Hyundai ix20 - ceny a technika

ix20
ix20, foto: Hyundai
Marek Litzman 1. listopadu 2010 12:58
Sdílej:

Hyundai ix20 vstupuje na trh a dostává také cenu. Ta první si sáhne na 265 tisíc korun.

Očekávaný Hyundai ix20, který bude sjíždět z linky v severočeských Nošovicích, bude zdatným konkurentem jiného tuzemského MPV, Škody Roomster. Ten začíná téměř na stejné ceně.

Hyundai ix20 má v základní ceně 264 900 korun motor 1,4 o výkonu 90 koní. Výbava je pro základn řádně ořezaná, neobsahuje tak klimatizaci ani rádio, ale přináší především sadu šesti airbagů, přičemž hlavové jsou protažené až dozadu.

Lépe vybavená je až druhá výbava, Classic. Ta za příplatek 25 tisíc přidává rádio s MP3 a USB vstupem, rezervu, palubní počítač a dálkové ovládání centrálního zamykání.

Comfort  stojí o dalších 25 tisíc více, nabídne ale bluetooth handsfree, lotektní opěrku pro přední sedadla a také přisvětlování zatáček.

Klimatizaci obsahuje teprve výbava Style, která začíná na 375 tisících, je tedy o 60 tisíc dražší než Comfort. Pro nižší výbavy je možno manuální klimatizaci dokoupit za 20 tisíc. Mimo automatické klimatizace obsahuje Style také  zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedaček a také designová vylepšení jako kola z lehkých slitin a blinkry v zrcátkách.

Nejvyšší výbava Premium již jen vše stvrzuje chromovanými doplňky, tempomatem, couvací kamerou,  koženými interiérem a startováním tlačítkem. Stojí 60 tisíc korun.

Hyundai přijíždí s trojicí motorů. Ten základní má objem 1,4 litru a výkon 90 koní. Za příplatek 20 tisíc vám je Hyundai ochoten prodat větší motor 1,6 s výkonem 124 koní. Dieselomilce potěší dvojice dieselů, mají objem 1,4 litru a výkon 78 a 90 koní. Cenový rozdíl je mezi nimi 15 tisíc.

Tím, co asi nejvíce zajímavá zájemce o Hyundai je srovnání s nejprodávanějším vozem ve třídě. Tím je Škoda Roomster, další zástupce domácí výroby.

Pohled na základní ceny přináší plichtu, oba modely se prodávají za téměř totožné ceny - 265 tisíc Hyundai, 270 tisíc Škoda. Oproti Hyundaii ale Škoda nabídne výrazně slabší motor, její 1,2 má jen 75 koní. Pro devadesátikoňový motor musíme výše. Motor 1,2 TSI má již srovnatelný výkon 85 koní.

Oproti Hyundaii má základní Škoda téměř stějnou výbavu. Nabídne o jeden pár airbagů méně, ale vynahradí to například přípravou pro rádio, díky čemuž je možné použít rádio vlastní. Hyundai nemá v základu nainstalované žádné reproduktory. Škoda má také již v první výbavě stabilizační systém ESP. Základ s podobou výbavou a stejně výkonným motorem stojí 295 tisíc oproti 265 tisícům u Hyundaie.

Již druhá výbava Škody obsahuje klimatizaci. Stojí 325 tisíc, tedy totéž, co výbava Comfort Hyundaie. Ta ale klimatizaci nemá. Oproti Škodovce má ale hlavové airbagy, za ty je nutno připlatit u Roomsteru 7 tisíc.  Při porovnání a srovnání těchto středních výbav lze říci, že oba vozy jsou na tom s cenou velmi podobně.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.