Na aukčních serverech se čas od času objeví něco mimořádného. Tentokrát jde o závodní vůz české výroby.
Avia, to nejsou jen středně těžké nákladní vozy. V určitých etapách historie se zde vyráběly... no například i závodní vozy. Ostatně jako výrobna letadel k tomu měla blízko.
Zrekapitulujme si trochu historii továrny, která se zrodila v pražských Vysočanech. Fabrika byla založena roku 1919 jako výrobna a opravna letadel. V této podobě vydržela jen do roku 1929, kdy firmu koupila rozpínající se Škoda - podobně jako automobilku Laurin a Klement.
Firma pokračovala ve výrobě letadel až do 60. let, při poválečné restrukturalizaci průmyslu ale bylo rozhodnuto o orientaci Avie na silniční vozidla. Vznikl tak například autobus Škoda 706, který se používal ještě v 80. letech. Co je pro nás ale důležitější, po válce se v Avii začaly místy vyrábět i sportovní vozy.
V 60. letech přišel pro Avii průlomový model, Praga V3S, která se s úspěchem používá dodnes. V polovině 60. let se k tomu přidala ještě výroba dnes již notoricky známých dodávek Avia, šlo o licenční výrobu dodávek francouzského výrobce Renault-Saviem. Ty se udržely ve výrobě až do pádu minulého režimu a po přežité privatizaci se v továrnách Avie v Letňanech mohly začít montovat nové modely ve spolupráci s automobilkou Daewoo.
Vraťme se ale ke sporťáku MK3 750cc. Ten byl vyvinut pro Miroslava Jurču jako lehký závoďák pro tehdejší série Formule 3. Jde o věru unikátní vůz. Jurča s ním vyhrál některé závody a na svou dobu to byl velmi moderní vůz. Ostatně, za podobnou techniku a použití aluminiových a magneziových dílů by se ani dnes nemusela žádná automobilka stydět. Sadu dobových fotografií najdete na webu Jurčova vnuka, který žije po emigraci v USA.
Ve voze je použit motocyklový motor od BMW. Jeho objem je 750 kubíků, výkon nezveřejněn.
Aukce již skončila, vůz za 150 tisíc dolarů nikdo nevydražil. Aukce je k nalezení zde.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.