Klasický biatlon se v posledních letech těší nebývalé popularitě, nicméně v Rusku dokázali tento sport povýšit na zcela novou úroveň. K jeho provozu nepotřebují upravené hřiště ani sníh, stačí jim obyčejný tank T-72B3 a klasický tankodrom. A jak je z videa vidět, jsou v tomto sportu skutečnými přeborníky. Ostatně při sledování záběrů z posledního ročníku je nám snad i trochu líto, že se tohoto sportu na Olympiádě nikdy nedočkáme
Že je Rusko spíše životní styl, než země, píšeme poměrně často. Každou chvíli však objevíme něco, co nás dokáže znovu zaskočit. Skvělým příkladem může být tankový biatlon, který se v Rusku koná s železnou pravidelností a který má divákovi rozhodně co nabídnout.
Ostatně s klasickým zimním lyžařským biatlonem má ten tankový mnoho společného. I zde totiž záleží na rychlosti, přesnosti, technice a souhře. Posádka je sice ušetřena běhání, nicméně rychlá jízda v stísněných útrobách tohoto železného monstra jistě nebude nic příjemného.
Kromě toho se ještě vojáci potrápí během jednotlivých střeleckých zastávek, během kterých musí vždy nejdříve naložit munici a až pak teprve přecházejí na střelby. Ty se dělí hned na tři typy: střelba hlavní zbraní na terč nepřátelského tanku, střelba spřaženým kulometem na cíl představující vojáky s protitankovou zbraní a střelba z 12.7 milimetrového těžkého kulometu na maketu vrtulníku.
Mezi jednotlivými střeleckými etapami pak tank předvádí věci, které byste do mnohatunového monstra rozhodně neřekli. Kromě dosahování poměrně vysokých rychlostí si totiž řidič s tankem zadriftuje, poskočí nebo přebrodí vodní překážku.
Nebyl by to však závod, kdyby nebyli soupeři. Je vcelku jisté, že soupeření mezi jednotlivými tankovými posádkami bude vcelku běžné, ovšem Rusko se rozhodlo pořádat tyto hry i na mezinárodní úrovni. Vzhledem k současné politické situaci byste zda však západní tanky hledali zbytečně. Nejčastěji se závodů účastní armády ze zemí bývalého východního bloku, případně ze ze zemí, které byly za studené války podporovány SSSR a se současným Ruskem stále udržují vřelé vztahy.
Tankový biatlon je navíc zařazen do tzv. Mezinárodních armádních her, které se v roce 2017 konaly od 29. října do 12. srpna na území Ruska, Běloruska, Kazachstánu a Číny a účastnilo se jich celkem 28 států.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.