Asi 15 procent všech investic z oblasti automobilového průmyslu Evropy bylo v posledním období realizováno zde.
Jedním z důvodů, proč míří vysoké procento investic právě do ČR je výhodná strategická poloha republiky. V okruhu zhruba 200 kilometrů je soustředěna výroba přibližně 70 procent dodavatelů do automobilového průmyslu a také výrobců nových vozidel. Automobilový průmysl představuje v České republice zhruba 20 procent celkového objemu výroby, přímá zaměstnanost je více než 130 000 pracovníků a nepřímo na sebe váže další desítky tisíc pracovních míst. V aplikovaném výzkumu pak pracuje na 4 000 zaměstnanců. Automobilový průmysl je také významným exportérem do celé řady oblastí, do zemí EU pak míří na 75 procent objemu výroby. Konference přinesla celou řadu poznatků o vývoji a směřování automobilového průmyslu v našem regionu. Objevila se zde ale také řada podnětů z oblasti řízení firem, plánování výroby a financování, tedy záležitosti ryze praktické. Foto: Škoda Auto, Car and Driver Zdroj: BVV, a.s.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?