Asi 15 procent všech investic z oblasti automobilového průmyslu Evropy bylo v posledním období realizováno zde.
Jedním z důvodů, proč míří vysoké procento investic právě do ČR je výhodná strategická poloha republiky. V okruhu zhruba 200 kilometrů je soustředěna výroba přibližně 70 procent dodavatelů do automobilového průmyslu a také výrobců nových vozidel. Automobilový průmysl představuje v České republice zhruba 20 procent celkového objemu výroby, přímá zaměstnanost je více než 130 000 pracovníků a nepřímo na sebe váže další desítky tisíc pracovních míst. V aplikovaném výzkumu pak pracuje na 4 000 zaměstnanců. Automobilový průmysl je také významným exportérem do celé řady oblastí, do zemí EU pak míří na 75 procent objemu výroby. Konference přinesla celou řadu poznatků o vývoji a směřování automobilového průmyslu v našem regionu. Objevila se zde ale také řada podnětů z oblasti řízení firem, plánování výroby a financování, tedy záležitosti ryze praktické. Foto: Škoda Auto, Car and Driver Zdroj: BVV, a.s.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?