Tvrdými a důkladnými testy si prošla novinka automobilky McLaren. Doladění podvozků a dalších komponent hotové, následují prodeje
Testovací jízdy, spojené s uvedením nových modelů na trh, jsou samozřejmostí. Nejinak je tomu i u výrobce supersportovních vozů McLaren. Milióny testovacích hodin na okruhu automobilka doplnila i praktickou zkouškou v zemi, vyznačující se severským, mrazivým a nevlídným klimatem – vzdáleným Švédskem.
Jedná se tak o poslední testy před samotným předáním do rukou právoplatných vlastníků. 375 šťastlivců se jistě nemůže dočkat léta. Tehdy se jim totiž vrátí peníze a investice, čítající cca 25 miliónů korun, v podobě ultra lehkého, hybridního, výkonného vozu.
Zbylých 125 kusů dosud nezamluvených sériově vyrobených vozů prý nezůstane ladem. Automobilka již nyní zaznamenala několikanásobně více zájemců.
Nejvýkonnější model anglické značky s 3,8litrovým dvakrát přeplňovaným hybridním agregátem, doplněný o elektromotor, dává dohromady díky sedmistupňové převodovce 916 k, zrychlí z 0-100 km/hod za 2,8 vteřiny a maximální rychlost činí 384 km/hod. Stačí rozbít prasátko a zařadit se do fronty již stávajících 500 vážných sběratelů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?