Technika: Bezdotykové zapalování

ar1, 15. května 2004, 11:42 Google+

Moderní zapalovací soustavy bez mechanických kontaktů, podléhajících opotřebení a vyžadujících seřizování.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bezdotykové zapalování

Bezdotykové zapalování | foto: AUTO forum

Sdílejte článek

U první generace s rozdělovačem byl přerušovač nahrazen elektronickým prvkem, využívajícím tzv. Hallova efektu (při průchodu proudu polovodičovou vrstvou vzniká působením magnetického pole napětí řádu milivoltů), jenž vyvolává impulsy, generující zapalovací napětí na elektrodách svíčky. Nejnovější plně elektronické soustavy bezdotykového zapalování nemají ani rozdělovač, jsou tedy zcela bez pohybujících se mechanických prvků. Každý válec má vlastní vysokonapěťovou zapalovací cívku, často umístěnou bezprostředně před svíčkou. Průběh zapalování, tj. časový sled i předstih zážehu řídí počítač, většinou současně se vstřikováním paliva v závislosti na provozním režimu motoru.

Schéma soustavy elektronického bezdotykového zapalování bez rozdělovače. 1 - zapalovací svíčka, 2 - zapalovací cívka, 3 - čidlo a spínač polohy škrticí klapky, 4 - elektronická řídicí jednotka, 5 - čidlo teploty motoru, 6 - čidlo klepání, 7 - čidlo otáček, 8 - snímač otáček, 9 - akumulátor, 10 - spínací skříňka.

U moderních motorů s bezdotykovým zapalováním mívá každý válec vlastní cívku umístěnou těsně před zapalovací svíčkou, takže odpadá jejich spojení vysokonapěťovým kabelem.

- AUTO forum -

Vytisknout

Diskuze: Technika: Bezdotykové zapalování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Představujeme značku - anotační foto

Představujeme značku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud