Klasický biatlon se v posledních letech těší nebývalé popularitě, nicméně v Rusku dokázali tento sport povýšit na zcela novou úroveň. K jeho provozu nepotřebují upravené hřiště ani sníh, stačí jim obyčejný tank T-72B3 a klasický tankodrom. A jak je z videa vidět, jsou v tomto sportu skutečnými přeborníky. Ostatně při sledování záběrů z posledního ročníku je nám snad i trochu líto, že se tohoto sportu na Olympiádě nikdy nedočkáme
Že je Rusko spíše životní styl, než země, píšeme poměrně často. Každou chvíli však objevíme něco, co nás dokáže znovu zaskočit. Skvělým příkladem může být tankový biatlon, který se v Rusku koná s železnou pravidelností a který má divákovi rozhodně co nabídnout.
Ostatně s klasickým zimním lyžařským biatlonem má ten tankový mnoho společného. I zde totiž záleží na rychlosti, přesnosti, technice a souhře. Posádka je sice ušetřena běhání, nicméně rychlá jízda v stísněných útrobách tohoto železného monstra jistě nebude nic příjemného.
Kromě toho se ještě vojáci potrápí během jednotlivých střeleckých zastávek, během kterých musí vždy nejdříve naložit munici a až pak teprve přecházejí na střelby. Ty se dělí hned na tři typy: střelba hlavní zbraní na terč nepřátelského tanku, střelba spřaženým kulometem na cíl představující vojáky s protitankovou zbraní a střelba z 12.7 milimetrového těžkého kulometu na maketu vrtulníku.
Mezi jednotlivými střeleckými etapami pak tank předvádí věci, které byste do mnohatunového monstra rozhodně neřekli. Kromě dosahování poměrně vysokých rychlostí si totiž řidič s tankem zadriftuje, poskočí nebo přebrodí vodní překážku.
Nebyl by to však závod, kdyby nebyli soupeři. Je vcelku jisté, že soupeření mezi jednotlivými tankovými posádkami bude vcelku běžné, ovšem Rusko se rozhodlo pořádat tyto hry i na mezinárodní úrovni. Vzhledem k současné politické situaci byste zda však západní tanky hledali zbytečně. Nejčastěji se závodů účastní armády ze zemí bývalého východního bloku, případně ze ze zemí, které byly za studené války podporovány SSSR a se současným Ruskem stále udržují vřelé vztahy.
Tankový biatlon je navíc zařazen do tzv. Mezinárodních armádních her, které se v roce 2017 konaly od 29. října do 12. srpna na území Ruska, Běloruska, Kazachstánu a Číny a účastnilo se jich celkem 28 států.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?