Nové testy EuroNCAP - všichni uspěli na výbornou

CT
CT , foto: Euro NCAP
Marek Litzman 3. června 2011 12:33
Sdílej:

Testovací společnost EuroNCAP opět zkoušela bezpečnost mnoha prodávaných vozů. Všem se zadařilo a to včetně elektrického Nissanu Leaf.

Všechny vozy v posledním testu dosáhly na hodnocení pěti hvězdiček, tedy maxima, které společnost uděluje. Podíváme se na jednotlivé modely dle abecedy.

Jako první si představíme výsledky Citroënu DS4. Tento rodinný vůz směřující do dražší části svého segmentu byl v rámci testu průměrný, globálně si ale vedl velmi dobře. Dospělou posádku na předních sedačkách ochránil na 90 %, děti vzadu na 80. Zdaleka nejproblematičtějším místem se ukázala být sedačka, která nedokáže účinně zamezit poškození vazů krku při nárazu zezadu. Slabá je také ochrana chodců, 43 % dnes již není zrovna světoborný výsledek, kompenzuje to ale výborným hodnocením bezpečnostních systémů ve vozidle. 97 %.

Nový Ford Focus si z nárazů odváží pět hvězd za ochranu dospělých ohodnocenou 92 procenty. Kromě nárazu na sloup byly veškeré testované hodnoty vyhodnoceny jako dobré nebo adekvátní. Za ochranu dětí si Focus odváží 82 %, chodce chrání slušnou hodnotou 72 % a bezpečnostní systémy zhodnotila společnost na 71 %.

Lexus CT200h zastupuje v testu hybridy. Dosáhl vůbec nejvyššího hodnocení ochrany pasažérů v testu, 94 % za dospělé, 84 % za děti. Zato ochrana chodců dostala jen 55 %, bezpečnostní systémy dostaly 86 %.

Nissan Leaf je elektromobilem a o to více se na nárazové zkoušky čekalo. Leaf z nich vyšel dobře, má plný počet hvězdiček a obecně výbornou ochranu, přesto však z celého silně nabitého kola vyšel jako nejhorší. Ochrana dospělých byla ohodnocena 89 %, přičemž síly působící na stehna cestujících při nárazu zepředu a krk při nárazu zezadu, již byly označeny jako mezní. Ochrana dětí je dobrých 83 %, ochrana chodců má hodnotu 65 % a bezpečnostní systémy byly ohodnoceny 84 %.

Sedan Peugeot 508 si odváží svých pět hvězd za dobrou hodnotu ochrany dospělých 90 % a výbornou hodnotu ochrany dětí 87 %. K tomu připočtěme 97% výbava bezpečnostními asistenty, skóre však zhoršuje slabší ochrana chodců na úrovni 41 %.

Posledním testovaným je kus švédské oceli, Volvo V60. Kombík dosáhl na výborné hodnocení 94 % u dospělých a 82 % u dětí. Jako jediný také ukázal plných 100 % za elektronické systémy, oproti tomu na chodce je švédská ocel příliš tvrdá. Dává jim šanci ohodnocenou 64 %.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.