Odborníci předpovídají, že 14. prosince budou lidé nejčastěji za celý rok litovat, že si večer předtím dali ještě „jeden poslední drink“. Automobilka Ford proto všem řidičům doporučuje, aby v tomto ohledu byli zítra zvláště opatrní.
Výzkumníci sledovali na sociálních sítích, kdy lidé zveřejňují nejvíce příspěvků se slovem „kocovina“. Na prvním místě se umístil První svátek vánoční, což asi tolik nepřekvapí. V adventním období se ale kocovina nejčastěji skloňuje 14. prosince.
Zmínky o kocovině na sociálních sítích ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Velké Británii jsou v tento den dvakrát častější než začátkem prosince. Téma figuruje v pěti procentech všech konverzací.
Ford si nechal tento průzkum zpracovat s cílem upozornit na rizika zbytkového alkoholu. Jeho hladina v krvi ráno po oslavě často není nulová, jak předepisuje český zákon, a může snadno překonat i řadu benevolentnějších limitů (ve Spojeném království mimo Skotsko dovoluje legislativa 0,08 % alkoholu v krvi).
Například ve Velké Británii se každé desáté zadržení kvůli jízdě pod vlivem alkoholu odehraje mezi šestou a osmou hodinou ráno. Řidiči s kocovinou nicméně představují bezpečnostní riziko i potom, co koncentrace alkoholu v jejich krvi klesne pod zákonnou mez. Obvykle totiž trpí spánkovou deprivací a mají zhoršenou reakční dobu. Více informací o řízení s kocovinou naleznete zde.
Na problém upozorňuje i program Ford Driving Skills for Life, který se v roce 2018 premiérově představí i v ČR. Jeho účastníci si mohou vyzkoušet speciální „kocovinový oblek“, navržený renomovaným Meyer-Hentschelovým institutem z Německa. Tvoří ho speciální vesta, závaží na zápěstí a kotníky, čepice, brýle a sluchátka. Oblek simuluje příznaky kocoviny, jako je únava, ospalost, bolest hlavy a zhoršená schopnost koncentrace.
Z průzkumu dále vyplynulo, že nejčastějším dnem v týdnu, kdy se lidé potýkají s kocovinou, je neděle. Pokud jde o denní dobu, vede jedenáctá dopoledne.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?