Dlouhá stání na křižovatkách nemá nikdo rád. Je to ale věc, která k běžnému životu motoristy zkrátka patří. Bohužel se však mezi námi stále najdou tací, kteří svou neznalostí, nepředvídavostí či snad zlomyslností prodlužují utrpení druhých.
Konkrétně tím myslíme lidi, kteří bez rozmyslu vjíždí do křižovatky i pokud vidí, že nemají šanci ji projet. Tito lidé se tak nakonec se svými vozy stanou jakousi barikádou, která brání v plynulém průjezdu i ostatním účastníkům dopravního provozu. Vrcholem se stává moment, kdy se takový člověk začne rozčilovat, že on za to přece nemůže, že musel zastavit v křižovatce.
Opak je ale pravdou. Na podobnou situaci totiž myslel i zákon, který přímo říká: "Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5."
Blokování křižovatky je na českých silnicích poměrně častý nešvar, který však nikomu nepomůže, ba naopak. Pokud jste uvízli v dopravní zácpě, tím, že se pokusíte rychleji ujet 5-15 metrů napříč křižovatkou ničemu nepomůžete. Pouze zdržíte řidiče, kteří by jinak mohli křižovatku plynule projet. Navíc žijeme v době, kdy máme možnost se ucpaným křižovatkám bezpečně vyhnout - pomoci nám s tím mohou třeba aplikace v mobilních telefonech.
Pokud vám tedy svítí na semaforu zelená, ale vidíte, že auta za křižovatkou stojí a vy nemáte kam pokračovat, zůstaňte klidně stát. To samé samozřejmě platí i pro křižovatky bez světelné signalizace. A pokud se za vámi ozve tón klaksonu, nenechte se znervóznit. Řidiči za vámi nejspíš neznají dopravní předpisy, nebo nejsou schopni se na silnicích chovat ohleduplně. Tak zkuste být výjimkou a třeba se nám podaří inspirovat další řidiče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.