U dovážených ojetin je možné prakticky beztrestně legalizovat stáčení kilometrů na tachometru vozu. Podvod je o to horší, že ho následně nemají možnost odhalit ani kontroly u odborných firem, které se na prověřování historie aut specializují.
„Dovozce si vybere pro koupi vozu některou ze zemí, kde neexistují nebo jsou jen velmi těžko přístupné databáze najetých kilometrů, jako je třeba Itálie. Většinou jde o levnější vozy s vysokým nájezdem kilometrů, například kolem 250 000," popisuje první krok podvodu předseda Sdružení na ochranu vlastníků automobilů.
Hned po dovezení automobilu do České republiky podvodníci vůz stočí na zhruba 140 000 až 150 000 kilometrů, aby ho zatraktivnil. Následně při první kontrole STK po dovozu stanice technické kontroly tento falešný stav kilometrů zaznamená a uloží do systému. „Tento falešný počet kilometrů se poté objeví v databázích určených k prověřování vozů jako jediný údaj o stavu tachometru dostupný v České republice pro konkrétní automobil," říká předseda.
Na stáčení kilometrů upozorňuje také jeden zajímavý fakt. Zatímco například v Itálii stojí VW Golf 1.9TDI z roku 2010 s 140 000 najetými kilometry v průměru 176 000 korun, u nás je identický vůz o 9,3 procenta levnější.
„Kupovat v cizině vozy za cenu vyšší, než za jakou jsou pak prodávány v tuzemsku, nedává ekonomický smysl. Vyplatí se to pouze v případě, že původně šlo o auta s vyšším počtem najetých kilometrů, jejichž tachometry byly následně upraveny. Pak se vyplatí prodávat auta za dumpingové ceny a ještě na nich lze vydělat.
Jediný, kdo utrpí škodu, je koncový zákazník," zakončil předseda. Každý měsíc je podle odhadu sdružení v České republice takto zmanipulováno asi 12 000 ojetých automobilů z dovozu! To je hrozivé číslo, co říkáte?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?