Z průzkumu e-shopu Pneumatiky vyplývá, že letošní zimu bude mít sněhové řetězy připravené v kufru 55 % českých řidičů. Ať už je v minulosti použili nebo ne, chtějí být připraveni na jakoukoliv situaci. Dalších 22 % motoristů si řetězy teprve plánuje kupovat a celých 23 % považuje sněhové řetězy za zbytečné a spoléhá se na schopnosti auta v kombinaci s pneumatikami.
Řetězy jsou v České republice povinné jen na vyznačených úsecích. Přesto by neměly chybět v základní zimní výbavě spolu např. s pytlíkem posypového materiálu, lopatkou, smetáčkem a rozmrazovačem zámků. Mimochodem, věděli jste, že jedním z TOP světových výrobců je český Pewag?
Český lídr vyrábí řetězy i pro Švédsko
Ještě v roce 2012 byla poptávka po řetězech minimální a meziročně klesala i o 38 % díky mírným zimám. Dnes je ale situace jiná a pro velkou část řidičů nejde o tak velkou sumu peněz, aby ji neinvestovali do většího bezpečí. Potvrzují to čísla od předního českého výrobce Pewag. Kvality jeho produktů dokladuje mimo jiné i to, že vyrábí svoje řetězy pro švédskou značku Thule, a je také certifikovaným dodavatelem řetězů pro NATO. Jedinečnou ukázkou schopností této značky pak byla jízda vozu Formule 1 obuté do řetězů Pewag nahoru po sjezdovce Streif v rakouském Kitzbühlu.
„Pokud chtějí zákazníci vybírat v nejkvalitnějším segmentu, mohou kromě Pewagu sáhnou po značkách RUD, König nebo Řetězárna a.s. Když je prioritou cena, prověřenou volbou je CarFace. Prémioví výrobci ale mají své produkty významně lépe technicky vyřešené a promyšlené, a to i do takových maličkostí, že návod k použití je často vyroben z pevného materiálu a v takové velikosti, že poslouží při montáži jako podložka pro zakleknutí,“ říká ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.
Zapomeňte na látku a spreje, v Rakousku pozor na certifikaci
Pokud víte, že se vám mohou hodit sněhové řetězy, kupte si sněhové řetězy a nemyslete na jejich látkové náhrady nebo dokonce alternativu ve spreji. Proč? Především všechny výsledky testů potvrzují, že se nejedná o plnohodnotnou náhradu. V přímém porovnání s klasickými řetězy skončily bez výjimky na chvostu, kdy tyto vyprošťovací pomůcky sice získaly body za snadnou manipulaci, ale co se výdrže a chování na sněhu týče, jasně zaostávaly.
„O co rychleji textilní řetězy nasadíte, tím rychleji o ně přijdete. Jejich výkon na sněhu nebo ledu se s ocelovou klasikou nedá srovnat. Samostatnou kapitolou je cena, která je srovnatelná a často i vyšší, než kovová varianta, přitom se reálně jedná spíš o vyprošťovací pomůcku, nepříliš vhodnou k delší jízdě“ varuje za Pneumatiky.cz Schwangmaier.
Pokud jste však o jejich nákupu rozhodnuti, počítejte s možnými problémy při setkání s rakouskými policisty. Jak textilní návleky, tak sprej jsou pouze tzv. vyprošťovací pomůcky a nemají homologaci pro vjezd do tamních zimních středisek za podmínek, kdy platí povinnost nasadit sněhové řetězy. Za prasklý řetěz může nejčastěji samotný řidičZbytečně velké množství řidičů stále nevěnuje pozornost přiloženému návodu a upíná řetězy podle svého uvážení s tím, že čím pevnější utažení, tím lepší. To je ovšem zásadní chyba. Mezi samotným řetězem a pneumatikou by měla být mezera „na dva prsty“.Při akceleraci, brždění nebo zatáčení na řetězy působí různé síly, které ani kvalitní legovaná ocel nemusí vydržet a dojde k přetržení materiálu. „To, kromě nepříjemností přímo na silnici a vysokému riziku zničení podběhu, nebo přímo nehody, znamená, že vám obchod pravděpodobně neuzná reklamaci,“ popisuje situaci za Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier a dodává: „Řetězy je nezbytné nasazovat nejen správně, ale hlavně včas. Pokud se dostanete do vysoké závěje, sněhové řetězy Vám z ní pomohou. Je zde ale násobně vyšší riziko, že jste je nasadili nevhodným způsobem a hrozí jejich prasknutí. Nazutí řetězů by si každý řidič, měl alespoň jednou zkusit v klidu doma. V reálné situaci bude taková zkušenost k nezaplacení.“Právě prasklý článek je nejčastějším důvodem reklamace. Kontrola však velice často prokáže, že byl řetěz nevhodně nasazen, nebo zažil příliš dlouhou a rychlou jízdu na asfaltu. V takovém případě se totiž vrchní kalená a zpevněná část velice rychle zahřeje a zničí, takže jádro článku nemá šanci vydržet.Prémiový výrobci jako Pewag ale ani v těchto případech vyjdou zákazníkům vstříc. Nabídnou řidiči opravu a vrátí řetěz zpět v plně funkčním stavu. To vše samozřejmě za předpokladu, že je oprava rentabilní a klient souhlasí.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?