Škoda na autosalonu v Ženevě ukázala nový koncept svého levného vozu. Přestože to oficiálně nikdo nechce přiznat, informační úniky z firmy jsou poměrně jasné. Pojďme se ale zamyslet nad tím, co všechno znamená pro Škodu nový koncept.
Model Vision D má za úkol mnohem více věcí, než by se ve skutečnosti zdálo. V první řadě za ním totiž musíme vidět vizitku nového šéfdesignera Škody. Ano, Škoda má již tři roky nového šéfa designu, kterým je Slovák Jozef Kabaň. Ten po dvou letech nahradil Jense Manskeho, který stojí za designem Yetiho a Superbu.
Kabaň je mladý (38 let) designer, který už má pravděpodobně svůj životní kousek za sebou. Je totiž autorem kompletního exteriérového designu Bugatti Veyron. Tuto metu bude pravděpodobně jen těžko překonávat. V mezidobí působil u Audi jako designer exteriéru.
Vývoj každého vozu trvá dlouhou dobu a také proto jsme ještě, i přes již tříleté působení nového šéfa designu, neměli možnost vidět žádný plod čistě jeho práce. První je tu nyní a další velmi rychle naváží.
Mimo konceptů by prvními sériově vyráběnými vozy, které vznikly z pera talentovaného Slováka, měli být nástupci současných Octavií, totiž Octavia třetí generace a model navazující na Octavii Tour.
Škoda Vision D naznačuje mnohem více než jen vzhled jednoho modelu. Tento koncept ukazuje, jakým směrem se bude pod taktovkou Kabaně posouvat vzhled celé modelové řady Škody a to jak u nových modelů, kterých v příštích letech přijde požehnaně, tak samozřejmě i omlazení těch stávajících, zejména Superbu a Yetiho.
Všímejme si detailů, kterými se každý designer podepisuje. Malé světlomety s ostře řezanými liniemi dávají více vyniknout středu s hrdým logem, celé příď tak působí mnohem mohutněji a tedy i luxusněji a důrazněji. Zálibu pro dynamické linie mohl Kubaň uplatnit jak u Bugatti, tak i u Audi, proto se pravděpodobně ani Škoda nevyhne odklonu od elegance spíše směrem ke sportovnějšímu vzezření. Baculatá záď konceptu se také povedla.
Naproti tomu interiér je poměrně fádní. Náznaky větších změn tu nečekejme, konzervativnost je dnes vnitřkům Škod vlastní a zdá se, že Kabaň nehodlá experimentovat s modernějšími tvary nebo snad i orientací na řidiče.
Škoda to zatím poměrně tvrdošíjně odmítá, ale z modelu Vision D by se měl poměrně rychle stát nový levný automobil značky. Zatím je označován jako A-Entry, spekuluje se o návratech jmen Popular či Felicia, ale Škoda má zaregistrovánu celou paletu jmen (třeba Civia, Tauny nebo Citico), uvidíme tedy, které z nich bude použito. Některá z nich přirozeně mohou patřit i jiným budoucích škodovkám, například mikrovozu, který se ukáže ještě letos.
Zatím netušíme, jak bude očekávaný levný vůz velký. Měl by vyplnit mezeru mezi Fabií a Octavií, která se neprodává jako hatchback. Dala by se proto očekávat délka asi 430 cm, kolik ale měří koncept, to je otázkou. Škoda je tajemná jako hrad v Karpatech. Alespoň prozatím.
Jak se vám líbí nový směr Škody, který nový koncept udává? Který ze škodováckých výrobků považujete za nejkrásnější? Diskutujte pod článkem.
Vizualizace konceptu:
Představení loga a konceptu (v angličtině):
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.