Co se ekonomického hlediska týče, nebyla Bugatti EB110 příliš povedeným projektem, ovšem technicky se jednalo o zdařilý a také velmi vzácný stroj. Celkem bylo těchto Bugattek vyrobeno pouhých 139 kusů, přičemž méně vozů nabídl v devadesátých letech snad jen McLaren F1.
Devadesátá léta byla na nádherné a hlavně rychlé stroje vcelku bohatým obdobím, ovšem ne všechny z těchto strojů se staly takovými legendami, jak se od nich čekalo. Bugatti EB110 si však dohání svou pošramocenou reputaci nyní, neboť se jedná o poměrně vzácný sběratelský kousek. Zatímco Ferrari vytvořilo 1 311 vozů F40, Porsche 959 se vyrobilo v 337 kusech a exemplářů Jaguaru XJ220 vzniklo 275, Bugatti EB110 vznikla v pouhých 139 exemplářích, přičemž některé jsou ještě vzácnější.
Jedním z těch vzácnějších kousků je i tato černá EB110 SS s červeným interiérem. Tato barevná kombinace je zaprvé poměrně vzácná, neboť většina vozů vznikla v modré či stříbrné a zadruhé vypadá naprosto fantasticky. Kromě toho se ale také jedná o verzi SS, jejíž 3.5 litrový, čtyřmi turbodmychadly přeplňovaný motor V12 produkoval 611 koní, zatímco verze GT jich měla "pouze 550".
Výkon byl přitom přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, díky čemuž dokázalo EB110 zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 3.2 sekundy a nepřestávalo zrychlovat až do rychlosti 348 km/h. To jsou neuvěřitelná čísla i na dnešní dobu.
Aby toho ale nebylo málo, vyznačuje se tato konkrétní Bugatti ještě jednou zvláštností: jedná se o jeden z posledních vyrobených modelů, který vznikl díky společnosti Dauer v roce 2002. Tedy více než 7 let poté, co společnost Bugatti Automobili SpA v roce 1995 zkrachovala a v roce 1998 přešla do vlastnictví Volkswagenu. Dauer totiž od Bugatti odkoupil všechny rozestavěné vozy, upravil je na verzi SS a ještě chvíli pokračoval ve výrobě této legendy.
Za posledních 15 let navíc automobil ujel pouhých 652 mil, tedy cca 1 050 kilometrů, díky čemuž se jedná o skutečně výjimečný vůz. Toho si je samozřejmě dobře vědom i jeho prodejce Joe Macari Performance Cars, který vůz vystavuje na webu JamesEdition za těžko uvěřitelných 25,9 milionu korun.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.