GPS navigace, kamery a vlastně i mobilní telefony, to vše se dnes již stalo na čelním skle standardem. Pravdou ale je, že i když nám mají tyto zařízení na cestách především pomáhat, mohou nás také při policejní nebo technické kontrole dostat do maléru.
Navigace, kamery, mobilní telefony, ani příslušné držáky, nic z toho nesmí bránit ve výhledu z vozidla. Příslušná vyhláška č. 341/2014 Sb. říká: „V zorném poli řidiče nesmí být umístěny žádné předměty (např. okrasné a upomínkové předměty), které by omezovaly výhled řidiče všemi směry, s výjimkou schválených označení určených k umístění na skla vozidla nebo označení či zařízení povinně umisťovaných podle jiných právních předpisů jako například funkční elektronické zařízení pro úhradu mýtného nebo platný kupón prokazující uhrazení časového poplatku.“ Pokud si tedy kterékoliv z výše uvedených zařízení umístíte do zorného pole řidiče, porušujete svým jednáním zákon.HLEDÁME REDAKTORY NEJEN NA HPP: Chcete psát o autech? Napište nám na redakce@autoroad.cz
Problém ale nastává v definici zorného pole, což si uvědomuje i policie, která je v tomto směru vůči řidičům tolerantní. I tak se ale při nevhodném umístění můžeme dostat do problémů. „Vždy je nutné vycházet z individuálního posouzení ve vztahu ke konkrétnímu vozidlu a místu, kde přesně je navigace umístěna,“ říká Veronika Benediktová, vrchní komisařka preventivně informačního odboru Policie České republiky.
Obecně se doporučuje umístnění těchto zařízení na předním skle tak, aby zakrývaly takovou část předního skla, která neslouží řidiči k výhledu. Zpravidla to bývá spodní část prosklení, přes kterou je vidět kapota vozidla a tudíž se nejedná o zorné pole. Stejně tak je možné využít horní část prosklení, která bývá ztmavena barevným pruhem, který nás chrání proti slunci. Ani v tomto případě se nejedná o zorné pole řidiče. Poslední možností, je umístnění zařízení na takové místo, které není stírané od stěračů.
Výjimečné nejsou ani případy, kdy zařízení nebo jejich držáky způsobily neprojití vozidla na stanici technické kontroly, ať už byly na čelním skle umístěné kdekoliv. Podle některých odborníků na technickou kontrolu totiž zařízení i jejich držáky bráni ve výhledu z vozidla vždy. Nelze tedy doporučit nic jednoduššího, než odstranění těchto zařízení i jejich držáků před návštěvou STK.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?