Dlouhá stání na křižovatkách nemá nikdo rád. Je to ale věc, která k běžnému životu motoristy zkrátka patří. Bohužel se však mezi námi stále najdou tací, kteří svou neznalostí, nepředvídavostí či snad zlomyslností prodlužují utrpení druhých.
Konkrétně tím myslíme lidi, kteří bez rozmyslu vjíždí do křižovatky i pokud vidí, že nemají šanci ji projet. Tito lidé se tak nakonec se svými vozy stanou jakousi barikádou, která brání v plynulém průjezdu i ostatním účastníkům dopravního provozu. Vrcholem se stává moment, kdy se takový člověk začne rozčilovat, že on za to přece nemůže, že musel zastavit v křižovatce.
Opak je ale pravdou. Na podobnou situaci totiž myslel i zákon, který přímo říká: "Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5."
Blokování křižovatky je na českých silnicích poměrně častý nešvar, který však nikomu nepomůže, ba naopak. Pokud jste uvízli v dopravní zácpě, tím, že se pokusíte rychleji ujet 5-15 metrů napříč křižovatkou ničemu nepomůžete. Pouze zdržíte řidiče, kteří by jinak mohli křižovatku plynule projet. Navíc žijeme v době, kdy máme možnost se ucpaným křižovatkám bezpečně vyhnout - pomoci nám s tím mohou třeba aplikace v mobilních telefonech.
Pokud vám tedy svítí na semaforu zelená, ale vidíte, že auta za křižovatkou stojí a vy nemáte kam pokračovat, zůstaňte klidně stát. To samé samozřejmě platí i pro křižovatky bez světelné signalizace. A pokud se za vámi ozve tón klaksonu, nenechte se znervóznit. Řidiči za vámi nejspíš neznají dopravní předpisy, nebo nejsou schopni se na silnicích chovat ohleduplně. Tak zkuste být výjimkou a třeba se nám podaří inspirovat další řidiče.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?