Testovací společnost EuroNCAP opět zkoušela bezpečnost mnoha prodávaných vozů. Všem se zadařilo a to včetně elektrického Nissanu Leaf.
Všechny vozy v posledním testu dosáhly na hodnocení pěti hvězdiček, tedy maxima, které společnost uděluje. Podíváme se na jednotlivé modely dle abecedy.
Jako první si představíme výsledky Citroënu DS4. Tento rodinný vůz směřující do dražší části svého segmentu byl v rámci testu průměrný, globálně si ale vedl velmi dobře. Dospělou posádku na předních sedačkách ochránil na 90 %, děti vzadu na 80. Zdaleka nejproblematičtějším místem se ukázala být sedačka, která nedokáže účinně zamezit poškození vazů krku při nárazu zezadu. Slabá je také ochrana chodců, 43 % dnes již není zrovna světoborný výsledek, kompenzuje to ale výborným hodnocením bezpečnostních systémů ve vozidle. 97 %.
Nový Ford Focus si z nárazů odváží pět hvězd za ochranu dospělých ohodnocenou 92 procenty. Kromě nárazu na sloup byly veškeré testované hodnoty vyhodnoceny jako dobré nebo adekvátní. Za ochranu dětí si Focus odváží 82 %, chodce chrání slušnou hodnotou 72 % a bezpečnostní systémy zhodnotila společnost na 71 %.
Lexus CT200h zastupuje v testu hybridy. Dosáhl vůbec nejvyššího hodnocení ochrany pasažérů v testu, 94 % za dospělé, 84 % za děti. Zato ochrana chodců dostala jen 55 %, bezpečnostní systémy dostaly 86 %.
Nissan Leaf je elektromobilem a o to více se na nárazové zkoušky čekalo. Leaf z nich vyšel dobře, má plný počet hvězdiček a obecně výbornou ochranu, přesto však z celého silně nabitého kola vyšel jako nejhorší. Ochrana dospělých byla ohodnocena 89 %, přičemž síly působící na stehna cestujících při nárazu zepředu a krk při nárazu zezadu, již byly označeny jako mezní. Ochrana dětí je dobrých 83 %, ochrana chodců má hodnotu 65 % a bezpečnostní systémy byly ohodnoceny 84 %.
Sedan Peugeot 508 si odváží svých pět hvězd za dobrou hodnotu ochrany dospělých 90 % a výbornou hodnotu ochrany dětí 87 %. K tomu připočtěme 97% výbava bezpečnostními asistenty, skóre však zhoršuje slabší ochrana chodců na úrovni 41 %.
Posledním testovaným je kus švédské oceli, Volvo V60. Kombík dosáhl na výborné hodnocení 94 % u dospělých a 82 % u dětí. Jako jediný také ukázal plných 100 % za elektronické systémy, oproti tomu na chodce je švédská ocel příliš tvrdá. Dává jim šanci ohodnocenou 64 %.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.