Kolem světa Touaregem! V úterý 1. června bylo z továrny Volkswagen ve Wolfsburgu...
Týmy „hostů“ expedice Touareg 360° experience, z nichž každý bude čítat osm lidí, se budou střídat po jednotlivých etapách, které potrvají dva až čtyři týdny. Cíl poslední etapy expedice Touareg 360° experience je ve Wolfsburgu, kam cestovatelé dorazí 29. října 2005. Cesta pěti kontinenty je rozdělena do čtrnácti etap, které jsou velmi různorodé. První etapa vede z Aljašky do Rocky Mountains. Následuje cesta jihozápadem Ameriky do Baja California a pak se pokračuje dál na jih. Třetí etapou je jihoamerická „Transamazonica“, na kterou navazuje cesta Andami a do pouště Atacama Desert. Další skupina dobrodruhů projede Patagonií. Potom se celá expedice Touareg 360° experience přesune do Austrálie, první tamní etapa vede ze Sydney do Alice Springs, druhá pak pokračuje západní Austrálií do Perthu. Během první asijské etapy projedou cestovatelé Čínou a Mongolskem, další skupina projede legendární „hedvábnou stezku“ a probije se přes Himaláje do Indie.
Do Afriky se karavana Touaregů přesune v srpnu roku 2005. Dvanáctá etapa zamíří z delty Okavanga do pouště Kalahari. Hned poté pak další skupina pojede cestami legendárního pouštního maratónu z Nairobi do Dakaru, konkrétní trasa bude ovšem záležet na aktuální bezpečnostní situaci v těchto oblastech. Čtrnáctá – závěrečná – etapa je etapou návratu celé expedice z Dakaru do Wolfsburgu. 14 etap expedice Touareg 360° experience Etapa Termín 1. Aljaška/Rocky Mountains (z Prudhoe Bay do Moabu) 18.7. – 7.8.2004 2. Jihozápad USA/Baja California (z Moabu do Puebla) 12.9. – 2.10.2004 3. Transamazonica (z Caracasu do La Paz) 7.11. – 4.12.2004 4. Andy a poušť Atacama (z La Paz do Santiaga de Chile) 5.12. – 18.12.2004 5. Patagonie/Tierra del Fuego (ze Santiaga de Chile do Ushuaii) 9.01. – 29.1.2005 6. Austrálie(ze Sydney do Alice Springs) 6.3. – 19.3.2005 7. Západní Austrálie (z Alice Springs do Perthu) 20.3. – 2.4.2005 8. Čína a Mongolsko (z Pekingu do Ulánbátaru) 8.5. – 21.5.2005 9. Hedvábná stezka a Himaláje (z Ulánbátaru do Káthmandu) 22.5. – 12.6.2005 10. Indie (z Káthmandu do Bombaje) 19.6. – 2.7.2005 11. Střední Afrika (z Nairobi do Livingstone) 7.8. – 27.8.2005 12. Delta Okavanga/poušť Kalahari (z Livingstone do Kapského města) 28.8. – 10.9.2005 13. Od Nilu do Nigeru (z Nairobi do Dakaru) 11.9. – 8.10.2005 14. Sahara/návrat domů (z Dakaru do Wolfsburgu) 9.10. – 29.10.2005 Import Volkswagen Group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?