Přesně 1. července budou z registru vozidel smazány všechny automobily, které jsou aktuálně v tzv. polopřevodu. Máme pro vás informace, jak výmazu z registru zabránit a ušetřit si tak zbytečné starosti a komplikace.
Jen pár dní zbývá všem, kdo mají svůj automobil v takzvaném polopřevodu, aby jej plně zaregistovali. Kdo tak neučiní do 30.6, následně jej úředníci nenávratně vyřadí z registru a z vašeho vozu se tak stane jen nepoužitelný kus plechu.
Dle aktuální statistiky se tento problém týká okolo 700 tisíc aut! K celé věci navíc Ministerstvo dopravy dodává, že z uvedeného počtu již kolem 500 tisíc vozidel dávno neexistuje a dalších 100 tisíc má prošlou STK. Pokud tedy náhodu vlastníte auto v polopřevodu, pak jej od prvního července nebudete moci využívat ke své přepravě.
Co to je polopřevod?
Jedná se o stav, kdy je dotyčné vozidlo uvedeno v registru, ale přitom není znám jeho vlastník. Původní majitel jej již dříve odhlásil ale nový jej přitom ještě nepřihlásil. Tuto praktiku hojně využivaly některé autobazary a po oznámení, že se polopřevody ruší, se zvedla velká nevole právě z řad některých firem, které auta v polopřevodu "vlastní". U vozidel dočasně vyřazených z provozu (v depozitu), musíte do konce roku nahlásit, kde se daný vůz nachází a jak je případně využit, jinak taktéž dojde k jeho výmazu.
Poplatek za kompletní převod činí aktuálně 800 Kč, ovšem pokud se převod týká starších vozů s nezaplacenou ekologickou daní, pak hrozí, že při dokončení převodu jí budete muset zaplatit. Aktuální výše přitom v nejhorším případě činí až 10 tisíc korun.
A jak svůj vůz přihlásit?
Nutná je návštěva obecního úřadu s rozšířenou působností v místě vašeho bydliště. K převodu budete potřebovat občanský průkaz, technický průkaz od vozu, malý techničák, zelenou kartu od pojištění odpovědnosti za škodu, protokol o evidenční kontrole starší maximálně 10 pracovních dní a doklad o platné technické prohlídce.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?