Design automobilů Lamborghini se v posledních letech ubírá směrem, který nám pravidelně vyráží dech. Ať už se budeme bavit o konceptech jako bylo Terzo Milennio, nebo o limitované sérii Centenario, vždy se jedná o vozy, jejichž design posunuje hranice možného. A přesně na této vlně se veze i hypersport "Forsennato", za kterým stojí ruský designér Dmitry Lazarev.
Digitální designovou studii Forsennato, která vznikala déle než rok, umístil ruský umělec, grafik a designér Dmitry Lazarev na stránky Behance, kde vůz okamžitě sklidil úspěch. Při vytváření nového konceptu se Lazarev nechal inspirovat prakticky všemi dosud vyrobenými Lamborghini - od Miury až po Veneno. Ve výsledku se pak nemůžeme divit, že vedle jeho dramatický karoserie plné ostrých hran vypadá Aventador skoro až nudně.
Příď vozu je plná ostrých linií a působí velmi agresivně. Zajímavým detailem jsou netradičně pojaté LED světlomety ve tvaru několika úzkých proužků. Pod klasicky hranatým "nosem" se nachází černý karbonový nárazník hodný závodního speciálu.
Při bočním pohledu je to v podstatě ta samá písnička: ostré linie, výrazné křivky a agresivita na každém rohu. Bez povšimnutí však nemůže zůstat decentní splitter za předními koly nebo malá křidélka na střeše, která korespondují s výrazným nasávacím otvorem umístěným u zadních kol. Při určitých úhlech pohledu dokonce některé křivky připomínají křídla a Forsennato tak působí jako pořádně nasupená stíhačka.
I zadní část je značně extravagantní, nicméně zde už se setkáváme s prvky, které už známe z produkčních vozů. Ať už jde o žebrování karoserie nad motorem, výrazný difuzor nebo středovou koncovku výfuku. To však Forsennatu na jeho exkluzivitě nijak neubírá.
Lazarev by si pro svůj supersport, pokud by byl realizován, představoval výkonný hybridní motor, čímž by se vůz více přiblížil předním supersportům, jako je McLaren P1 nebo LaFerrari. Výkon by se tak měl ideálně pohybovat okolo 745 kW, což odpovídá tisícovce koní.
Ke smůle většiny fanoušků agresivní Lamborghini však Forsennato zůstává jen designovou studií a Lazarov doufá, že si ji třeba jednou někdo z Lamborghini všimne a on dostane možnost podílet se na podobných, značně agresivních, vozech italské automobilky se zuřícím býkem ve znaku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.