Ferrari na autosalonu v Paříži ukázalo svůj systém HELE. Za pozoruhodnou zkratkou stojí slova High Emotion, Low Emission, tedy hodně emocí, málo emisí. Co k tomu dodat?
Ferrari, jakožto výrobce rychlých a adekvátně užraných vozů (kterých ale vyrobí pár desítek), čelí očekávaným emisním normám s regulací oxidu uhličitého tvrději, než jakýkoliv běžný výrobce.
Proto se musí snažit spotřebu snižovat alespoň částečně, výsledkem tak je Ferrari California HELE.
V zásadě nejde o nic mimořádného. Automobilka se promyšleným řešením chlazení motoru, klimatizace, čerpadla paliva a zejména převodovky pokusila stáhnout spotřebu (a také emise) o desetinu, což se ji také podařilo. Vliv má i systém Stop-start. Ve městě proto může být úspora až téměř čtvrtinová. Zní to sice slibně, ale s hodnotou emisí CO2 270 g/km se stále ani nepřibližuje normě, kterou EU hodlá požadovat, tedy 130 g/km.
Abychom nemluvili jen o té části LE, automobilka tvrdí, že se ji podařilo zlepšit průběh točivého momentu a také ho trochu zvýšit. Tady máte ty větší emoce...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?