Co se ekonomického hlediska týče, nebyla Bugatti EB110 příliš povedeným projektem, ovšem technicky se jednalo o zdařilý a také velmi vzácný stroj. Celkem bylo těchto Bugattek vyrobeno pouhých 139 kusů, přičemž méně vozů nabídl v devadesátých letech snad jen McLaren F1.
Devadesátá léta byla na nádherné a hlavně rychlé stroje vcelku bohatým obdobím, ovšem ne všechny z těchto strojů se staly takovými legendami, jak se od nich čekalo. Bugatti EB110 si však dohání svou pošramocenou reputaci nyní, neboť se jedná o poměrně vzácný sběratelský kousek. Zatímco Ferrari vytvořilo 1 311 vozů F40, Porsche 959 se vyrobilo v 337 kusech a exemplářů Jaguaru XJ220 vzniklo 275, Bugatti EB110 vznikla v pouhých 139 exemplářích, přičemž některé jsou ještě vzácnější.
Jedním z těch vzácnějších kousků je i tato černá EB110 SS s červeným interiérem. Tato barevná kombinace je zaprvé poměrně vzácná, neboť většina vozů vznikla v modré či stříbrné a zadruhé vypadá naprosto fantasticky. Kromě toho se ale také jedná o verzi SS, jejíž 3.5 litrový, čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný motor V12 produkoval 611 koní, zatímco verze GT jich měla "pouze 550".
Výkon byl přitom přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, díky čemuž dokázalo EB110 zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3.2 sekundy a nepřestávalo zrychlovat až do rychlosti 348 km/h. To jsou neuvěřitelná čísla i na dnešní dobu.
Aby toho ale nebylo málo, vyznačuje se tato konkrétní Bugatti ještě jednou zvláštností: jedná se o jeden z posledních vyrobených modelů, který vznikl díky společnosti Dauer v roce 2002. Tedy více než 7 let poté, co společnost Bugatti Automobili SpA v roce 1995 zkrachovala a v roce 1998 přešla do vlastnictví Volkswagenu. Dauer totiž od Bugatti odkoupil všechny rozestavěné vozy, upravil je na verzi SS a ještě chvíli pokračoval ve výrobě této legendy.
Za posledních 15 let navíc automobil ujel pouhých 652 mil, tedy cca 1 050 kilometrů, díky čemuž se jedná o skutečně výjimečný vůz. Toho si je samozřejmě dobře vědom i jeho prodejce Joe Macari Performance Cars, který vůz vystavuje na webu JamesEdition za těžko uvěřitelných 25,9 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?