Design automobilů Lamborghini se v posledních letech ubírá směrem, který nám pravidelně vyráží dech. Ať už se budeme bavit o konceptech jako bylo Terzo Milennio, nebo o limitované sérii Centenario, vždy se jedná o vozy, jejichž design posunuje hranice možného. A přesně na této vlně se veze i hypersport "Forsennato", za kterým stojí ruský designér Dmitry Lazarev.
Digitální designovou studii Forsennato, která vznikala déle než rok, umístil ruský umělec, grafik a designér Dmitry Lazarev na stránky Behance, kde vůz okamžitě sklidil úspěch. Při vytváření nového konceptu se Lazarev nechal inspirovat prakticky všemi dosud vyrobenými Lamborghini - od Miury až po Veneno. Ve výsledku se pak nemůžeme divit, že vedle jeho dramatický karoserie plné ostrých hran vypadá Aventador skoro až nudně.
Příď vozu je plná ostrých linií a působí velmi agresivně. Zajímavým detailem jsou netradičně pojaté LED světlomety ve tvaru několika úzkých proužků. Pod klasicky hranatým "nosem" se nachází černý karbonový nárazník hodný závodního speciálu.
Při bočním pohledu je to v podstatě ta samá písnička: ostré linie, výrazné křivky a agresivita na každém rohu. Bez povšimnutí však nemůže zůstat decentní splitter za předními koly nebo malá křidélka na střeše, která korespondují s výrazným nasávacím otvorem umístěným u zadních kol. Při určitých úhlech pohledu dokonce některé křivky připomínají křídla a Forsennato tak působí jako pořádně nasupená stíhačka.
I zadní část je značně extravagantní, nicméně zde už se setkáváme s prvky, které už známe z produkčních vozů. Ať už jde o žebrování karoserie nad motorem, výrazný difuzor nebo středovou koncovku výfuku. To však Forsennatu na jeho exkluzivitě nijak neubírá.
Lazarev by si pro svůj supersport, pokud by byl realizován, představoval výkonný hybridní motor, čímž by se vůz více přiblížil předním supersportům, jako je McLaren P1 nebo LaFerrari. Výkon by se tak měl ideálně pohybovat okolo 745 kW, což odpovídá tisícovce koní.
Ke smůle většiny fanoušků agresivní Lamborghini však Forsennato zůstává jen designovou studií a Lazarov doufá, že si ji třeba jednou někdo z Lamborghini všimne a on dostane možnost podílet se na podobných, značně agresivních, vozech italské automobilky se zuřícím býkem ve znaku.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.