Technika: Bezdotykové zapalování

ar1, 15. května 2004, 11:42 Google+

Moderní zapalovací soustavy bez mechanických kontaktů, podléhajících opotřebení a vyžadujících seřizování.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bezdotykové zapalování

Bezdotykové zapalování | foto: AUTO forum

Sdílejte článek

U první generace s rozdělovačem byl přerušovač nahrazen elektronickým prvkem, využívajícím tzv. Hallova efektu (při průchodu proudu polovodičovou vrstvou vzniká působením magnetického pole napětí řádu milivoltů), jenž vyvolává impulsy, generující zapalovací napětí na elektrodách svíčky. Nejnovější plně elektronické soustavy bezdotykového zapalování nemají ani rozdělovač, jsou tedy zcela bez pohybujících se mechanických prvků. Každý válec má vlastní vysokonapěťovou zapalovací cívku, často umístěnou bezprostředně před svíčkou. Průběh zapalování, tj. časový sled i předstih zážehu řídí počítač, většinou současně se vstřikováním paliva v závislosti na provozním režimu motoru.

Schéma soustavy elektronického bezdotykového zapalování bez rozdělovače. 1 - zapalovací svíčka, 2 - zapalovací cívka, 3 - čidlo a spínač polohy škrticí klapky, 4 - elektronická řídicí jednotka, 5 - čidlo teploty motoru, 6 - čidlo klepání, 7 - čidlo otáček, 8 - snímač otáček, 9 - akumulátor, 10 - spínací skříňka.

U moderních motorů s bezdotykovým zapalováním mívá každý válec vlastní cívku umístěnou těsně před zapalovací svíčkou, takže odpadá jejich spojení vysokonapěťovým kabelem.

- AUTO forum -

Vytisknout

Diskuze: Technika: Bezdotykové zapalování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Představujeme značku - anotační foto

Představujeme značku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud