první pohled. Zatím co Range Rover, zda v provedení SVAutobiography, září dvoubarevným lakem a v podbězích nabízí elegantní ráfky, jednoduchá karoserie Suzuki Jimny, která se vyrábí již od roku 1998, je svým designem maximálně přizpůsobena maximální prostupnosti terénem.

Stejné rozdíly se nabízí i při pohledu do karoserie a na technické vybavení. V Range Roveru je řidiči k dispozici výškově nastavitelný podvozek a propracovaný elektronický systém, který za něj vyřeší 90 % situací na silnicích i mimo ně. V interiéru ho pak hýčká propracovaný multimediální systém, prémiové čalounění, luxusní dekorace, atd.

Naproti tomu Suzuki, která prošla několika omlazovacími kůrami, disponuje poněkud stísněnějším a čistě účelovým interiérem. Pohon všech kol se ovládá pomocí tří tlačítek, podvozek si drží stále stejnou výšku a v terénu auto spoléhá hlavně na muší váhu, nízké převisy a výkon 1.3 litrového motoru, který nabídne necelých 90 koní.

Suzuki je tedy jednoduchý a účelový automobil, který v Británii seženete okolo 15 000 liber (430 000 Kč) a k jeho řízení budete potřebovat alespoň trochu znalostí a zkušeností. Naproti tomu Range Rover, jehož cena začíná u 120 000 liber (3,4 milionu) nabídne tolik technologií, že i nejtěžší terén by v něm měl pokořit i naprostý začátečník.

Během testu se pak ukazuje, že oba vozy si vedou více než srovnatelně. V Range Roveru přitom sedí off-road amatér, zatím co do Suzuki usedl již zkušenější řidič. Technika však pomáhá luxusnímu tanku přejet téměř všechno, navzdory značně nepraktickým pneumatikám. Ani Suzuki však nemá nazuty žádné výrazné drapáky a vede si více než obstojně.

Suzuki Jimny nakonec v těžkém terénu udolalo i luxusní Range Rover (10:57) | zdroj: youtube.com

Rozhodujícím faktory se tak nakonec stane bláto a fyzika. Těžký Range Rover, navzdory všem technickým vymoženostem, si totiž ani nadvakrát nedokáže poradit s masivně zabláceným stoupáním, kterým Suzuki na druhý pokus úspěšně projede.

Jednoduchá ale účelná konstrukce tak prokáže své kvality, ovšem na druhou stranu vzato, na silnicích by bylo cestování s Range Roverem jistě o mnoho příjemnější a do univerzálnosti by nejspíše vyhrál. Suzuki se však v tomto případě může pochlubit cenou, kterou by řidič aristokratického off-roadu zaplatil jen za příplatkovou výbavu.

Vytisknout

Diskuze: Malé Suzuki pokořilo luxusní Range Rover. Stojí přitom méně, než jeho příplatková výbava

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tesla Model X kanadské policie vyvolala velkou kontroverzi

Policejní Tesla? Nová auta pořádně naštvala veřejnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud