Hyundai ix20 vstupuje na trh a dostává také cenu. Ta první si sáhne na 265 tisíc korun.
Očekávaný Hyundai ix20, který bude sjíždět z linky v severočeských Nošovicích, bude zdatným konkurentem jiného tuzemského MPV, Škody Roomster. Ten začíná téměř na stejné ceně.
Hyundai ix20 má v základní ceně 264 900 korun motor 1,4 o výkonu 90 koní. Výbava je pro základn řádně ořezaná, neobsahuje tak klimatizaci ani rádio, ale přináší především sadu šesti airbagů, přičemž hlavové jsou protažené až dozadu.
Lépe vybavená je až druhá výbava, Classic. Ta za příplatek 25 tisíc přidává rádio s MP3 a USB vstupem, rezervu, palubní počítač a dálkové ovládání centrálního zamykání.
Comfort stojí o dalších 25 tisíc více, nabídne ale bluetooth handsfree, lotektní opěrku pro přední sedadla a také přisvětlování zatáček.
Klimatizaci obsahuje teprve výbava Style, která začíná na 375 tisících, je tedy o 60 tisíc dražší než Comfort. Pro nižší výbavy je možno manuální klimatizaci dokoupit za 20 tisíc. Mimo automatické klimatizace obsahuje Style také zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedaček a také designová vylepšení jako kola z lehkých slitin a blinkry v zrcátkách.
Nejvyšší výbava Premium již jen vše stvrzuje chromovanými doplňky, tempomatem, couvací kamerou, koženými interiérem a startováním tlačítkem. Stojí 60 tisíc korun.
Hyundai přijíždí s trojicí motorů. Ten základní má objem 1,4 litru a výkon 90 koní. Za příplatek 20 tisíc vám je Hyundai ochoten prodat větší motor 1,6 s výkonem 124 koní. Dieselomilce potěší dvojice dieselů, mají objem 1,4 litru a výkon 78 a 90 koní. Cenový rozdíl je mezi nimi 15 tisíc.
Tím, co asi nejvíce zajímavá zájemce o Hyundai je srovnání s nejprodávanějším vozem ve třídě. Tím je Škoda Roomster, další zástupce domácí výroby.
Pohled na základní ceny přináší plichtu, oba modely se prodávají za téměř totožné ceny - 265 tisíc Hyundai, 270 tisíc Škoda. Oproti Hyundaii ale Škoda nabídne výrazně slabší motor, její 1,2 má jen 75 koní. Pro devadesátikoňový motor musíme výše. Motor 1,2 TSI má již srovnatelný výkon 85 koní.
Oproti Hyundaii má základní Škoda téměř stějnou výbavu. Nabídne o jeden pár airbagů méně, ale vynahradí to například přípravou pro rádio, díky čemuž je možné použít rádio vlastní. Hyundai nemá v základu nainstalované žádné reproduktory. Škoda má také již v první výbavě stabilizační systém ESP. Základ s podobou výbavou a stejně výkonným motorem stojí 295 tisíc oproti 265 tisícům u Hyundaie.
Již druhá výbava Škody obsahuje klimatizaci. Stojí 325 tisíc, tedy totéž, co výbava Comfort Hyundaie. Ta ale klimatizaci nemá. Oproti Škodovce má ale hlavové airbagy, za ty je nutno připlatit u Roomsteru 7 tisíc. Při porovnání a srovnání těchto středních výbav lze říci, že oba vozy jsou na tom s cenou velmi podobně.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?