Dlouhá stání na křižovatkách nemá nikdo rád. Je to ale věc, která k běžnému životu motoristy zkrátka patří. Bohužel se však mezi námi stále najdou tací, kteří svou neznalostí, nepředvídavostí či snad zlomyslností prodlužují utrpení druhých.
Konkrétně tím myslíme lidi, kteří bez rozmyslu vjíždí do křižovatky i pokud vidí, že nemají šanci ji projet. Tito lidé se tak nakonec se svými vozy stanou jakousi barikádou, která brání v plynulém průjezdu i ostatním účastníkům dopravního provozu. Vrcholem se stává moment, kdy se takový člověk začne rozčilovat, že on za to přece nemůže, že musel zastavit v křižovatce.
Opak je ale pravdou. Na podobnou situaci totiž myslel i zákon, který přímo říká: "Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5."
Blokování křižovatky je na českých silnicích poměrně častý nešvar, který však nikomu nepomůže, ba naopak. Pokud jste uvízli v dopravní zácpě, tím, že se pokusíte rychleji ujet 5-15 metrů napříč křižovatkou ničemu nepomůžete. Pouze zdržíte řidiče, kteří by jinak mohli křižovatku plynule projet. Navíc žijeme v době, kdy máme možnost se ucpaným křižovatkám bezpečně vyhnout - pomoci nám s tím mohou třeba aplikace v mobilních telefonech.
Pokud vám tedy svítí na semaforu zelená, ale vidíte, že auta za křižovatkou stojí a vy nemáte kam pokračovat, zůstaňte klidně stát. To samé samozřejmě platí i pro křižovatky bez světelné signalizace. A pokud se za vámi ozve tón klaksonu, nenechte se znervóznit. Řidiči za vámi nejspíš neznají dopravní předpisy, nebo nejsou schopni se na silnicích chovat ohleduplně. Tak zkuste být výjimkou a třeba se nám podaří inspirovat další řidiče.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?