Společnost Workhorse poprvé zazářila na veřejnosti díky představení prvního elektrického pick-upu, který nesl označení Workhorse W-15. Nyní však přichází s kompaktní helikoptérou, která by měla být dalším krokem na cestě k létajícím automobilům.
Ačkoliv nám mnoho společností slibuje létající automobily již řadu let, příliš pokroku vidět není. S neustále rostoucím počtem obyvatel nám však brzy přestanou silnice stačit, takže čas pro masivní vývoj této techniky bezesporu uzrál.
Toho se chytla i společnost Workhorse, která představila svou lehkou, kompaktní a relativně dostupnou helikoptéru SureFly, která by se časem mohla stát novým dopravním prostředkem ať už pro přepravu formou taxi, tak pro majetnější členy společnosti.
Ačkoliv na první pohled vypadá SureFly jako přerostlý dron s kabinou pro cestující, jedná se o plnohodnotný dopravní stroj. Na rozdíl od klasické koncepce helikoptér s nosným a vyrovnávacím rotorem využívá SureFly 8 rotorů, které jsou rozmístěny na čtyřech krátkých a sklopných ramenech. O pohon se stará benzínový motor, který napájí elektromotory na konci ramen. Každý rotor přitom využívá svůj elektromotor.
Pro případ nouze je SureFly vybaven i bateriemi o kapacitě 7.5 kWh, díky kterým získá pilot v případě poruchy motoru dalších 5 minut letu k bezpečnému přistání. SureFly navíc dokáže letět i s 2 poškozenými rotory, kdyby však bylo poškození vážnější, urpostřed stroje je namontován systém záchranných padáků, díky kterým se stroj bezpečně snese na zem.
Pohotovostní hmotnost samotného stroje činí cca 500 kilogramů, přičemž maximální vzletová váha je pouhých 680 kg. Dvoučlenná posádka se zavazadly se tak musí vejít do limitu 180 kg. Dolet stroje se pohybuje okolo 112,6 km nebo hodiny letu na jednu nádrž, což sice není moc, ovšem díky pohonu na benzín stačí pouze doplnit nádrž a můžete v letu pokračovat. Maximální výška, jaké je stroj schopen dosáhnout, činí 1,200 kilometrů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?