Centry nových distribučních operací je švédský Gothenburg a norské Oslo a tato tvoří část nové skandinávské organizace, která zahrnuje i Dánsko, kde bylo centrum založeno v březnu 2003. Nové centrum v Dánsku hned v prvním roce zvýšilo prodeje o více než 58%.
Klaus Oest, bývalý generální ředitel Mazdy v Dánsku byl jmenován generálním ředitelem pro operace ve Skandinávii a bude zodpovídat za obchod v Dánsku, Švédsku a Norsku. Nils Nyrup, bývalý ředitel marketingu v Dánsku byl jmenován ředitelem pro dánský trh, a na stejnou pozici byli ve Švédsku, resp. Norsku jmenováni Per Bjornemann a Karianne Westby. Jan Brentebraten byl jmenován předsedou Mazda Skandinávie a bude zodpovědný za koordinaci strategie práce v regionu a za zajištění synergií.
„Zahájení operací v Norsku a Švédsku je dalším krokem v naší strategii progresivně přebírat odpovědnost za distribuci v Evropě, když je ten správný čas pro určitý trh,“ řekl Dan Morris, President Mazda Motor Europe. Od roku 2000, kdy Mazda zahájila tuto svou strategii, se zvýšila proporce v evropském prodeji prostřednictvím dceřinných společností z 33% v roce 1999 na 82% plánovaných v roce 2004.
„Prodeje Mazdy v Evropě pravidelně rostou, o 23% v roce 2003 a již o 35% za první kvartál 2004, a to díky kombinaci skvělých nových produktů a konzistentního řízení na klíčových trzích, na kterých nyní působíme,“ dodal Morris.
Společnosti Mazda Motors (Sverige) AB a Kolberg Motors A/S se staly distributory na svých trzích v roce 1972 a 1967. Od té doby prodaly více než 270 000 vozů, úspěšně etablovaly značku Mazda jako významného hráče na svých trzích s vynikající pověstí v oblasti zákaznické spokojenosti a spolehlivosti.
„Jsme vděční za přínos, který Per Olsson a Tom Kolberg a jejich týmy přinesli rozvoji obchodu Mazdy. Díky jejich úsilí a dobrým produktům, které na trh dodáváme, jsme přesvědčeni, že budeme pokračovat v úspěšném obchodování na těchto trzích i do budoucna,“ řekl Morris.
Foto: Auto Palace Praha, k.s.
Zdroj: Tisková zpráva Auto Palace Praha, k.s.