Projekt Plug In Adventures, který podporuje elektromobily, vytvořil speciálně upravenou verzi Nissanu LEAF, která se stane vůbec prvním elektromobilem v soutěži Mongol Rally.
Mongol Rally je 16 000 km dlouhá charitativní jízda evropskými i asijskými horami, pouštěmi i stepí. Koná se každé léto od roku 2004. Událost pořádá skupina The Adventurists, která stojí i za dalšími podniky, díky kterým se jí doposud povedlo na charitu vybrat v přepočtu už 160 milionů Kč.
Dle pravidel musí účastníci trasu absolvovat v malém vozidle s motorem o objemu pod 1,0 litru. Díky tomu bude celý podnik ještě náročnější a vyšší pravděpodobnost výskytu poruchy bude pro posádku také znamenat více příležitostí k navázání kontaktu s obyvateli zemí, jimiž trasa vede. Posádky charitativní jízdy se nemohou spolehnout na žádné „asistenční týmy“. Účastníci se musí veškeré potíže zvládnout vlastními silami.
Speciál se jmenuje LEAF AT-EV (All Terrain Electric Vehicle) a jeho základem je standardní model Nissan LEAF 30kWh Acenta, který na jedno nabití dokáže ujet až 250 km. Aby vůz lépe odolával nástrahám, které na něj čekají v odlehlých úsecích, kterými soutěž povede, provedl na něm tým zásadní úpravy.
Chris Ramsey, zakladatel projektu Plug In Adventures, k tomu uvedl: „Soutěž Mongol Rally je naším doposud nejnáročnějším počinem, kterého se s elektromobilem účastníme. Účast už ale plánujeme hodně let. Čím budeme východněji, tím méně nabíječek pro elektromobily bude na trase k dispozici. Rovněž navigace v terénu bude stále složitější.“
Na cestě plánuje Chris dělat pravidelné zastávky, během kterých chce mezi místními obyvateli propagovat výhody provozu plně elektrického vozidla. Bude také využívat platformu What3Words, která pomáhá zmapovat dosud nezmapované dobíjecí sítě. Řidiči, kteří tudy se svými elektromobily pojedou později, se tak budou moci spolehnout na přesně vyznačenou polohu dobíjecích míst. Mongol Rally 2017 startuje v neděli, 16. července.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?