Design automobilů Lamborghini se v posledních letech ubírá směrem, který nám pravidelně vyráží dech. Ať už se budeme bavit o konceptech jako bylo Terzo Milennio, nebo o limitované sérii Centenario, vždy se jedná o vozy, jejichž design posunuje hranice možného. A přesně na této vlně se veze i hypersport "Forsennato", za kterým stojí ruský designér Dmitry Lazarev.
Digitální designovou studii Forsennato, která vznikala déle než rok, umístil ruský umělec, grafik a designér Dmitry Lazarev na stránky Behance, kde vůz okamžitě sklidil úspěch. Při vytváření nového konceptu se Lazarev nechal inspirovat prakticky všemi dosud vyrobenými Lamborghini - od Miury až po Veneno. Ve výsledku se pak nemůžeme divit, že vedle jeho dramatický karoserie plné ostrých hran vypadá Aventador skoro až nudně.
Příď vozu je plná ostrých linií a působí velmi agresivně. Zajímavým detailem jsou netradičně pojaté LED světlomety ve tvaru několika úzkých proužků. Pod klasicky hranatým "nosem" se nachází černý karbonový nárazník hodný závodního speciálu.
Při bočním pohledu je to v podstatě ta samá písnička: ostré linie, výrazné křivky a agresivita na každém rohu. Bez povšimnutí však nemůže zůstat decentní splitter za předními koly nebo malá křidélka na střeše, která korespondují s výrazným nasávacím otvorem umístěným u zadních kol. Při určitých úhlech pohledu dokonce některé křivky připomínají křídla a Forsennato tak působí jako pořádně nasupená stíhačka.
I zadní část je značně extravagantní, nicméně zde už se setkáváme s prvky, které už známe z produkčních vozů. Ať už jde o žebrování karoserie nad motorem, výrazný difuzor nebo středovou koncovku výfuku. To však Forsennatu na jeho exkluzivitě nijak neubírá.
Lazarev by si pro svůj supersport, pokud by byl realizován, představoval výkonný hybridní motor, čímž by se vůz více přiblížil předním supersportům, jako je McLaren P1 nebo LaFerrari. Výkon by se tak měl ideálně pohybovat okolo 745 kW, což odpovídá tisícovce koní.
Ke smůle většiny fanoušků agresivní Lamborghini však Forsennato zůstává jen designovou studií a Lazarov doufá, že si ji třeba jednou někdo z Lamborghini všimne a on dostane možnost podílet se na podobných, značně agresivních, vozech italské automobilky se zuřícím býkem ve znaku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.