Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 18. ledna 2018, 13:18 Aktualizováno 18.1.2018, 15:00 Google+

Bugatti Veyron se stal v době svého představení skutečně revolučním voze, který zcela redefinoval možnosti automobilového průmyslu. Jeho vývoj však rozhodně nebyl snadný nebo bezpečný, jak dokládá vyprávění jednoho z testovacích jezdců.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bugatti Veyron

Bugatti Veyron | foto: Bugatti

Sdílejte článek

Před pár měsíci se na internetu objevilo video, na kterém testovací jezdec Loris Bicocchi popisuje nehodu, která se odehrála během předprodukčního testování vozu Bugatti Veyron v roce 2002 nebo 2003. Automobilka se tehdy vypravila na vysokorychlostní okruh Nardo patřící automobilce Porsche, aby provedla různá měření během vysokých rychlostí.

Bicocchi, který dříve pracoval jako technik a testovací jezdec v Lamborghini a podílel se i na vývoji Bugatti EB110, popsal testovací Veyron jako "platformu pro motor a převodovku". Během prvních let testování se zkrátka vše točilo jen kolem těchto komponentů, které jsou pro monstrum s motorem W16 samozřejmě nejdůležitější.

Technici tehdy během jednoho z testů požádali jezdce, zda by nemohl zajet dvě kola na plný plyn. Na okruhu v Nardo přitom bylo nejbezpečnější pohybovat se zhruba v rychlostech okolo 250 km/h. Bicocchi ale souhlasil a vydal se na trať zajet dvě ostrá kola při plném výkonu.

Během druhého kola však nevydržela levá přední pneumatika, explodovala a odtrhla sebou kus nárazníku i přední kapoty. Ta během mžiku narazila do čelního skla a rozbila ho na kousky, to vše v rychlosti okolo 398 km/h. Tím to ale ani zdaleka nekončí, když totiž pneumatika explodovala, Bicocchi byl jen kousek od svodidel. Během exploze tak na chvíli přestal reagovat a vůz narazil do svodidel, což prorazilo i levou zadní pneumatiku, poškodilo zavěšení a došlo i k poškození brzd. 

Testovací jezdec Loris Bicocchi popisuje zážitky z nehody v Bugatti Veyron při rychlosti 400 km/h. (Ve videu lze zapnout anglické titulky) (15:00) | zdroj: youtube.com

Během nárazu navíc řidič rozbil helmou okénko, což vedlo k prudké změně tlaku v kabině a řidič tak dočasně ztratil zrak. Po klopeném okruhu se tak řítil rychlostí okolo 390 km/h, nic neviděl, měl proražené dvě pneumatiky na levé straně a brzdy nefungovaly. I tak dost mizerná situace se však ještě zhoršila v momentě, kdy do kabiny začal pronikat kouř.

Mezi kabinou a motorovým prostorem totiž technici vyřízli díru pro svazek kabelů, které vedly do počítače kontrolujícího jízdní data. Během nárazu však došlo k uvolnění hadiček s olejem z motoru i převodovky a obojí začalo hořet. Bicocchi byl v poměrně beznadějné situaci, nicméně nakonec si zachoval chladnou hlavu a udělal to nejlepší, co mohl.

Ačkoliv neměl ponětí kde je, pokusil se vůz pomalu navést k horním svodidlům, o které se chtěl opřít a díky tření tak rozjetý automobil zastavit. To se mu nakonec i povedlo, nicméně trvalo to těžko uvěřitelných 1.8 kilometru. Ostatně lidé z Porsche mu poté poslali účet za výměnu svodidel, ten ale nakonec uhradila Bugatti.

Ani po zastavení však drama nekončilo. Během brzdění o svodidla totiž došlo k "zapečení" tehdy ještě hliníkových dveří Veyronu. Bicocchi však díky adrenalinu dveře vykopl a z auta se dostal. Až později zjistil, že jeho kombinéza byla kompletně nasáklá olejem a vše mohlo skončit tragicky, kdyby se plameny dostaly do kabiny.

Nehoda v rychlosti téměř 400 km/h však nakonec posloužila i k dobrým účelům. Bugatti totiž dostalo nezpochybnitelný důkaz o tom, že skelet automobilu je dostatečně tuhý a vydrží i skutečně hrubé zacházení. Navzdory mnohým poškozením totiž zůstal nedotčeni ani se nezkřivil.

Samotný Bicocchi prý chtěl jít po nehodě do dobré rybí restaurace, nejspíš aby celý zážitek hodil za hlavu. Lékaři ho však nepustili z nemocnice, kde musel prodělat řadu vyšetření. Na jeho tělo totiž působilo silné přetížení a navíc mohl během řady nárazů utrpět vnitřní zranění. Nehoda na něm však naštěstí žádné následky nezanechala a Bicocchi se za volant vrátil a pomáhal dokonce i s vývojem Chironu.

Vytisknout

Diskuze: Testovací jezdec Bugatti měl děsivou nehodu. Vysvětluje, co se stalo v rychlosti 400 km/h

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Jayco Embark Luxury

Pojízdná vila za cenu limuzíny Rolls-Royce? Tenhle autobus je luxusnější než…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud