Klasický biatlon se v posledních letech těší nebývalé popularitě, nicméně v Rusku dokázali tento sport povýšit na zcela novou úroveň. K jeho provozu nepotřebují upravené hřiště ani sníh, stačí jim obyčejný tank T-72B3 a klasický tankodrom. A jak je z videa vidět, jsou v tomto sportu skutečnými přeborníky. Ostatně při sledování záběrů z posledního ročníku je nám snad i trochu líto, že se tohoto sportu na Olympiádě nikdy nedočkáme
Že je Rusko spíše životní styl, než země, píšeme poměrně často. Každou chvíli však objevíme něco, co nás dokáže znovu zaskočit. Skvělým příkladem může být tankový biatlon, který se v Rusku koná s železnou pravidelností a který má divákovi rozhodně co nabídnout.
Ostatně s klasickým zimním lyžařským biatlonem má ten tankový mnoho společného. I zde totiž záleží na rychlosti, přesnosti, technice a souhře. Posádka je sice ušetřena běhání, nicméně rychlá jízda v stísněných útrobách tohoto železného monstra jistě nebude nic příjemného.
Kromě toho se ještě vojáci potrápí během jednotlivých střeleckých zastávek, během kterých musí vždy nejdříve naložit munici a až pak teprve přecházejí na střelby. Ty se dělí hned na tři typy: střelba hlavní zbraní na terč nepřátelského tanku, střelba spřaženým kulometem na cíl představující vojáky s protitankovou zbraní a střelba z 12.7 milimetrového těžkého kulometu na maketu vrtulníku.
Mezi jednotlivými střeleckými etapami pak tank předvádí věci, které byste do mnohatunového monstra rozhodně neřekli. Kromě dosahování poměrně vysokých rychlostí si totiž řidič s tankem zadriftuje, poskočí nebo přebrodí vodní překážku.
Nebyl by to však závod, kdyby nebyli soupeři. Je vcelku jisté, že soupeření mezi jednotlivými tankovými posádkami bude vcelku běžné, ovšem Rusko se rozhodlo pořádat tyto hry i na mezinárodní úrovni. Vzhledem k současné politické situaci byste zda však západní tanky hledali zbytečně. Nejčastěji se závodů účastní armády ze zemí bývalého východního bloku, případně ze ze zemí, které byly za studené války podporovány SSSR a se současným Ruskem stále udržují vřelé vztahy.
Tankový biatlon je navíc zařazen do tzv. Mezinárodních armádních her, které se v roce 2017 konaly od 29. října do 12. srpna na území Ruska, Běloruska, Kazachstánu a Číny a účastnilo se jich celkem 28 států.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.