Přesně 1. července budou z registru vozidel smazány všechny automobily, které jsou aktuálně v tzv. polopřevodu. Máme pro vás informace, jak výmazu z registru zabránit a ušetřit si tak zbytečné starosti a komplikace.
Jen pár dní zbývá všem, kdo mají svůj automobil v takzvaném polopřevodu, aby jej plně zaregistovali. Kdo tak neučiní do 30.6, následně jej úředníci nenávratně vyřadí z registru a z vašeho vozu se tak stane jen nepoužitelný kus plechu.
Dle aktuální statistiky se tento problém týká okolo 700 tisíc aut! K celé věci navíc Ministerstvo dopravy dodává, že z uvedeného počtu již kolem 500 tisíc vozidel dávno neexistuje a dalších 100 tisíc má prošlou STK. Pokud tedy náhodu vlastníte auto v polopřevodu, pak jej od prvního července nebudete moci využívat ke své přepravě.
Co to je polopřevod?
Jedná se o stav, kdy je dotyčné vozidlo uvedeno v registru, ale přitom není znám jeho vlastník. Původní majitel jej již dříve odhlásil ale nový jej přitom ještě nepřihlásil. Tuto praktiku hojně využivaly některé autobazary a po oznámení, že se polopřevody ruší, se zvedla velká nevole právě z řad některých firem, které auta v polopřevodu "vlastní". U vozidel dočasně vyřazených z provozu (v depozitu), musíte do konce roku nahlásit, kde se daný vůz nachází a jak je případně využit, jinak taktéž dojde k jeho výmazu.
Poplatek za kompletní převod činí aktuálně 800 Kč, ovšem pokud se převod týká starších vozů s nezaplacenou ekologickou daní, pak hrozí, že při dokončení převodu jí budete muset zaplatit. Aktuální výše přitom v nejhorším případě činí až 10 tisíc korun.
A jak svůj vůz přihlásit?
Nutná je návštěva obecního úřadu s rozšířenou působností v místě vašeho bydliště. K převodu budete potřebovat občanský průkaz, technický průkaz od vozu, malý techničák, zelenou kartu od pojištění odpovědnosti za škodu, protokol o evidenční kontrole starší maximálně 10 pracovních dní a doklad o platné technické prohlídce.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?