Co se ekonomického hlediska týče, nebyla Bugatti EB110 příliš povedeným projektem, ovšem technicky se jednalo o zdařilý a také velmi vzácný stroj. Celkem bylo těchto Bugattek vyrobeno pouhých 139 kusů, přičemž méně vozů nabídl v devadesátých letech snad jen McLaren F1.
Devadesátá léta byla na nádherné a hlavně rychlé stroje vcelku bohatým obdobím, ovšem ne všechny z těchto strojů se staly takovými legendami, jak se od nich čekalo. Bugatti EB110 si však dohání svou pošramocenou reputaci nyní, neboť se jedná o poměrně vzácný sběratelský kousek. Zatímco Ferrari vytvořilo 1 311 vozů F40, Porsche 959 se vyrobilo v 337 kusech a exemplářů Jaguaru XJ220 vzniklo 275, Bugatti EB110 vznikla v pouhých 139 exemplářích, přičemž některé jsou ještě vzácnější.
Jedním z těch vzácnějších kousků je i tato černá EB110 SS s červeným interiérem. Tato barevná kombinace je zaprvé poměrně vzácná, neboť většina vozů vznikla v modré či stříbrné a zadruhé vypadá naprosto fantasticky. Kromě toho se ale také jedná o verzi SS, jejíž 3.5 litrový, čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný motor V12 produkoval 611 koní, zatímco verze GT jich měla "pouze 550".
Výkon byl přitom přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, díky čemuž dokázalo EB110 zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3.2 sekundy a nepřestávalo zrychlovat až do rychlosti 348 km/h. To jsou neuvěřitelná čísla i na dnešní dobu.
Aby toho ale nebylo málo, vyznačuje se tato konkrétní Bugatti ještě jednou zvláštností: jedná se o jeden z posledních vyrobených modelů, který vznikl díky společnosti Dauer v roce 2002. Tedy více než 7 let poté, co společnost Bugatti Automobili SpA v roce 1995 zkrachovala a v roce 1998 přešla do vlastnictví Volkswagenu. Dauer totiž od Bugatti odkoupil všechny rozestavěné vozy, upravil je na verzi SS a ještě chvíli pokračoval ve výrobě této legendy.
Za posledních 15 let navíc automobil ujel pouhých 652 mil, tedy cca 1 050 kilometrů, díky čemuž se jedná o skutečně výjimečný vůz. Toho si je samozřejmě dobře vědom i jeho prodejce Joe Macari Performance Cars, který vůz vystavuje na webu JamesEdition za těžko uvěřitelných 25,9 milionu korun.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?