Jak vidí budoucnost automobilového průmyslu nový generální ředitel společnosti Ford?

Ford, Autonomous Vehicle Development
Ford, Autonomous Vehicle Development, foto: Ford
-jka , AutoRoad.cz 19. srpna 2017 10:43
Sdílej:

Jim Hackett je 62 letý úspěšný vizionář a nyní vystřídal na pozici generálního ředitele svého předchůdce, Marka Fieldse. Předseda představenstva Bill Ford si od této změny slibuje mnoho nového a ředitelské křeslo Jimovi předával se slovy: „Mimořádné časy vyžadují mimořádné vedení.“

Jak tedy vidí nový generální ředitel budoucnost automobilového průmyslu? Během nedávného rozhovoru s deníkem „San Francisco Gate“ Hackett uvedl, že plně autonomní vozy jsou stále daleko od toho, aby plně nahradili „ručně“ řízené klasické automobily. Co se ale podle něj dá velmi dobře využít, je inteligence autonomních vozů. Tedy princip, který by řidičům umožňoval manuální řízení vozidla, avšak aktivně bránil případným kolizím s ostatními vozy.

„Námi vyvíjená inteligence autonomních vozidel by mohla hrát roli ve vozidlech, které by lidé normálně řídili, ale neměli by havarovat. V podstatě by si lidé koupili schopnost, poskytující jim ochranu.“ řekl Jim Hackett. Jeho vizi tedy můžeme chápat jako jakousi vylepšenou nadstavbu dnešních bezpečnostních systémů v podobě přednárazových asistentů apod., které řidiče zpočátku na překážku upozorní, a pokud na ni řidič nereaguje, začnou brzdit automaticky.

Předchozí generální ředitel Mark Fields tvrdil, že nárůst autonomních vozidel bude mnohem vyšší, než si mnoho lidí myslí. Aktivně se také podílel na vývoji autonomních vozidel TAXI služby, které měly vozit pasažéry už v roce 2021. Jim Hackett ale tvrdí, že nástup autonomních vozidel bude velmi pozvolná záležitost stejně, jako jsme zaznamenali před dvaceti lety s výpočetní technikou. Jeho slova potvrzuje také statistický výzkum, který si v dubnu nechala automobilka Ford zpracovat na téma vzestupu autonomních vozidel. Vše tedy naznačuje, že se těchto vozů nedočkáme minimálně do roku 2025, spíše později.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.