Jim Hackett je 62 letý úspěšný vizionář a nyní vystřídal na pozici generálního ředitele svého předchůdce, Marka Fieldse. Předseda představenstva Bill Ford si od této změny slibuje mnoho nového a ředitelské křeslo Jimovi předával se slovy: „Mimořádné časy vyžadují mimořádné vedení.“
Jak tedy vidí nový generální ředitel budoucnost automobilového průmyslu? Během nedávného rozhovoru s deníkem „San Francisco Gate“ Hackett uvedl, že plně autonomní vozy jsou stále daleko od toho, aby plně nahradili „ručně“ řízené klasické automobily. Co se ale podle něj dá velmi dobře využít, je inteligence autonomních vozů. Tedy princip, který by řidičům umožňoval manuální řízení vozidla, avšak aktivně bránil případným kolizím s ostatními vozy.
„Námi vyvíjená inteligence autonomních vozidel by mohla hrát roli ve vozidlech, které by lidé normálně řídili, ale neměli by havarovat. V podstatě by si lidé koupili schopnost, poskytující jim ochranu.“ řekl Jim Hackett. Jeho vizi tedy můžeme chápat jako jakousi vylepšenou nadstavbu dnešních bezpečnostních systémů v podobě přednárazových asistentů apod., které řidiče zpočátku na překážku upozorní, a pokud na ni řidič nereaguje, začnou brzdit automaticky.
Předchozí generální ředitel Mark Fields tvrdil, že nárůst autonomních vozidel bude mnohem vyšší, než si mnoho lidí myslí. Aktivně se také podílel na vývoji autonomních vozidel TAXI služby, které měly vozit pasažéry už v roce 2021. Jim Hackett ale tvrdí, že nástup autonomních vozidel bude velmi pozvolná záležitost stejně, jako jsme zaznamenali před dvaceti lety s výpočetní technikou. Jeho slova potvrzuje také statistický výzkum, který si v dubnu nechala automobilka Ford zpracovat na téma vzestupu autonomních vozidel. Vše tedy naznačuje, že se těchto vozů nedočkáme minimálně do roku 2025, spíše později.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.