Klasický biatlon se v posledních letech těší nebývalé popularitě, nicméně v Rusku dokázali tento sport povýšit na zcela novou úroveň. K jeho provozu nepotřebují upravené hřiště ani sníh, stačí jim obyčejný tank T-72B3 a klasický tankodrom. A jak je z videa vidět, jsou v tomto sportu skutečnými přeborníky. Ostatně při sledování záběrů z posledního ročníku je nám snad i trochu líto, že se tohoto sportu na Olympiádě nikdy nedočkáme
Že je Rusko spíše životní styl, než země, píšeme poměrně často. Každou chvíli však objevíme něco, co nás dokáže znovu zaskočit. Skvělým příkladem může být tankový biatlon, který se v Rusku koná s železnou pravidelností a který má divákovi rozhodně co nabídnout.
Ostatně s klasickým zimním lyžařským biatlonem má ten tankový mnoho společného. I zde totiž záleží na rychlosti, přesnosti, technice a souhře. Posádka je sice ušetřena běhání, nicméně rychlá jízda v stísněných útrobách tohoto železného monstra jistě nebude nic příjemného.
Kromě toho se ještě vojáci potrápí během jednotlivých střeleckých zastávek, během kterých musí vždy nejdříve naložit munici a až pak teprve přecházejí na střelby. Ty se dělí hned na tři typy: střelba hlavní zbraní na terč nepřátelského tanku, střelba spřaženým kulometem na cíl představující vojáky s protitankovou zbraní a střelba z 12.7 milimetrového těžkého kulometu na maketu vrtulníku.
Mezi jednotlivými střeleckými etapami pak tank předvádí věci, které byste do mnohatunového monstra rozhodně neřekli. Kromě dosahování poměrně vysokých rychlostí si totiž řidič s tankem zadriftuje, poskočí nebo přebrodí vodní překážku.
Nebyl by to však závod, kdyby nebyli soupeři. Je vcelku jisté, že soupeření mezi jednotlivými tankovými posádkami bude vcelku běžné, ovšem Rusko se rozhodlo pořádat tyto hry i na mezinárodní úrovni. Vzhledem k současné politické situaci byste zda však západní tanky hledali zbytečně. Nejčastěji se závodů účastní armády ze zemí bývalého východního bloku, případně ze ze zemí, které byly za studené války podporovány SSSR a se současným Ruskem stále udržují vřelé vztahy.
Tankový biatlon je navíc zařazen do tzv. Mezinárodních armádních her, které se v roce 2017 konaly od 29. října do 12. srpna na území Ruska, Běloruska, Kazachstánu a Číny a účastnilo se jich celkem 28 států.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.