Na přelomu osmdesátých a devadesátých let se v automobilovém průmyslu začaly objevovat nové trendy, které se naplno projevily přívalem originálních konceptů, z nichž se některé staly nesmrtelnými a jiné naopak upadly v naprosté zapomnění. Podobně jako vůbec první koncept SUV, které slavná mnichovská automobilka představila v roce 1995, koncept Z18.
Inspiraci ke stavbě konceptu BMW Z18 lze najít v USA, kde na přelomu 80. a 90. let rapidně stoupala obliba off-roadů s otevřenou střechou. Mezi ty patřil samořejmě Jeep Wrangler, Chevrolet Tracker (evropská Suzuki Vitara) nebo Isuzu Amigo (zámořský příbuzný Opelu Frontera).
Technici z divize BMW Technik se proto rozhodli postavit koncept vozu, který by byl co možná nejuniverzálnější a zároveň by nabídl radost z jízdy na kvalitní silnici i ve středně těžkém terénu. Výsledkem jejich práce pak byl právě koncept BMW Z18, který se po představení v roce 1995 dočkal velice smíšených reakcí.
Pokud se vozu něco nedá vytknout, pak je to jeho výkon. Pod kapotu se totiž nastěhoval mnichovský vidlicový osmiválec M60B44, který známe z modelů s označením x40i. Oproti originálu u něj však technici ještě zvýšili výkon na 260 kW (354 koní) z původních 216 kW. Výkon pak putoval skrze pětistupňovou manuální převodovku na všechna čtyři kola (stálý pohon 4x4).
Plastová karoserie vozu dokázala zaujmout čtveřicí světlometů i celkově zajímavými tvary, které se později, v zaoblenější formě, objevily i na realizovaném roadsteru Z3. Karoserie byla namontovaná na ocelovém rámu a svými tvary připomínala člen. Díky tomu navíc vůz zvládl bez problémů i brodění.
Samotný interiér působí na BMW poněkud jednoduše, nicméně pochlubit se mohl obrovskou univerzálností. V případě potřeby se dal totiž interiér přestavět z roadsteru na čtyřmístný vůz nebo dokonce i na pick-up.
Ve výsledku se ale jednalo o zajímavý nápad, který který si mohl najít své příznivce. Kdyby se automobilka pro výrobu rozhodla, mohla klidně o desítky let předběhnout i vozy jako je Range Rover Evoque. Zvláště s přihlédnutí k němu se pak dá očekávat, že v dnešním světě by se z tohohle vozu mohl stát dokonalý hit.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.