Odborníci předpovídají, že 14. prosince budou lidé nejčastěji za celý rok litovat, že si večer předtím dali ještě „jeden poslední drink“. Automobilka Ford proto všem řidičům doporučuje, aby v tomto ohledu byli zítra zvláště opatrní.
Výzkumníci sledovali na sociálních sítích, kdy lidé zveřejňují nejvíce příspěvků se slovem „kocovina“. Na prvním místě se umístil První svátek vánoční, což asi tolik nepřekvapí. V adventním období se ale kocovina nejčastěji skloňuje 14. prosince.
Zmínky o kocovině na sociálních sítích ve Francii, Německu, Itálii, Španělsku a Velké Británii jsou v tento den dvakrát častější než začátkem prosince. Téma figuruje v pěti procentech všech konverzací.
Ford si nechal tento průzkum zpracovat s cílem upozornit na rizika zbytkového alkoholu. Jeho hladina v krvi ráno po oslavě často není nulová, jak předepisuje český zákon, a může snadno překonat i řadu benevolentnějších limitů (ve Spojeném království mimo Skotsko dovoluje legislativa 0,08 % alkoholu v krvi).
Například ve Velké Británii se každé desáté zadržení kvůli jízdě pod vlivem alkoholu odehraje mezi šestou a osmou hodinou ráno. Řidiči s kocovinou nicméně představují bezpečnostní riziko i potom, co koncentrace alkoholu v jejich krvi klesne pod zákonnou mez. Obvykle totiž trpí spánkovou deprivací a mají zhoršenou reakční dobu. Více informací o řízení s kocovinou naleznete zde.
Na problém upozorňuje i program Ford Driving Skills for Life, který se v roce 2018 premiérově představí i v ČR. Jeho účastníci si mohou vyzkoušet speciální „kocovinový oblek“, navržený renomovaným Meyer-Hentschelovým institutem z Německa. Tvoří ho speciální vesta, závaží na zápěstí a kotníky, čepice, brýle a sluchátka. Oblek simuluje příznaky kocoviny, jako je únava, ospalost, bolest hlavy a zhoršená schopnost koncentrace.
Z průzkumu dále vyplynulo, že nejčastějším dnem v týdnu, kdy se lidé potýkají s kocovinou, je neděle. Pokud jde o denní dobu, vede jedenáctá dopoledne.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.