Co se ekonomického hlediska týče, nebyla Bugatti EB110 příliš povedeným projektem, ovšem technicky se jednalo o zdařilý a také velmi vzácný stroj. Celkem bylo těchto Bugattek vyrobeno pouhých 139 kusů, přičemž méně vozů nabídl v devadesátých letech snad jen McLaren F1.
Devadesátá léta byla na nádherné a hlavně rychlé stroje vcelku bohatým obdobím, ovšem ne všechny z těchto strojů se staly takovými legendami, jak se od nich čekalo. Bugatti EB110 si však dohání svou pošramocenou reputaci nyní, neboť se jedná o poměrně vzácný sběratelský kousek. Zatímco Ferrari vytvořilo 1 311 vozů F40, Porsche 959 se vyrobilo v 337 kusech a exemplářů Jaguaru XJ220 vzniklo 275, Bugatti EB110 vznikla v pouhých 139 exemplářích, přičemž některé jsou ještě vzácnější.
Jedním z těch vzácnějších kousků je i tato černá EB110 SS s červeným interiérem. Tato barevná kombinace je zaprvé poměrně vzácná, neboť většina vozů vznikla v modré či stříbrné a zadruhé vypadá naprosto fantasticky. Kromě toho se ale také jedná o verzi SS, jejíž 3.5 litrový, čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný motor V12 produkoval 611 koní, zatímco verze GT jich měla "pouze 550".
Výkon byl přitom přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, díky čemuž dokázalo EB110 zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3.2 sekundy a nepřestávalo zrychlovat až do rychlosti 348 km/h. To jsou neuvěřitelná čísla i na dnešní dobu.
Aby toho ale nebylo málo, vyznačuje se tato konkrétní Bugatti ještě jednou zvláštností: jedná se o jeden z posledních vyrobených modelů, který vznikl díky společnosti Dauer v roce 2002. Tedy více než 7 let poté, co společnost Bugatti Automobili SpA v roce 1995 zkrachovala a v roce 1998 přešla do vlastnictví Volkswagenu. Dauer totiž od Bugatti odkoupil všechny rozestavěné vozy, upravil je na verzi SS a ještě chvíli pokračoval ve výrobě této legendy.
Za posledních 15 let navíc automobil ujel pouhých 652 mil, tedy cca 1 050 kilometrů, díky čemuž se jedná o skutečně výjimečný vůz. Toho si je samozřejmě dobře vědom i jeho prodejce Joe Macari Performance Cars, který vůz vystavuje na webu JamesEdition za těžko uvěřitelných 25,9 milionu korun.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!