Hyundai ix20 vstupuje na trh a dostává také cenu. Ta první si sáhne na 265 tisíc korun.
Očekávaný Hyundai ix20, který bude sjíždět z linky v severočeských Nošovicích, bude zdatným konkurentem jiného tuzemského MPV, Škody Roomster. Ten začíná téměř na stejné ceně.
Hyundai ix20 má v základní ceně 264 900 korun motor 1,4 o výkonu 90 koní. Výbava je pro základn řádně ořezaná, neobsahuje tak klimatizaci ani rádio, ale přináší především sadu šesti airbagů, přičemž hlavové jsou protažené až dozadu.
Lépe vybavená je až druhá výbava, Classic. Ta za příplatek 25 tisíc přidává rádio s MP3 a USB vstupem, rezervu, palubní počítač a dálkové ovládání centrálního zamykání.
Comfort stojí o dalších 25 tisíc více, nabídne ale bluetooth handsfree, lotektní opěrku pro přední sedadla a také přisvětlování zatáček.
Klimatizaci obsahuje teprve výbava Style, která začíná na 375 tisících, je tedy o 60 tisíc dražší než Comfort. Pro nižší výbavy je možno manuální klimatizaci dokoupit za 20 tisíc. Mimo automatické klimatizace obsahuje Style také zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedaček a také designová vylepšení jako kola z lehkých slitin a blinkry v zrcátkách.
Nejvyšší výbava Premium již jen vše stvrzuje chromovanými doplňky, tempomatem, couvací kamerou, koženými interiérem a startováním tlačítkem. Stojí 60 tisíc korun.
Hyundai přijíždí s trojicí motorů. Ten základní má objem 1,4 litru a výkon 90 koní. Za příplatek 20 tisíc vám je Hyundai ochoten prodat větší motor 1,6 s výkonem 124 koní. Dieselomilce potěší dvojice dieselů, mají objem 1,4 litru a výkon 78 a 90 koní. Cenový rozdíl je mezi nimi 15 tisíc.
Tím, co asi nejvíce zajímavá zájemce o Hyundai je srovnání s nejprodávanějším vozem ve třídě. Tím je Škoda Roomster, další zástupce domácí výroby.
Pohled na základní ceny přináší plichtu, oba modely se prodávají za téměř totožné ceny - 265 tisíc Hyundai, 270 tisíc Škoda. Oproti Hyundaii ale Škoda nabídne výrazně slabší motor, její 1,2 má jen 75 koní. Pro devadesátikoňový motor musíme výše. Motor 1,2 TSI má již srovnatelný výkon 85 koní.
Oproti Hyundaii má základní Škoda téměř stějnou výbavu. Nabídne o jeden pár airbagů méně, ale vynahradí to například přípravou pro rádio, díky čemuž je možné použít rádio vlastní. Hyundai nemá v základu nainstalované žádné reproduktory. Škoda má také již v první výbavě stabilizační systém ESP. Základ s podobou výbavou a stejně výkonným motorem stojí 295 tisíc oproti 265 tisícům u Hyundaie.
Již druhá výbava Škody obsahuje klimatizaci. Stojí 325 tisíc, tedy totéž, co výbava Comfort Hyundaie. Ta ale klimatizaci nemá. Oproti Škodovce má ale hlavové airbagy, za ty je nutno připlatit u Roomsteru 7 tisíc. Při porovnání a srovnání těchto středních výbav lze říci, že oba vozy jsou na tom s cenou velmi podobně.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?