Společnost Workhorse poprvé zazářila na veřejnosti díky představení prvního elektrického pick-upu, který nesl označení Workhorse W-15. Nyní však přichází s kompaktní helikoptérou, která by měla být dalším krokem na cestě k létajícím automobilům.
Ačkoliv nám mnoho společností slibuje létající automobily již řadu let, příliš pokroku vidět není. S neustále rostoucím počtem obyvatel nám však brzy přestanou silnice stačit, takže čas pro masivní vývoj této techniky bezesporu uzrál.
Toho se chytla i společnost Workhorse, která představila svou lehkou, kompaktní a relativně dostupnou helikoptéru SureFly, která by se časem mohla stát novým dopravním prostředkem ať už pro přepravu formou taxi, tak pro majetnější členy společnosti.
Ačkoliv na první pohled vypadá SureFly jako přerostlý dron s kabinou pro cestující, jedná se o plnohodnotný dopravní stroj. Na rozdíl od klasické koncepce helikoptér s nosným a vyrovnávacím rotorem využívá SureFly 8 rotorů, které jsou rozmístěny na čtyřech krátkých a sklopných ramenech. O pohon se stará benzínový motor, který napájí elektromotory na konci ramen. Každý rotor přitom využívá svůj elektromotor.
Pro případ nouze je SureFly vybaven i bateriemi o kapacitě 7.5 kWh, díky kterým získá pilot v případě poruchy motoru dalších 5 minut letu k bezpečnému přistání. SureFly navíc dokáže letět i s 2 poškozenými rotory, kdyby však bylo poškození vážnější, urpostřed stroje je namontován systém záchranných padáků, díky kterým se stroj bezpečně snese na zem.
Pohotovostní hmotnost samotného stroje činí cca 500 kilogramů, přičemž maximální vzletová váha je pouhých 680 kg. Dvoučlenná posádka se zavazadly se tak musí vejít do limitu 180 kg. Dolet stroje se pohybuje okolo 112,6 km nebo hodiny letu na jednu nádrž, což sice není moc, ovšem díky pohonu na benzín stačí pouze doplnit nádrž a můžete v letu pokračovat. Maximální výška, jaké je stroj schopen dosáhnout, činí 1,200 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?