V dnešní uspěchané době tráví stále více lidí za volantem tolik času, že se dá jejich vůz přirovnat k druhému domovu. Na rozdíl od našich domovů však věnujeme úklidu vozu mnohem méně času, což sebou ale přináší i zdravotní rizika v podobě různých bakterií, hub nebo plísní.
Tématem "mikroskopického života" v našich automobilech se během minulého roku aktivně zabývali vědci z britské Nottingham Trent University, a jejich zjištění nejsou příliš lichotivá. Ve většině testovaných vozů totiž byly nalezeny bakterie, které mohou být pro lidský organismus škodlivé.
Vzorky, které byly odebrány z volantu, řadící páky, klik dveří, tlačítek rádia nebo koberců podlahy a kufru obsahovaly velké množství bakterií e-coli, které mohou způsobit bolesti břicha, průjmy nebo zvracení. Dalším hojně se vyskytujícím mikroorganismem je stafylokok Bacillus cereus, který může vyvolat vážné zažívací problémy.
Jen pro srovnání, na cca 6,5 cm2 záchodového prkénka se může vyskytovat asi 80 škodlivých bakterií. Na stejném prostoru volantu se však může vyskytovat až několik-set škodlivých bakterií. Ptáte se, jak je to možné?
Zcela jednoduše. Protože se z našeho automobilu pomalu stává druhý domov, přenášíme si sem i své zvyky a zlozvyky. V autě jíme, pijeme, smrkáme, odhazujeme nepořádek na různá místa, atd. Navíc si do vozu nosíme velké množství nečistot na podrážkách bot. Na rozdíl od domova však v autě většina řidičů pravidelně neuklízí.
Přitom k udržení pořádku v automobilu toho není potřeba mnoho. Stačí čas od času očistit interiér pomocí dezinfekčních ubrousků, které koupíte v každém supermarketu, pravidelně luxovat interiér, vytvořit si ve voze odpadkový koš (napři. z igelitového sáčku), pravidelně vyměňovat kabinový filtr a čistit klimatizaci.
Pokud si však chcete ušetřit práci, zkuste si v automobilu odpustit jídlo a konzumaci slazených nápojů. Drobky a fleky, zvláště po slazených nápojích, jsou skvělou živnou půdou pro mnoho bakterií. Zvláště díky vlhkosti a vysokým teplotám, které se ve voze nezřídka vytváří.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?