Jim Hackett je 62 letý úspěšný vizionář a nyní vystřídal na pozici generálního ředitele svého předchůdce, Marka Fieldse. Předseda představenstva Bill Ford si od této změny slibuje mnoho nového a ředitelské křeslo Jimovi předával se slovy: „Mimořádné časy vyžadují mimořádné vedení.“
Jak tedy vidí nový generální ředitel budoucnost automobilového průmyslu? Během nedávného rozhovoru s deníkem „San Francisco Gate“ Hackett uvedl, že plně autonomní vozy jsou stále daleko od toho, aby plně nahradili „ručně“ řízené klasické automobily. Co se ale podle něj dá velmi dobře využít, je inteligence autonomních vozů. Tedy princip, který by řidičům umožňoval manuální řízení vozidla, avšak aktivně bránil případným kolizím s ostatními vozy.
„Námi vyvíjená inteligence autonomních vozidel by mohla hrát roli ve vozidlech, které by lidé normálně řídili, ale neměli by havarovat. V podstatě by si lidé koupili schopnost, poskytující jim ochranu.“ řekl Jim Hackett. Jeho vizi tedy můžeme chápat jako jakousi vylepšenou nadstavbu dnešních bezpečnostních systémů v podobě přednárazových asistentů apod., které řidiče zpočátku na překážku upozorní, a pokud na ni řidič nereaguje, začnou brzdit automaticky.
Předchozí generální ředitel Mark Fields tvrdil, že nárůst autonomních vozidel bude mnohem vyšší, než si mnoho lidí myslí. Aktivně se také podílel na vývoji autonomních vozidel TAXI služby, které měly vozit pasažéry už v roce 2021. Jim Hackett ale tvrdí, že nástup autonomních vozidel bude velmi pozvolná záležitost stejně, jako jsme zaznamenali před dvaceti lety s výpočetní technikou. Jeho slova potvrzuje také statistický výzkum, který si v dubnu nechala automobilka Ford zpracovat na téma vzestupu autonomních vozidel. Vše tedy naznačuje, že se těchto vozů nedočkáme minimálně do roku 2025, spíše později.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.