Projekt Plug In Adventures, který podporuje elektromobily, vytvořil speciálně upravenou verzi Nissanu LEAF, která se stane vůbec prvním elektromobilem v soutěži Mongol Rally.
Mongol Rally je 16 000 km dlouhá charitativní jízda evropskými i asijskými horami, pouštěmi i stepí. Koná se každé léto od roku 2004. Událost pořádá skupina The Adventurists, která stojí i za dalšími podniky, díky kterým se jí doposud povedlo na charitu vybrat v přepočtu už 160 milionů Kč.
Dle pravidel musí účastníci trasu absolvovat v malém vozidle s motorem o objemu pod 1,0 litru. Díky tomu bude celý podnik ještě náročnější a vyšší pravděpodobnost výskytu poruchy bude pro posádku také znamenat více příležitostí k navázání kontaktu s obyvateli zemí, jimiž trasa vede. Posádky charitativní jízdy se nemohou spolehnout na žádné „asistenční týmy“. Účastníci se musí veškeré potíže zvládnout vlastními silami.
Speciál se jmenuje LEAF AT-EV (All Terrain Electric Vehicle) a jeho základem je standardní model Nissan LEAF 30kWh Acenta, který na jedno nabití dokáže ujet až 250 km. Aby vůz lépe odolával nástrahám, které na něj čekají v odlehlých úsecích, kterými soutěž povede, provedl na něm tým zásadní úpravy.
Chris Ramsey, zakladatel projektu Plug In Adventures, k tomu uvedl: „Soutěž Mongol Rally je naším doposud nejnáročnějším počinem, kterého se s elektromobilem účastníme. Účast už ale plánujeme hodně let. Čím budeme východněji, tím méně nabíječek pro elektromobily bude na trase k dispozici. Rovněž navigace v terénu bude stále složitější.“
Na cestě plánuje Chris dělat pravidelné zastávky, během kterých chce mezi místními obyvateli propagovat výhody provozu plně elektrického vozidla. Bude také využívat platformu What3Words, která pomáhá zmapovat dosud nezmapované dobíjecí sítě. Řidiči, kteří tudy se svými elektromobily pojedou později, se tak budou moci spolehnout na přesně vyznačenou polohu dobíjecích míst. Mongol Rally 2017 startuje v neděli, 16. července.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?