Škoda 100 jako dokonalý expediční speciál?

-jka / AutoRoad.cz, 28. října 2017, 11:14 Aktualizováno 28.10.2017, 11:39 Google+

"Barča", jak jí její strůjci říkají, je krásnou poctou historii starých škodovek, které mají i dnes své nepopiratelné kouzlo. Její majitelé - Jana a Dan Urbanovi - přitom nikdy autům příliš nerozuměli, ale jelikož jsou to cestovatelé zodpovědní, celou ji doslova rozebrali a zrenovovali "na koleni". Pojďme se tedy na chvíli zastavit, a ponořit se do světa odvážných cestovatelů, kteří se nebojí plnit si své sny.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.10. 06:59) Napište svůj názor
expedice, cestování

expedice, cestování | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

Sdílejte článek

Automobil si pořídili v létě 2014, a ihned se pustili do renovace a přestavby na expediční speciál. Barča měla najeto jen 54 tisíc km, moc toho po světě nenajezdila, zatím. Úpravy se týkaly zesílení ramen, krytu motoru a důležitých částí podvozku. Upravené bylo i sání, a to tak, aby do motoru nepropustilo žádné nečistoty i v extrémně prašném prostředí. V žádném případě to ale nebylo jednoduché tak, jak to vypadá. Už po dvou měsících stráveném prací na autě Dan zjistil, jak špatně se shání některé díly a proto je jejich cena uměle nadsazená. Zkušenosti čerpali na internetu a od přátel. Vše dělali na zahradě, bez garáže, k dispozici měli maximálně plachtu. Celková renovace se tak nakonec vyšplhala na 2 roky práce. Ale vyplatilo se a Barča se odměnila nedocenitelnou cestovatelskou spolehlivostí. 

img-responsive

expedice, cestování | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

Dan a Jana Urbanovi jsou cestovatelé jak se patří. GPS nechávají doma a s sebou vezou pouze mapu a kompas. Dnes již mají s Barčou procestovaný i Skandinávský poloostrov. Tou první a největší výzvou však v roce 2016 byla Asie. A nutno říci, že si Barča vedla skvěle. Zmíníme tedy data, které nás, automobilové nadšence, zajímají nejvíce:

Po cestě do Asie ujeli za 35 dní téměř 16 500 km při průměrné spotřebně 6,5 litru / 100 km. Vystřídali teploty od 11-ti °C (Petrohrad) až po 55 °C (Perský záliv). A z nejnižší nadmořské výšky (-27,1 m n.m v kazašské vojenské základně) vystoupali až do 2 600 m n.m! Úžasné výkony téhle Škody 100.

img-responsive

expedice, cestování | foto: Jan Káňa, Autoroad.cz

Pokud vás tito dva cestovatelé spolu se svým expedičním speciálem zaujali, pak bude nejlepší vyhledat si na jejich internetových stránkách "Škoda 100 na cestách" nejbližší přednášku, a tu navštívit. Jen oni vám svým vyprávěním dokonale přiblíží veškeré radosti i trápení, které spolu se svou Škodou 100 na dalekých cestách zažívají. Pokud vás ale zajímá, jak se Barča "poprala" s cestou po Asii, pak přinášíme seznam všech poruch. I tady je potřeba říci, že na tak staré auto jde o úctyhodný výkon.

Již při odjezdu nesvítila brzdová světla a v Rumunsku se rozbil náhon tachometru. V Turecku začal téct hlavní spojkový válec, bez opravy a s doléváním zvládl dostat auto až domů. Povolené řídící tyčky opravil Íránský autoservis (tři hodiny práce za 140 korun). Za celou cestu Barča spálila 1076 litru benzinu, 12 litru oleje a 15 litru vody. Máme rádi a obdivujeme podobné příběhy, staré auta i odvážné lidi. Jak řekl Charles Bukowski: "Svět patří těm, co se neposerou."

Google+ Vytisknout

Diskuze: Škoda 100 jako dokonalý expediční speciál?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.10.2017 06:59 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Kona Hybrid

Hyundai opět bodoval v americké studii kvality nových vozů J.D. Power

Lexus UX

Lexus UX dosáhl nejlepších výsledků v crash testech

Charge Automotive Ford Mustang

Elektrický Mustang se představí už přístí měsíc. Výkonem určitě zaujme

110S Cosmo Sport

110S Cosmo Sport je jedno z nejkrásnějších sportovních aut, které kdy Mazda vyrobila

Mahindra Thar 700

Další offroad končí. Na základech legendárního Willysu se dosud vyráběla Mahindra Thar

Ferrari 312T

Ferrari 312T z vítězného tažení Nikiho Laudy brzy na prodej. Cena? Ani výhra v loterii nemusí stačit

Nissan Patrol

Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

VW LUPO TWIN-2.0L TFSI 1200HP 8.9 vs AUDI 90 QUATTRO S2 ENGINE TURBO 800HP 9.2

Malé Lupo působí úsměvně, ale nenechte se zmást!

Zastava 750

Elektrická Zastava? Makedonská firma modernizuje jugoslávskou klasiku

Toyota Mirai

VÍME KDY A JAK. Cena vodíkových aut klesne na úroveň hybridů

reklama

Doporučujeme

Messerschmitt KR175

Messerschmitt nevyráběl jen stíhačky. KR175 je mikrovůz z invalidního vozíku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. VÍME KDY A JAK. Cena vodíkových aut klesne na úroveň hybridů

  2. Nový Peugeot 2008: Nejprodávanější malé SUV v ČR se ukazuje v nové generaci

  3. Restomod v ruském stylu? Legendární sovětský off-road vznikl z Nissanu Patrol

  4. První vietnamské auto jde na trh. VinFast Fadil je dobře známý i Evropanům

  5. Nové sedmimístné SUV? Kvůli motoru by ho tady ale nikdo nechtěl

  6. BITVA automobilek odhaluje: Čí baterie vydrží nejdéle?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud