Hyundai ix20 vstupuje na trh a dostává také cenu. Ta první si sáhne na 265 tisíc korun.
Očekávaný Hyundai ix20, který bude sjíždět z linky v severočeských Nošovicích, bude zdatným konkurentem jiného tuzemského MPV, Škody Roomster. Ten začíná téměř na stejné ceně.
Hyundai ix20 má v základní ceně 264 900 korun motor 1,4 o výkonu 90 koní. Výbava je pro základn řádně ořezaná, neobsahuje tak klimatizaci ani rádio, ale přináší především sadu šesti airbagů, přičemž hlavové jsou protažené až dozadu.
Lépe vybavená je až druhá výbava, Classic. Ta za příplatek 25 tisíc přidává rádio s MP3 a USB vstupem, rezervu, palubní počítač a dálkové ovládání centrálního zamykání.
Comfort stojí o dalších 25 tisíc více, nabídne ale bluetooth handsfree, lotektní opěrku pro přední sedadla a také přisvětlování zatáček.
Klimatizaci obsahuje teprve výbava Style, která začíná na 375 tisících, je tedy o 60 tisíc dražší než Comfort. Pro nižší výbavy je možno manuální klimatizaci dokoupit za 20 tisíc. Mimo automatické klimatizace obsahuje Style také zadní parkovací senzory, vyhřívání předních sedaček a také designová vylepšení jako kola z lehkých slitin a blinkry v zrcátkách.
Nejvyšší výbava Premium již jen vše stvrzuje chromovanými doplňky, tempomatem, couvací kamerou, koženými interiérem a startováním tlačítkem. Stojí 60 tisíc korun.
Hyundai přijíždí s trojicí motorů. Ten základní má objem 1,4 litru a výkon 90 koní. Za příplatek 20 tisíc vám je Hyundai ochoten prodat větší motor 1,6 s výkonem 124 koní. Dieselomilce potěší dvojice dieselů, mají objem 1,4 litru a výkon 78 a 90 koní. Cenový rozdíl je mezi nimi 15 tisíc.
Tím, co asi nejvíce zajímavá zájemce o Hyundai je srovnání s nejprodávanějším vozem ve třídě. Tím je Škoda Roomster, další zástupce domácí výroby.
Pohled na základní ceny přináší plichtu, oba modely se prodávají za téměř totožné ceny - 265 tisíc Hyundai, 270 tisíc Škoda. Oproti Hyundaii ale Škoda nabídne výrazně slabší motor, její 1,2 má jen 75 koní. Pro devadesátikoňový motor musíme výše. Motor 1,2 TSI má již srovnatelný výkon 85 koní.
Oproti Hyundaii má základní Škoda téměř stějnou výbavu. Nabídne o jeden pár airbagů méně, ale vynahradí to například přípravou pro rádio, díky čemuž je možné použít rádio vlastní. Hyundai nemá v základu nainstalované žádné reproduktory. Škoda má také již v první výbavě stabilizační systém ESP. Základ s podobou výbavou a stejně výkonným motorem stojí 295 tisíc oproti 265 tisícům u Hyundaie.
Již druhá výbava Škody obsahuje klimatizaci. Stojí 325 tisíc, tedy totéž, co výbava Comfort Hyundaie. Ta ale klimatizaci nemá. Oproti Škodovce má ale hlavové airbagy, za ty je nutno připlatit u Roomsteru 7 tisíc. Při porovnání a srovnání těchto středních výbav lze říci, že oba vozy jsou na tom s cenou velmi podobně.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.