Kopřivnice - Letošní ostravské Renault dny se navzdory názvu uskutečnili v Kopřivnici a nebylo to náhodou, že se vozy Renault a Dacie proháněly na tamním testovacím polygonu automobilky Tatra, kde nám ukázal Renault Mégane R.S. a nebo Clio R.S. své limity. Offroad dovednosti Dacie Duster prověřil náročný úsek určený pro Tatry.
R.S.Day, který probíhal v rodném městě legendárních nákladních vozů Tatra. Tentokrát středem pozornosti nebyly nákladní automobily české výroby, ale Francouzské Renaulty a Rumunské Dacie. Ano, i když se tato akce jmenovala R.S. Day, byla možnost otestovat i Dacii. Konkrétně model Duster. Zpět ale k Renaultům, Dusteru se budeme věnovat v závěru.
Ihned po příjezdu jsme věnovali pozornost nejzajímavějším modelům. Těmi byly Renault Mégane R.S. Cup a Renault Clio R.S.
První jsme vyzkoušeli Mégane R.S. Cup, který mimo jiné, nabízí sportovní červeně lakované brzdové třmeny Brembo. K dispozici jsme měli testovací okruh, který umožňoval velmi ostrou jízdu, při které jsme dosahovali rychlostí nad 140 km/h. Již po několika kolech, jsme prověřili velmi dobře nastavený podvozek a také neutrální chování vozu při ostrém brždění. Projev motoru byl, jednoduše řečeno úžasný. Hromotný zvuk, který doprovázel vynikající dynamiku vozu, byl pomyslnou třešničkou na dortu.
Posléze jsme přesedli do menšího Clia R.S. které nabízí pouze automatickou převodovku. S ním jsme absolvovali důkladně připravenou dráhu, která byla tvořena z několika překážek, které simulovali nouzové situace, které mohou nastat v běžném provozu. V těchto extrémních situacích jsme prověřili především své řidičské schopnosti a přesvědčili se, že reakční doba řidiče, může mnohdy znamenat více, než si myslíte. Jedna z částí byl úhybný manévr na poslední chvíli. Přes vysílačku jsme dostávali pokyny, zda uhnout doprava či doleva. Postupně jsme při těchto manévrech zvyšovali rychlost od 30 až po 60 km/h kdy kvůli reakční době, bylo vyhnutí se velmi těsné.
Dále následovalo „kličkování“ mezi kužely. Prokličkovat mezi nimi v rychlosti kolem 90 km/h znamenalo trochu více odvahy. Clio R.S. nabízelo ještě jednu zajímavou funkci. Zvuk motoru jste mohli simulovat pomocí reproduktorů a zvolit zvuk motoru jiného automobilu, například Alpiny. To ještě trochu zvýšilo pocit z celého zážitku, ikdyž bychom raději slyšeli pravý zvuk malého Clia R.S.
Poslední částí byl „offroad“ v Dacii Duster. Tím jsme si mohli projet část testovacího polygonu Tatry. Trasa byla dlouhá zhruba 500 metrů a během ní jsme projeli i lesem a na konci nás čekal svah, který byl ve sklonu 45°.
Fotografie: David Šimánek, www.emotion-photo.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.