Na přelomu osmdesátých a devadesátých let se v automobilovém průmyslu začaly objevovat nové trendy, které se naplno projevily přívalem originálních konceptů, z nichž se některé staly nesmrtelnými a jiné naopak upadly v naprosté zapomnění. Podobně jako vůbec první koncept SUV, které slavná mnichovská automobilka představila v roce 1995, koncept Z18.
Inspiraci ke stavbě konceptu BMW Z18 lze najít v USA, kde na přelomu 80. a 90. let rapidně stoupala obliba off-roadů s otevřenou střechou. Mezi ty patřil samořejmě Jeep Wrangler, Chevrolet Tracker (evropská Suzuki Vitara) nebo Isuzu Amigo (zámořský příbuzný Opelu Frontera).
Technici z divize BMW Technik se proto rozhodli postavit koncept vozu, který by byl co možná nejuniverzálnější a zároveň by nabídl radost z jízdy na kvalitní silnici i ve středně těžkém terénu. Výsledkem jejich práce pak byl právě koncept BMW Z18, který se po představení v roce 1995 dočkal velice smíšených reakcí.
Pokud se vozu něco nedá vytknout, pak je to jeho výkon. Pod kapotu se totiž nastěhoval mnichovský vidlicový osmiválec M60B44, který známe z modelů s označením x40i. Oproti originálu u něj však technici ještě zvýšili výkon na 260 kW (354 koní) z původních 216 kW. Výkon pak putoval skrze pětistupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola (stálý pohon 4x4).
Plastová karoserie vozu dokázala zaujmout čtveřicí světlometů i celkově zajímavými tvary, které se později, v zaoblenější formě, objevily i na realizovaném roadsteru Z3. Karoserie byla namontovaná na ocelovém rámu a svými tvary připomínala člen. Díky tomu navíc vůz zvládl bez problémů i brodění.
Samotný interiér působí na BMW poněkud jednoduše, nicméně pochlubit se mohl obrovskou univerzálností. V případě potřeby se dal totiž interiér přestavět z roadsteru na čtyřmístný vůz nebo dokonce i na pick-up.
Ve výsledku se ale jednalo o zajímavý nápad, který který si mohl najít své příznivce. Kdyby se automobilka pro výrobu rozhodla, mohla klidně o desítky let předběhnout i vozy jako je Range Rover Evoque. Zvláště s přihlédnutí k němu se pak dá očekávat, že v dnešním světě by se z tohohle vozu mohl stát dokonalý hit.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?